Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 761 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-10-06

Måndag igen!

Förhållandevis pigg trots en lång dag i går med 36 dryga mil själv i bilen.

Elin ligger med feber men Ponteman är i skolan, och i eftermiddag kommere sambon hem från Spanien.

Vad ska ni ta er till?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

wilson
0

Godmorgon! Vädret har lugnat ner sig och det är skönt.. Blir lite fixar dag idag, måste fixa tid till service på bilen och lite annat smått och gott!

Ha det bra allihop!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här har störtregnet upphört, solen försöker kämpa sig fram mellan molnen och vinden har mojnat. Det ligger en nockplåt framför stalldörren, undrar var den kom ifrån, alla sitter kvar på taket…

Idag blir det först fotomodelljobb för Primula, sedan skjutsa Sara till skolan och göra djuren, jobba 12-17.00 i den andra butiken och sedan middag och stallet.

Nu ska jag plocka fram täcken som ponnyn ska moddela i!

Egedal
0

Godmorgen, tilbage på jobbet efter en fin weekend. I går var vi en "smuttur" i Bankeryd, 650 km tur/retur, og som altid mødte vi en masse dejlige russmennesker. Vejret er heldigvis bedre idag - Tørt, solskin og ca. 10 grader.  I må have en god dag.

bubbe
0

Åter på jobbet efter en helg med både underbart höstväder och piskande regn och storm. Linnea startade på Gävle igår, och tog en 2:a och en 3:e plats i fulla lopp. Suveränt kört, och jag själv följde livesändningarna hemifrån. När de kom hem var de rejält blöta efter det dåliga vädret, så de var väldigt tacksamma att alla andra hästar redan var inne och klara för kvällen.

Idag är det som sagt jobb som gäller, men det är snart helg igen…

Pernille-G
0

Underbart höstväder och en ny vecka. Det blir en vecka med mest hemmajobb. Jag har tänt brasan och en av katterna ligger lättjefullt och putsar sig framför den. Hennes bror vill ha uppmärksamhet och vill hellre sitta på datorn. Själv skall jag snart bege mig långt bort - i tanken i alla fall. Jag skall plocka fram fältmaterial om kvinnor och jordbruk i indiska bergsbyar och jobba vidare på en artikel som har fått ligga lite för länge nu. Promenaden till russen på höstbetet får vänta till lunchen. Alla andra måsten får vänta till i morgon . . .

Jag önskar alla en bra dag med möjlighet att hitta det intressanta och positiva i livet

[Tjiwi]
0

Här är det sol och fina vädret idag, skillnad mot gårdagen verkligen!!

Jag har en katt i knät…..utanför fönstret går fåren och betar och en liten ekorre skuttade förbi, kan livet vara bättre?

Ska gå ut och måla lite i stallet sen och ta in den hårfagre herren och köra lite innan jobbet. Ha en bra dag.Cool

Lisa-trollet
0

God morgon

Sol här Glad hoppas de torkar upp lite ute, jättelerigt på flera ställen.

Blir lite träning av hästar idag o så hoppas ja hovslagarn ringer snart o säger att han hinner komma ut o slå på en tappsko. Vågar inte göra de själv även om vi fick lära oss de på skolan, va ju flera år sen nu.

Ha en bra dag

stally
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon.

Dolk var m.k.t. lycklig över att springa ut i sin hage idag! Åter till friheten, och sina kompisarGlad

Kul va det att träffa er alla där i Bankeryd. Tack till Ahlbom som fixade hotellrum på 10:e våningen!!! Jättefint o mysigt hade vi det, Maria jag o Daz (vovven).

Tack Liselott för hjälp med boxplats och trevligt bemötande!

Min gubbe vilar sig efter gårdagens insattser på kriteriet, vad han gjorde kan ni se på bilden…

MagganS-B
0

God Middag på er här i kalla Sverige!

Så var man då hemma igen efter en skön och välbehövlig semester på Samos, Grekland! Från en turistö till en annan…..fast mer på höjden och inte så många hästar (foto kommer Liselotte!). Vi har haft alla sorters väder, från åska och regn till +30 och sol. Mycket badande! Har ägnat förmiddagen åt uppackning och tvätt, eftersom maken skall iväg snabbt på jobb, har ännu inte kollat hästarna, men med så bra skötare dom haft under tiden vi varit borta så är inte jag orolig. Kjell fixar det sista i stallet i dag, så i morgon tas dom hem från skogen, fölisarna skall gå "i skolan" ett tag, det är också dags för maskning och verkning igen…..

Ha en fortsatt bra dag, själv skall jag till ögonläkaren i em…..

PernillaJ
0

#9 Välkommen hem igen Maggan, du har varit saknad här på forumet.

Solsken i Leksand, och jag är glad för idag är det bättre med juvret på mitt krassliga sto.

Oaks "sto-kriteriet" med en miljon i förstapris kördes igår på Solvalla och vanns av Annicka (vars ägare bor i Kullsbjörken drygt en mil härifrån). Jag tolkar det som ett gott omen inför mitt årsföl Hannickas framtida travkarriär!

Hannicka fotograferad idag; hon är så söt med sitt tvåfärgade ansikte

SigneK
0

Jag ar ordentligt forkyld och ligger bara och glor. Inget vidare Obestämd

[Croneld]
0

God eftermiddag! Jag har precis kommit hem från arbetet och möttes av en härlig syn. Alla hästarna låg och sov helt utsträckta mitt i hagen och huvudena var vända mot solen. Nu ska vi fika lite sen ska vi ut och leta gul trumpetsvamp.