Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 608 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2008-10-05

Idag är det dax för avelsvärderingen för russhingstar i Bankeryd. Jag och min mamma ska åka dit och titta, vilket ska bli jätteskoj Glad

Synd bara att vädergudarna inte står på vår sida, för ute viner blåsten och och regnet smattrar mot rutan. Men men det e bara å ta på bra kläder så löser det väl sig…

Hoppas det blir många som tar sig till Bankeryd, trots höstrusket!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Även här regnar det litet, men det blåser inte. Ska strax gå ut och ge mina innehästar frukost, och sedan får jag se vilka av alla de tusen saker som behöver göras vi hinner med idag.

StuteriQveiar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lycka till alla som ska visa hingstar i Bankeryd idag!!!

Här är grått ute, och idag väntar hovvård. Ska bli skönt att få det gjort.

Há dé gott!!

garrilina
0

God Morgon! Här stormar det och har just börjat regna också, en dag som man hellst skulle vilja vara inne, läsa en bra bok och äta choklad. Men istället blir det till att gå ut i stallet. Skjutsade Therese och Garrilina till Hagmyren för en timme sedan därifrån skulle de samåka med en kompis till Gävle för ponnytrav. De visar loppen live så det blir till att sätta sig vid datorn sedan.

Lycka till i dag i Bankeryd!

Ha ett bra avslut på helgen!

[Croneld]
0

God kväll! Jag har tillbringat helgen på Solvalla. Det var spännande att se både A och B-loppen. Slättans Tinny vann på 2.59,0 och gjorde ett verkligen ett toppen lopp. Som alla som var där gjorde.

Jag är själv väldigt stolt över min GerTi och hennes kusk Jennifer som gjorde ett mycket bra lopp på 2.22,6, oplacerad men hon travade på fint som säsongsavslutning på Solvalla.

Bild: Karismas GerTi och Jennifer

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samt en bild på Kriterievinnarna: Johanna Ekstrand och Slättans Tinny.

[Tjiwi]
0

Go kväll, hemma igen efter en dag med regn och blåst i Bankeryd. Många fina hingstar att titta på, en del nya kunde godkännas, andra inte. Ha en fortsatt skön kväll.

GAJarhult
0

God kväll.

Kom hem för en stunds sen från ett mycket regnigt Bankeryd, att det bara kan regna så mycket….. Klafsigt överallt…. En trevlig dag ändå med fina russ. I år tyckte jag det var lite mer spridning på stammarna på hingstarna som gick in och det är ju bra för aveln. Men är inte nygodkända hingstar 2,5 åringar mer "färdiga" nu mot för några år sen?

Man är allt lite mör efter en kall våt dag så nu blir det soffan, tv och pizza….