Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 4346 ggr
Tittut
0

Guldruss 2008

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilka har anmält eller kommer att anmäla dit?

Jag skall nog anmäla mitt fölsto Umbra och kanske även hennes föl, vi får se.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Tyvärr kolliderar det med tävling i Vartofta som vi åker på med paret. Denna gång får nog Wilda följa med, har kommit i riktigt bra trim nu.

Ibland önskar man att man kunde vara på fler ställen samtidigt men tyvärr är det ju inte så!Förvånad

Flickan
0

Vi tar med oss fyra russ:)

Tejas Monljus fått 42p i år

Jaritza 41p

Isilón Tinúviel e. Tejas Monljus 39p u. Jaritza ue Kanel ettåring 39p

Isilón SunSilk e. Tejas Monljus u. Wella ue Wilnius ettåring 39p

Så det blir fullt upp:)

Cara-Mia
0

Jag har tänkt att anmäla Sibborp´s Wllemo till fölklassen. Sibborp´s Waldemar kommer troligen att anmälas i ettårsklassen, Eventuellt anmäler jag Sigurd i tvåårsklassen.

Teja-Bea
0

Vi kommer med Silverboy, Hults Pirita och hennes föl Tejas Mirita =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Fagre
0

Hej.

Jag har bara varit på Sundbyholms drop in utställning i samband med dubbeltravet. Nu undrar jag om det räknas eller om de måste vara en " riktig utställning??

//Elin

russigabettan
0

Ska bara dubbelkolla med transporten, så att det inte krockar med några tänkta starter för varmbloden, annars har jag nu äntligen (efter många övertalningsförsök) bestämt mig för att åka med vårt 1-årssto Liiz HT e:Dardel u:Luci

Måste komma ihåg att fixa anmälan ikväll. Är det fler än jag som blir galen när de ska kopiera passet?

Tittut
0

# 5 Det går bra att anmäla om du varit på Drop-in.

juventus
0

Vi har anmält Cissi 4109 och hennes föl Stjärnsaga.

Anna-Uppsala
0

Jag har ingen att anmäla i år - men däremot tänker jag åka in utan russen, och prata, umgås och fotografera er andra! :)

VeronicaP
0

Nej vi kommer inte att anmäla även om jag hade kunnat anmäla vårat 2 års sto som fick 41 poäng , men något år ska jag anmäla dit *S* har ju aldrig varit där inte ens som publik , men tiden räcker inte riktigt till.

Chirak-96
0

Jag kommer med Chirak! Sista året för honom.

Tusen
0

Vi kommer med Tejas Monita och hennes barn 3-åringen Montró samt Lovisas russ Tejas Jarita också 3 år.

Det är sista året även för Monita så det vore extra kul om det kunde gå bra för henne.Glad

GranoStall
0

Vi kommer med sex hästar:

Lojstas Candle light och hennes föl Granös Morninglight,

Narciss och hennes föl Tusensköna,

och Lojsta Irrbloss och Strumpan.

Blir en riktig utställningshelg då vi dagen innan ska på arabutställning oxå.

[Grabbarna-A]
0

Jag har anmält Amaretto idag.

JuliaS
0

Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska åka eller inte. Beror på om jag får ledigt den helgen samt om det funkar rent praktiskt med hästvakt osv. Kommer jag tar jag med mig Patron.

Fagre
0

Tack för svaret. då ska jag nog anmäla. =)

Teja-Bea
0

#12 gu va fort tiden går! Känns inte ens som om hon fyllt 10 år än!! Lilla Totta!

Vi håller tummarna för henne, hon va ju jättefin på Drop-in utställningen!

=D

LouiseS
0

Kommer troligtvis med Rapsodi. Är dock lite nervös då "utställningsvärlden" är något nytt för mig. Har alltså aldrig visat häst själv tidigare… Men, men, man kan ju inte mer än göra bort sig Glad

StuteriQveiar
0

Tänkte anmäla våra 3 hingstföl. Nu när Liselotte har papprena för pass undrar jag hur jag gör då jag anmäler. Har ju liksom inga papper kvar hemma på dem…ObestämdSkrattande

Bifogar en mkt söt bild på Huogin!

Tittut
0

# 19 Behöver du pappren för att anmäla? Är det ngt på dem som du måste veta får du fråga så ska jag hjälpa dig, men det ska väl gå bra ändå?

russigabettan
0

#18 Precis så där känner jag också, jag är livrädd för alla i utställningsvärlden och alla som hållt på med russ i typ 1000år och har stuterier och Gud vet vad. Men på de två utställningar jag varit  i år så har jag blivit väldigt vänligt bemött och ingen fråga har varit för dum. Och visst skulle min "lilla loppa" säkert få högre poäng med en van visare, men då lär jag ju mig aldrig och så är ju poängen roligare när man faktiskt visat själv, då kan man vara stolt över att man faktiskt tog sig över den nervösa tröskeln och klarade av att genomföra visningen(oavsett poäng), trots att knäna var som gelé och man helst ville spy bakom en buske.

Min anmälan gick igår och jag är redan så nervös så jag håller på att bli tokig och det beror inte bara på själva utställningen utan även på att jag måste köra inne i Stockholm, USCH!!!!

Tittut
0

# 21 Jag tycker det är jättekul när det kommer lite nya ansikten och nya russ!

Det värsta med att åka till Guldruss är inte trafiken. Det är att man blir biten och har svårt att hålla sig därifrån… Skrattande

ryttarn
0

#22 Visst är det så, för oss är det tredje gången vi är med på Guldruss. Mikaela (flickan) åker med Jaritza ända uppe från Wången bara för att få vara med, det kallar jag entusiasm.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

LouiseS
0

#21 Vad skönt det känns att inte vara helt ensam om sin nervositet. Frågan är bara hur mycket det kommer att påverka hästen?!

Vi ses kanske bakom buskenFlört.

[Ella2007]
0

Jag tänkte anmäla Månyra till fölklassen, men jag hittar varken adress eller postgironr att anmäla och betala till. Jag har förlagt min gotlandsruss tidning där alla proppar fanns med, så vill någon hjälpa mig så blir jag glad.

Tittut
0

Proposition och anmälningsblankett hittar du på Svenska Russavelsföreningens hemsida, www.gotlandsruss.se

[Ella2007]
0

#26 Tack så mycket! Jag letade där tidigare idag utan någon vidare framgång.Skäms

Fagre
0

Hej.

Nu har jag anmält Metaxa. Men jag har inte så mycket erfarenhet av att ställa ut men ja kan tänka mig att det finns många snälla och trevliga männinskor som man kan fråga sig fram när man är där. Ses på Skansen!!

Kram

Torpets
0

Vi tar en paus i år. Dels pga  min jobb helg,(självklart).Och har inte visat i år.tar nya tag nästa år.

Glöm inte att ha med extra hästhållare så att man kan komma ifrån sin häst,toabesök,fika.Och att det är en bra bit ifrån transporten,rejäl promenad…

Christina-Lundberg
0

Vi hade gärna kommit dit med Karsk.. det skulle ha varit kul att vara med om det någon gång i sitt liv.

Men på grund av jäv-regler och annat tjafs …. så avstår vi.

Lycka till allihop!

Teja-Bea
0

#26 får amn fråga vart på sidan?

Jag hittar den inte bland utställning -> propositioner och guldruss står inte ens med i kalendern?!!

LouiseS
0

Här kommer hjälp till behövande…

Sista anmälningsdag är 26aug. Anmälan sänds till GULDRUSS på SKANSEN, c/o Larsson, Svartviksslingan 15, 167 38 Bromma. Anmälan skall göras på en fullständigt ifylld anmälningsblankett ("Anmälan till gotlandsrussutställning") Utöver detta ska anmälningsavgiften på 275 kronor per russ/russföl sättas in på plusgirokonto 649 24 45-9 (Blomgren). Märk talongen "GULDRUSS" samt skriv hästens namn och registrerings-/stamboksnummer. Vi ses på Skansen!Glad

PernillaJ
0

Tillägg till #32: Gemensamma klasser, med följande undantag: klasserna 8, 10, 12, 14, 15, 16 och 17 utgår.

Jag bifogar klassindelningen (gemensam för alla russutställningar) och allmänna bestämmelser som en pdf-fil. Den ligger även ute på SvRAFs hemsida, och all information om GuldRuss finns också att läsa i Gotlandsrusset nr 2/2008, sidan 21.

Teja-Bea
0

Tack så mycket! =D

russigabettan
0

#32 Vart hittade du den? Jag anmälde efter grundpropparna på gotlandsruss.se och kollade under alla SvRAF:s utställningar 2008 och hittade guldruss där och fyllde i och betalade efter den proppen. Där stod det 250:-, vilken summa är det som gäller??? Någon som vet? Ifall det är 275:- måste jag genast betala in de sista 25:- ikväll.

Någon som har koll?

PernillaJ
0

#35 I tidningen (Gotlandsrusset nr 2/2008, sidan 18 & 21) står det 275 kr per russ.

Tusen
0

#35 och #36 Jag har också tittat på nätet för att anmäla. (Tidningar har en tendens att försvinna i detta hus) Har också betalt in 250 kr per häst. Hur fixar jag det? Kommer vi inte med nu? Kan man betala på plats eller hur gör jag?

russigabettan
0

#37 Har någon haft möjlighet att ringa och kolla? Jag sitter fast på jobbet tyvärr och kommer inte loss att ringa. Om någon ringer, kan de väl meddela oss andra här i tråden om hur vi gör, det skulle uppskattas enormt!

entill
0

Jag är lessen att jag inte sett att det stått fel i den fil som legat ute på Russavelsföreningens hemsida. Jag har utgått ifrån att den var lika som den som är publicerad i tidningen. Jag lusläser inte allt jag får för att lägga ut på hemsidan. Sedan ni gjort mig uppmärksam på felaktigheten har jag nu ändrat detta och även lagt ut proppen till Guld-Russ. (Fick skriva av den som fanns i tidningen).

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

ryttarn
0

Så, nu är våra hästar (se #2) ordentligt anmälda och avgiften betald. En sak som slog mig just nu är att jag inte vet vilken dommare som skall dömma, är det någon annan som vet? Vore ju dumt om det visade sig finnas jäv på någon häst som man anmält….

Jerker Klang,

www.isil.se

Tittut
0

Annika Melin dömer i år.

russigabettan
0

Så där ja, nu har jag kompletterat inbetalningen med 25:- så nu ska det väl vara okej. Tack ni som uppmärksammade det! Nu ska man bara träna upp flåset liteCooltills det är dax!

ryttarn
0

#41 Ja, då är det lugnt på jävsfronten iallafall.

#42 Tur att det är ungarna + troligen Bea som skall visa, annars hade jag nog behövt börja jogga för flera månader sedan :-)

Jerker Klang,

www.isil.se

Norrveda
0

Som det ser ut hoppar vi nog över Guld-Russ i år och istället åker på körtävlingarna i Vartofta samma helg. Det blir första gången sedan 1992 som vi inte har russ med på Skansen.
Tycker personligen att anmälningsavgiften börjar bli lite hög, varför måste Guld-Russ kosta så mycket mer än andra utställningar?

Kristina-
0

Det kanske är för att det är så dyrt att hyra plats på Skansen ?

Tittut
0

# 45 Vad menar du med att hyra plats?

crazycattiz
0

Jag funderar på att åka med mina två :) Någon som har tips på boende åt både tvåbenta och fyrbenta?

Kristina-
0

#46 Jag tänkte att man kanske betalade någon avgift (hyra) för att skansen upplåter platsen för utställningen, men så är det väl naturligtvis inte då ?

[Tjiwi]
0

#44 Då ses vi där i stället, kul!!Skrattande

Tittut
0

# 46 Jag vet inte riktigt hur det är upplagt, men jag tror inte att Skansen tar ut någon hyra, eftersom de är med i arrangemanget i allra högsta grad.

Vompan
0

Skansen tar inte någon hyra!

Hälsningar Yvonne

UllisT
0

Vi har inte änns hunnit visa våran lilla My little pony (Winnica) på ngn utställning i år. Tråkigt att dom måste ha fått guld samma år, annars hade vi nog anmält.

Lycka till ni som ska visa!

Tittut
0

# 52 Ni får väl komma igen nästa år, om ni hinner med. Det är inte lätt att hinna med allt kul som finns. Hon gör ju mycket annat bra under tiden!

Wruss
0

#52. Hon är verkligen en uppfödning att vara stolt över Cool. Hon har väl gjort nästan "allt" vid det här laget….

(förutom gått under 2 minuter ännu då Obestämd)

Tittut
0

# 54 Vänta bara, det kommer….

UllisT
0

Ojjj vad roligt att se henne som bebis, en riktig prinsessa. Hon var ju 5år då pappa köpte henne så några unghästbilder har vi inte.

Jo hon får vara med på det mesta. Om ett par veckor är det hopptävling som gäller. Vi ska även se om vi kan hitta någon dressyrtävling oxå mellan travloppen :-)

Är en riktigt trevlig häst. Hon är taggad när tävlingstjejen rider sen brukar hon få gå med en pytteliten tjej och då e hon froom som ett lamm. En mycket smart häst. Kommer nog bli en körhäst då hon är för gammal för trav och ska väl hinna med ngn bebis däremellan.

Är en av dom hästar vi har som kommer en nära hjärtat och säljs aldrig.

2 minutersgränsen ska hon snart spräcka, hon har ett väldigt bra löphuvud och steget sååå vänta bara det kommer Skrattande

Wruss
0

Hoppas ni kommer och tävlar på Axevalla eller kanske Örebro så jag kan se henne på "hemmaplan" också… Önskar er ALL LYCKA framöver med allt hon skall göra!!!

crazycattiz
0

Jag är på G att posta anmälan till Skansen men kom på att jag inte har delpoängen från kval utställningen! Innebär det att jag inte kan anmäla eller kan jag komplettera med dom senare?

crazycattiz
0

Jag fick iväg anmälan i tid :D Det blir en lång resa, men dt hoppas jag att det är värt!

Är det någon som vet vilket underlag bedömningarna hålls på?

Tittut
0

# 59 Det är på gräs.

AnnaPers
0

Har efter anmält Dagny Leaf :)

crazycattiz
0

Jag hittar ingenstans i katalogen telefonnummer till utställningsansvarig så jag vet inte vart jag ska ringa och stryka?
Är det någon som vet vart jag ska vända mig eller som kan meddela sekretariatet att katalognummer 25 Secret Sunrise och 39 Solklar är strukna?

entill
0

Jag kan meddela din strykning. Tråkigt att ni inte kan komma,

www.vikingponnycenter.se

crazycattiz
0

Tack :)

crazycattiz
0

Hur har det gått idag?Glad

Wruss
0

Djungeltelegrafen säger att Silverboy (99898) blev BIS före Dimone (43 p). Metaxa (42 p) var tredje häst i finalen före Rapsodi (41 p). Irmelin gick tvåa med 41 p före Dagny Leaf i 3-årsringen. Dimones stoföl e Qum blev bästa föl. Mer detaljerad rapport får ngn annan stå för lite senare… Hoppas ngn har lite bilder att visa senare också!!

garrilina
0

Grattis Teja till Silverboys BIS och Amér till Dimones BIR. Tack till arrangörer för en trevlig dag på Guldruss.

JuliaS
0

Grattis Teja och Amér m.fl.!!! Hade varit skoj att vara på plats. Nu väntar jag med spänning på fullständig resultatlista…

crazycattiz
0

Grattis till alla som är nöjda med sina pållar idag Skrattande

garrilina
0

#68 Ja det hade varit kul om du varit på plats. Vi rullar hemåt nu med Russe som gick tvåa i sin klass på 40p. Det blev en mer med hem från SkansenFörvånad men i ett mindre format än russen. En sexveckors kaninunge sitter i en av våra vattenhinkar och tuggar lite hö. Jättesöt….

Lisa-trollet
0

Grattis Teja mfl.

Wruss
0

GRATTIS från mig också till alla som varit där och visat hur fina ni är!! Bea… ge Silver en jättekram från "gammelmatte" Kyss.

ebba93
0

Så här fin var vinnaren!

GranoStall
0

Grattis Teja till BIS titeln!

ebba93
0

en till

[Croneld]
0

Ett stort GRATTIS till BIS och alla till alla andra fina gotlandsruss i dag på Skansen. Alltid lika trevligt att vara där.Glad

[Grabbarna-A]
0

Grattis Teja och Silverboy, samt  till alla andra som var där och visade sina fina russ Glad.

MagganS-B
0

Grattis Stuteri Teja, och Grattis till familjen Amér! Grattis till alla andra fina russ också!

Egedal
0

Stort tillykke til alle med resultaterne på Guldruss.

ebba93
0

nu finns bilder från guldruss på min hemsida www.ebbanbebban.se

Teja-Bea
0

Tack allihopa! Det var kanonkul! Bra väder och mååånga jättefina russ!! =D

[Grabbarna-A]
0

#81 och en j-kla massa getingar Skrikandes.

Chirak-96
0

Grattis alla klassvinnare, och ett stort GRATTIS till BIS vinnaren Silverboy och Stuteri Teja!

Själv är jag jättenöjd och tycker att kritiken var väldigt träffsäker på de hästar jag hörde iaf. Här ett foto på min 39 poängare (88887).

VeronicaP
0

Stort Grattis stuteri Teja till Bis titlen idag och även stort grattis till alla andra som var nöjda med dagen

Erja
0

Grattis alla - och speciellt Irmelin!

Tittut
0

# 85 Tack! Irma är min ögonsten!'

Tar mig friheten att lägga ut en bild på henne och mig som jag fått av Pernilla Jobs.

Ett stort grattis till Teja och till Amérs. Till och med domarinnan fick tårar i ögonen av era fina russ!

Tittut
0

Nu finns det en liten notis på www.tidningenridsport.se

StuteriQveiar
0

Grattis till alla som deltog på Skansen!

[Tjiwi]
0

Grattis Stuteri Teja till segern, han är jättefin. Grattis även till alla övriga som var där och visade era fina russ, tyvärr kan man inte vara på fler ställen samtidigt….hade varit där annars.

Fagre
0

Tittut vart de någon bra bild på Metaxa??

Tittut
0

# 90 Sisådär…inga jättebra, men…

Tittut
0

Nytt försök…

palomia
0

För mig var det premiär på Skansen. Grattis alla klassvinnare och speciellt till "våran" Dagny-Anna som kom 3:a i 3-åringsklassen på fina 41p (9 9 7 7 9).

Didimo
0

Stort grattis Teja och Silverboy till ett välförtjänt BIS! Han hade (har!) ett sådant härligt tramp och utstrålning! Otroligt kul!

Tack alla för en trevlig dag och för alla glada russmänniskor, Skansenbesökare och vackra russ som vi fick förmånen att träffa. Några har vi träffat förut och andra var nya bekantskaper.

Tack alla för gratulationerna! Vi är mer än nöjda och svävar på små moln, trots att Skansens alla små backar gör sig påminda i bortglömda muskler….

Lilla Dimilina somnade tvärt när vi packade in hästarna i transporten och hon var knappt vaken en sekund under resan med båt och allt fram till hemkomsten mitt i natten…Nu har Dimone och Dimilina en välbehövlig dag i hemmahagen med massor av gräs och inga plikter.

entill
0

Nu finns det lite fler bilder på Russavelsföreningens hemsida.

www.vikingponnycenter.se

alpros
0

Är det någon som vet om det finns en fullständig resultatlista från Guld-Russ på någon webbsida? Eller måste man vänta tills Gotlandsrusset dimper ner i postlådan?

alpros
0

Öhh, även en blind höna…Jag har alltså hittat vad jag sökte.

SigneK
0

Grattis grattis systrarna Amér och Teja till segrarna! Fantastiska hastar Glad Ja aven grattis till alla som var med. Tank om man skulle fa visa pa Guldruss nagot ar, det vore val en drom!

Ju battre det gar for Silverboy pa alla fronter, ju mer ser jag fram emot de nya smasyskon han ska fa hemma hos mig till nasta sommar Skrattande

Tittut
0

Nu har jag äntligen lagt ut de få bilder som jag tog på klassvinnarna, på min hemsida www.liselottesruss.se.

Kolla under bildarkiv, Guldruss 2008.

russigabettan
0

#99 Vilken fin bild det blev på min "Lilla Loppa" Jag hör av mig till dig för att köpa den till familjens hemsida.

Tänk om ni såg hur hon ser ut till vardags med lera, kardborrar och höstlöv i man och svans. Ibland säger jag bara högt nere i stallet för att fatta det själv - "Tänk att du vann 1-årsklassen på Guldruss lilla Liiz, de skulle se dig nu"

Inte för att smutsen påverkar steg och exteriör, men ändå….Tungan ute

Hoppas nu bara att Liiz kan växa fint så att vi kan vara med nästa år igen (fast det blir nog inte jag som visar då, mina nerver fixar nog inte ett års utställning till)

Tittut
0

# 100 Visst fixar du väl det! Du har ju vanan inne nu. Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.