Godmorgon 081014
God morgon här med! Visst är hösten här, hos mig småduggar det men solen ser så fin ut nu när den ligger över horisonten. Jag ska skjutsa min yngste till skolan och vabba dottern. Igår köpte jag lite spån och torv på hemvägen, snart sätter det igång på allvar med stallsysslor. Ha det gott!

God morgon!
Nyss hemkommen från nattskiftet på plastfabriken *jättetrött* kan inte låta bli datorn ändå. Ska sova hela förmiddan, sen tänkte jag åka och köpa torv och müsli.
Har fyra russgrabbar för tillfället. Gjorde en chansning i helgen och köpte Qveiars Hauk f. 2008 e. Vidar 521. Lite vågat om inte Qvanting blir såld för det blir nog lite trångt i vintervistet med uteboxen annars. Fördelen just nu är att de går två och två i olika hagar ännu på bete plus müslitillskott för de som behöver. Och att jag kan ta alla vaccinationer i slutet denna månad.
Det ser ut att bli fint höstväder idag, härligt! Ha det gott i solen!

God morggon, väntar på hovslagaren som ska komma och slå på en tappsko på svägerskans kuse. Vabbar idag med. Om barnvakten vill stanna kvar sen tar jag nog en körtur. Fint väder idag med.
#0 Jag har oxå tvätt att vika, men sitter här
.
#2 Va spännande med en ny liten kille! Hoppas du hittar ett hem åt Qvanting snart då, han är ju så fin.
God morgon.
Här är det strålande solsken idag, jättevackert med alla färger ute, ska nog ta kameran och gå ett varv sedan.
Njord är jättenöjd med att gå med Wilda, hon är väl inte lika road men accepterar honom i alla fall. Det är så varmt igen här och bete har vi så hästarna får fortsätta att gå ute så länge det är sånt bra väder.
Ha en bra dag!
God Förmiddag!
Här finns också ren tvätt och sommarkläder som skall plockas bort…..Solen skiner så det är lite svårt att komma igång. På eftermiddagen kommer Birgitta Cramér och chippar fölen (mer jobb Tittut!), verkning är också på G! Får se vem som kommer först…..Nu är fölisarna vana vid grimma, kommer snällt och Diva kan man leda, men Litas är lite mer försiktig, vill gå mer bakåt än framåt! Han är dock jättenyfiken och lär sig snabbt så om ett par dagar går han säkert lika snällt som kompissan!
Ha en bra dag, hoppas solen lyser hos er också!

God förmiddag! Strålande höstsol här, passande eftersom jag slutar snart och kan åka hem. Ska ta en tur på stan först och köpa något till vår ordf. i ponnytravklubben som fått en liten sladdis. Sedan blir det tvättmaskin och stallsyslor. I kväll kommer hovslagerskan och verkar Kurant och någon till. Dottern verkade sina första "levande" hovar i söndags, blev Russe som fick skona avtagna och hovarna verkade, gick riktigt bra.
#5 Hälsa Birgitta från oss i Hälsingland.
Ha en bra fortsättning på dagen!

Hej allihop! Här blåser det men solen lyser och lilleman är på strålande humör! Planerar bakluckeloppis på travet till förmån för russklubben, hoppas nu det blir bra! Idag ska vi baka en kaka och åka på träff med BVC gruppen. Trofe ska få lite motion också!
Ha en bra fortsatt dag!
!När jag nu vaknade så tidigt så borde man ju vika lite tvätt ……….men av nån konstig anledning kändes det lustigare att sätta sig framför datorn…………….. Ha en bra dag alla russindiggare !