Godmorgon 08-10-16
Godmorgon i landet!
Nattfrost och mörker, jag vill ha tillbaka rätt tid nu!
På dagens schema står besök hos kotknackaren, samt jobb i em. Däremellan ska jag hinna sköta om djuren också. Det blir då ingen rengöring åt marsvinen idag heller.
Bäst sätta fart på Sara så hon inte missar bussen!
God Morgon!
Regn och sydlig vind, + 10 och en svag doft av kolrök från Polen i luften…..Hästarna gillade INTE att gå ut i dag, men höet lockade så till slut gick det bra i alla fall! Skall iväg på jobbet så det är lite stressigt!
Ha en bra dag alla!

God morgon!
Regnstänk i luften, ngr plusgrader. Grått o trist! Känner stressen krypa igenom mig… och ändå tar man sig tid att kolla in här när man landat på jobbstolen! Är det inte konstigt? Idag skall jag göra löner för mina 50 jobbarkompisar och sen skall jag på en 2 timmars kurs i eftermiddag innan jag samlar ihop familjen och åker till Gotland. Stressen brukar rinna av bara man kommer iväg! Om inte annat så blir det några datorfria dagar.
Ha en bra dag!
God morgon! Även jag är på arbetet igen, hoppas att barnen håller sig friska nu. Vi har också regn i Roslagen och grått väder. Men det ska väl vända i morgon? Hästarna börjar bli riktigt tjocka av sin vinterpäls redan, kanske väntas en riktigt vit och fin årstid?
Du har väl skickat in en slogan, eller några ord om russen, en betäckning kan du vinna om du har tur!
Ha det gott!
God höstmorgon!
Idag är det regn, grått och blåst. Höstlöven far omkring i luften och slår på köksfönstret här….inget uteväder alls idag. Wilda och Njord fick bo inne inatt, det ösregnade när jag kom från jobbet i går kväll och det fortsatte hela natten. Blää!!
Får väl ta lite inne jobb idag, finns tvätt att vika och det är smutsigt på golvet……
Ha en bra dag trots oväder!

Nu har det gråa vädret lämnat oss!!! Det är strålande sol och det ser inte ens ut som det blåser längre… hoppas det är fler som får känna av en vacker höstdag idag!

God förmiddag! Vi har börjar dagen med att baka äppelmuffins, känns lite väl seriöst men det är regn och rusk ute så det passade bra tyckte jag! Nu kom Åsa så vi ska fixa lite med deras hemsida sen blir det nog film och soffa! Lillkillen är förkyld så han är lite grining…
Ha en bra dag!
Äntligen en ledig dag! *puh*
Nu ska jag städa kökt och röja lite i vardagsrummet, sen till stallet. Var uppe i morse, skjutsade ett barn till skolan i ösregnet och tog ut hundarna, och sedan var det underbart att krypa tillbaka ner i sängen igen och sova ett par timmar till …
Nästa vecka åker Gerda till Skåne. Det känns både skönt och ledsamt, men jag är säker på att hon kommer att få det jättebra hos min mamma - och så får hon en ny liten 10-årig tjej att ta hand om! Gerda är ju en suveränt bra barnponny som älskar att gosa så det kommer att passa henne fint.
Nej, mot köket …. urrrk! Nån som vill byta???!!!
På bilden: Gerda i hagen i våras.