Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 699 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-10-09

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va, ingen skrivit ännu?

Hemmajobb idag och sopplunch i församlingshemmet, som alla torsdagar. Idag var det ärtsoppa och pannkakor som gäller!

Mamma och dotter har namnsdag så det blir stort, eller förresten, litet namnsdagskalas här i kväll, när tre dagars namnsdagsbarn skall firas.

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

Regn i Leksand idag, +7,7 grader. En idealisk dag för inomhusjobb. Jag skriver och printar stambokföringsbevis allt vad jag orkar - hoppas kunna posta en laddning idag. Det är drygt 130 stoägare som betalat stambokföringsavgiften hittills, så jag har en försvarlig bunt att jobba mig igenom. Kommer att bli trött i tassen när det blir dax att signera allihop.

Pernille-G
0

Godmorgon!

Här är det grått. I dag blir det Kulturens Östarp med hästkörsel och fotografering på förmiddan och sedan hemmajobb.

Ha det bra!

Wruss
0

God morgon,
inget regn nu längre, men det har regnat i natt. 9,9 grader varmt i morse. Ganska skönt faktiskt. Ridskolekväll igår. Tilde har valt att INTE rida Tjingan alla onsdagar, så igår fick hon Wincent. Tilde är en ganska orädd ryttare och det skall lite till för att hon skall bli ledsen på hästryggen, men igår satte han ner huvudet några gånger i galoppen och då bröt hon till slut ihop. Det är tur att man som förälder inte får vara annat än på läktaren… när ridläraren sa till henne att gaska upp sig och gå på honom och säga till honom att han inte fick vara "dum", ja, då tog hon lärdom. Skönt!

Nästa vecka är det teorivecka. Varje kväll är det olika aktiviteter med föreläsningar, clinics, teoripass, körning osv. Hästarna vilar. Men, ett roligt inslag är "föräldraridning". Tillsammans med några av de andra barnens föräldrar (både mammor o pappor) anmälde vi oss till ett sådant pass på måndag. Jag vet inte när jag red sist - kommer säkert ha ordenligt ont i kroppen efteråt. Skall bli riktigt roligt i alla fall!!

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morron, här är det mulet i dag och småspik…varmare igen alltså så hästarna kanske får bo ute ett tag till då.

Ska ägna mig åt samma sak jag gjort de sista dagarna dvs målning av stall.

MagganS-B
0

God Morgon och Grattis alla Inger och Ingrid!

Ett grått och dimmigt Gotland har jag utanför mitt fönster. Har precis suttit och lagt in till salu-annonser på ponnytravet.com (jo, visst är det jag som gör dom…..), massor av fina pållar till salu just nu, tänk om man hade 100 hektar mark och ett jättestall……fast jag får vara glad för mina fyra nya boxar! Nu skall jag ta en tur till ICA Maxi och handla lite, osten och korven från Grekland börjar ta slut ;) I eftermiddag skall vi flytta hem hästarna!

Ha en bra dag!

garrilina
0

God förmiddag! Här regnar det igen, typiskt för vi har orientering med hela högstadiet efter lunch så jag ska stå vid start och målgång och pricka av "min" klass och räkna ut deras sluttid. Har varit roligare med sol och fint höstväder. Förhoppningsvis är de snabba så det inte blir sen eftermiddag. Har en del att göra i stallet när jag kommer hem. Igår kväll kom sambon och dottern hem med en nytillskott till stallet, blev inget russ denna gång fast vi sagt att  nästa ev. skulle bli ett russ av annan färg än våra bruna. Svart med stjärn är hon och av rasen varmblod.

Ha en bra dag!

ryttarn
0

God förmidag…..

Här är det grått men ganska ok temp ute. Har precis suttit och skrivit försäljningskontrakt på Driffi. Sorgligt att hon inte vill bli dräktig. Nu blir hon gårdshäst uppe i dalarna, ungarna skall rida henne och pappan skall hobbyköra henne lite i skogen. Tror detta blir bra för denna underbara ponny, men det retar mig att vi inte lyckats få något föl från henne.

I em kommer en dam och hämtar fjolårshö, ska bli skönt att frigöra lite utrymme på logen.

Annars blir det som vanligt idag, sitta och jobba framför datorn….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Croneld]
0

Halloj! Här har det arbetats och fikat med en kompis, samt har syster på besök. Så vi har vandrat lite i hagen och kliat hästarna och  ätit gott. Mycket hästprat såklart!