Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 602 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 08-10-15

Godmorgon i landet!

Här strålar solen idag igen, det är flera grader varmt och inte frost idag heller, skönt!

Idag är det jobb hela dagen som gäller, och Sara ska iväg på westernridning ikväll, spännande!

ryttarn
0

Godmorg

Här ligger morgondimmorna tätt även om jag skymtar solen och den kommer nog bryta igenom snart. Morgonen vart kall med is på vattentrågen i hagen, men det blir nog snart varmare.

Idag blir det arbete hela dagen och i em blir det stora höststädningen av bilen….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

wilson
0

Godmorgon! Idag väntar svenska prov inför polishgo… Spännande. Annrs händer inte så värst mycket, ska jobba lite på rollen att vara hemmafru och baka en kaka till stundande tupperwareparty…

Blåsigt och grått, vill egentligen gå och lägga mig igen ;)

Ha en bra dag allihop!

[Tjiwi]
0

Go morron, strålande solsken idaf med. Ska köra Njord en sväng innan det är dags för jobb, ha det bra.

stally
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon.

Här skymtar solen. Har gjort morgonnens stalltjänst. Fölungarna går nu fint i grimma, snart får de klara sig utan mamma. (Svärmors fullblodsföl.)

Dolk va pigg som en virvelvind efter gårdagens intervalljobb. Kändes fin i jobbet. Piggan är nysnaggad och skorna omlagda, hon är alltid fin i jobben.

På lördag kör Svante sina sista ponnylopp… Känns ju lite vemodigt.

Söndagen därpå kör han storhästlopp på Solvalla.

Imorn o fredag jobbar jag i skolan. 

Ha en bra dag.      Stally

[Croneld]
0

God morgon! Jag har precis varit ute i hästhagen och kollat hästarna, de myser i solen och har inte tid med mig utan vill bara beta. Nu ska det vikas tvätt och sedan blir det lite pyssel med dottern som fortfarande är sjuk.

Ha det gott!

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Här är minsann ingen sol, men i går hade vi +16 (i solen kanske jag skall tillägga…..) på eftermiddagen, och det är inte så kallt i dag heller Hästarna är utsläppta och boxarna mockade, nån hovslagare har jag ännu inte sett, men enl. ryktet är han på G! 

Hittade lite kul fakta om en ponnyras i Grekland…..se annan tråd! Troligen är det dom jag sett när jag varit där!

Städningen fortsätter, jobbar resten av veckan (utom lördag….)!

Ha en bra dag!

GAJarhult
0

God middag!

Här är grått och regningt idag och ca 10 grader varmt.

Har varit hos kotknackaren och fixat till ryggen.Det är ont/gott att gå dit…..

Nu ska jag fixa till för styrelsemöte i väst russ ikväll, det blir sammanfattning av sommarens aktiviteter.

Måste ju oxå gå och titta på hingstflocken, se vad dom gör idag! Det är så givande för kropp och själ att bara sitta och titta på dem….