Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 775 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 08-10-12

Tidig i dag……har vinkat av äldste sonen med särbo som varit hemma och "semestrat" i en vecka. Nu är min lada städad, massor av skrot lastat på en vagn, miljöfarligt avfall ihopsamlat, så nu kan "håll-Sverige-rent"-gubbarna komma och hämta! Skönt med såna besökare. Vi har hunnit med lite loppis-svamp-god mat-saker också! Kul!

I dag blir det lite fönsterputsning och fölskola!

Ha en bra dag alla!

Chirak-96
0

God morgon….lär det bli om ett tag för mig! Ska åka med 2 goda vänner till Himlinge By och fika http://www.himlingeby.se/ titta in på Afternoon tea. Men vi har valt att ta det som en sen frukost istället. Så jag har ätit en väldigt liten frukost hemma, måste ju spara mig till scones och kakor….

På eftermiddagen SKA jag ut och köra, är ju underbart väder här i Eskilstuna idag!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon Glad

Har suttit och pluggat lite kinesisk medicin ett tag nu på morgonen, så intressant och spännande. Gillar deras sätt att se på kroppen och dess system. Har ju precis påbörjat min utbildning till akupunktur på djur och det är verkligen hur kul som helst. Så idag ska plugga en hel del, men även upp till stallet en sväng och rida och fixa höst/vinterhagen. Å just det ja, jag ska ju träna i em/kväll med =)

Hoppas alla får en härlig söndag!

wilson
0

God morgon! Här blåser det och är riktigt höstigt väder… Har precis käkat frukost och lilleman ligger och sprattlar på golvet. Idag står inget på schemat-SKÖNT. Kanske kommer Agnes och trimmar Trofe lite på ridbanan, annars känns det som inomhusväder hela dagen!

Ha det gott!

Pernille-G
0

Godmorgon! Trevligt höstväder här idag, så det blir fönsterputsning och städning. Jag skall också åka till byggvårdsaffären och se om jag kan hitta en lämplig gammal dörr till vinden. Man blir aldrig klar med gamla hus! Men först blir det russen och fölträning.

Önskar jag hade varit med på Löjsta och fölmärkningen. Men kanske nästa år!

Ha det bra!

[Tjiwi]
0

God förmiddag får väl jag säga då. Växlande väder här, sol-moln…blåser gör det också.

Njord och Wilda har bott inne i natt, Tjibus åkte till Valla igår och gissa om han blev poppis hos tjejerna där! Problemet nu är att jag inte vet vem Wilda ska gå med i stället här nu, har bara två valacker och det känns inte bra att ta Ull från Grus, de är såna kompisar, den andra valacken är inhyrd och Wilda gillar inte honom. Skönast vore om Njord kunde gå med henne men jag vet inte om jag vågar prova-tänk om han är elak mot henne!

Ja, ja, det löser sig väl på någe sätt.

CarinaA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag ! NU börjar man att hämta sig efter gårdagens strapatser-Russkul08 !! Det blev en heldag med russin,ungar o glada russentusiaster !! en jämnTungan ute ålderfördelning, ca 3-70år bäddade för en dundersucce !!Tänk vad våra russ är fantastiska !!

mellanbyns
0

Go´dagens! Här skiner solen. Jag och mamma kom nyss hem från en tur med jakthundarna i skogen för lite träning. Det blev en bra tur, hundarna fick tag på älg och vi fick tag på kantareller, både "vanliga" och trattisar. Nu blir det stallet en sväng, ska ta av skorna på Russe idag tror jag.

#5 Det fungerar säkert bra med Njord och Wilda! Glad Den damen kan ju säga ifrån om han skulle försöka vara elak Tungan ute

Ha en fortsatt bra dag!

Jarhultdenyngre
0

God kvällen på er här inne. Dagens väder i Torestorp har varit växlande, ibland sol, ibland ingen sol och kallt. Men det har inte regnat och det är jag tacksam över. Vi har idag släppt ihop en jätte fin flock med unghingstar. Vi fick tillökning i vårt stall och en förtillfället häst. Och hej vilken fart och fläkt.

Nu börjar det kännas att man inte fick någon sov morgon, så det nästa som händer är god natt..

PernillaJ
0

#8 Vilken fin höstbild! Fototävlingen med tema höst på den här sidan är ju avslutad tyvärr, men de har en på Hästfoto iFokus som pågår t o m 15/10 där din bild skulle platsa.

Jarhultdenyngre
0

#9 Ja, det är lite synd att den har hunnit att avslutas. Jag har bara vänta på ett perfekt tillfälle för den fina höst bilden. Men som alltid lite för sent ute.. Men tack för tipset, jag får testa att lägga ut den på hästfoto.