God Morgon 2008-10-08
Morgon där ute idag är frost och hög fuktighet, det är bara att vänta och se hur dagen blir. Just nu händer det inte så mycket i roslagen för valpkursen är slut bägge mina ponny jag rider står på vila pga av olika skader. Så det är bara att fortsätta med olika mark jobb Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
[två trådar - då får man väl göra två inlägg också! :) ]
Godmorgon alla! Sitter här i jobbkläder för jag ska strax sticka iväg och köra buss. I dag blir det ett superlångt pass bakom ratten - från 8.30 på morgonen till 20.30 i kväll. Tur att man har ett par långa pauser mitt på dagen i alla fall …
I går tömkörde vi Hjördis. Hon var ganska så sturig, men med glimten i ögat, så efter lite diskussioner gick det faktiskt riktigt bra! I dag och i morgon hinner jag inte köra, men på fredag är det dags och då ska vi ut och åka vagn, tror jag. Det var ett tag sedan nu!
Ha det gott allesammans! :)

Godmorgon i landet!
Strålande sol och frost ute. Idag blir det jobb hela dagen, så det är bäst att sätta fart!
Morrn, morrn!
Nu är det onsdag, och bara några dagar kvar till vi åker till Spanien på semester. Känns som att det skall bli välbehövligt.
Innan dess skall jag försöka göra klart det mesta av hingstredovisningen. Det fattas fortfarande en handfull hingstar, tyvärr och som alltid.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
#3 Ha det så gott i Spanien….annars kunde jag rekommendera Samos :) och lite russprat! Här kommer bild på en ponny som bara ville kela, inget bra foto alltså, han var rund och go, ca. 135 hög.
Dimman ligger tjock över Gotland, och det har varit en grad under noll…..dock blommar mina dahlior ännu jättefint, så till rabatten har frosten ännu inte hunnit. Hästarna får extrahö i sin hage nu, så dom ser ut som dom skall föla vilken dag som helst, och fölisarna har mjuka, ulliga pälsar, nästan som fåren! Jag skall inte jobba förrän på lördag…..skööööönt, jag jobbade ju lite för många timmar förut, så då blir det så här ibland. Verkar som det blir tid över till bl.a. svampplockning, äppelmoskokning, städning föluppfostring, bara trevliga saker alltså!
Ha en fin dag, här kommer solen nu!

Godmorgon allihop!
15 grader på kontoret och inget varmvatten, det blir till att dricka heta drycker för att inte fingrarna ska bli helt stelfrusna, blir så svårt att knappa på tangentbordet då.
Idag knackar det dåliga samvetet verkligen på, har inte haft särskilt mycket tid för hästarna, så idag ska hela gänget borstas om jag så ska hålla på till midnatt. Liiz måste nog få springa lite i gummigropen idag, för hon har inte fattat att hon ska ha lååång vintervila och smälta alla intryck med utställningar och annat som hänt i sommar.
Hon är understimulerad och sur som en citron, vad hjälper det att man förklarar att hon bara är 1,5år och inte ska göra just något alls utom att växa och må bra, hon tycker det är tråkigt och det är ju inte heller bra för hälsan.
Ha det bra och hoppas ni också har det vackra vädret som skymtar här utanför fönstret.
Morron, sol och kallt här i Östergötland i dag med. Ska måla i stallet idag med för vi tänkte ta in hästarna i helgen. Borde köra lite också, får se vads som hinns med.
#3 Åhh-Spanien, vad skönt för er. Vi fundrerade också på Spanien i höst och fotbollsmatch där……men det blev att åka till Egypten i stället när Ove fyller 50! Så vi åker den 7/11 så tyvärr blir det inget Lojsta för mig i år….

God förmiddag!
Gick ut i morse till en klar morgon med -2,5 grader var ordentligt med frost. Föredrar det framför allt regn som kommit. Har precis hunnit med min första klass för idag, sedan väntar tre till och personalmöte i em. lång dag med andra ord. Skönt att gå ut i stallet när man kommer hem efter en lång dag.
Ha det bra.

God förmiddag!
Här är det strålande solsken, kallt på natten men behagligt på dagen. I förmiddag är det jobb hemma, och jag skall också hinna gå till russen på betet. På eftermiddagen blir det seminarium om fattigdom och miljö. Kan säkert sätta perspektiv på egna problem!
# 4 Intressant att se bild på den grekiska ponnyn Maggan. Hur används de, dragdjur, pack eller ridning?
Ha det bra!
# 8 Efter vad jag förstår så används dom till lite av varje, både som rid- och packdjur. Mötte en i fullt trav en kväll i Pythagorion med en vuxen kille i cowboyhatt…..fast ponnyn var lite större. Dom enda jag sett i den här storleken, ca. 135 cm, är den här valacken + ett sto för några år sen. Har aldrig sett någon dra någonting. Den här ponnyn var f.ö. väldigt välfödd och blank, antar att han inte används så mycket. Han stod på en terass och betade med en lös repslinga om ena frambenet, och ca. 10 meter rep bundet i ett olivträd. Såg inte precis ut att lida av det, det enda som han retade sig på var flugorna……och som sagt en riktig kelgris!