God morgon! Idag är det fiske som gäller. Vi ska ut med klassen tillsammans med sportfiskarna och se vad vi kan få upp. Spännande! Sen får jag se om jag får fint besök på eftermiddagen ända nerifrån Halland. Trevlig fredag alla!
Jobb idag!
Bäst att sätta fart så jag hinner ut med vovvar och äta frulle innan.
Ha en bra fredag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon där ute roslagen är fortfarande lite disigt ser ut som solen ska titta fram Ska försöka att få hästarna i hösthagarna under helgen så det blir någon ordning på torpet. Qluring mår bra efter op det var en gotlländs tagg som spökade har fått den inplastad som minne så nu hoppas jag att allt blir bra Men det var en fröjd att få vissa upp ett trevligt russ bland alla fullblod (det var löpningar där på dagen) när han krökte sin hals och hans långa man fladrade för vinden Ha det gott i helgen och lycka till med det ni gör
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Godmorgon i landet!
Litet segt är det idag efter gårdagen, russen skötte sig bra i årets sista lopp, Yazzå blev tvåa på nytt rekord och Mysli blev fyra. Vi var hemma vid tolv, Peter åkte halv sex imorse och vi andra var helt sega när det var dags att stiga upp.
På schemat för dagen står att packa ur bilen, röja iköket och jobba i em. Handla måste jag också, det ekar i alla skåpen…

God Morgon! Ytterligare en natt med storm och massor med regn, det är tredje dygnet nu med ruskväder och mer kommer der tydligen. Sambons båt hade gått till botten i går så den ska de försöka få upp idag. Hästarna hinner inte torka under natten så idag får de stå inne nu på morgonen och äta. De var nöjda.
Nu väntar en elevens val grupp på 70 min. och sedan är det ett pass på 120 min med en klass år 9 i em. innan jag får gå hem.
#4 Grattis till placeringarna och rekord.
Ha en bra fredag!
Morron, idag är det sol igen, skönt.
Ska åka till Mantorp en stumd idag innan jobbet och hälsa på min kompis Maria.

God morgon sitter här på hotellet i Bromma och vi ska snart åka till Solvalla och ut och gå med hästarna lite , sen ska Amanda värma Jamsin och själva loppet går 14.45.
Sen blir det en tur till Croneld om allt går enligt planerna :-)
Ha det gott alla idag och här skiner solen :-)
# 7 Det blev en trevlig fredag, med många fiskar och trevligt besök! Det var så kul att du och din dotter trots den långa resan från Halmstad till Stockholm också orkade köra upp till Roslagen. Nu får ni vänta er en visit till sommaren, då kommer vi ner till er. Det var roligt att få visa er Ijors mamma Toffifee och er uppfödning Manda och hennes årsföl. Kramar till er!

#8 Vad är det som hänt?
Själv sitter jag en stund (i mina ögon rätt så välförtjänt) framför datorn. Ska snart gå ut och röra på mig och alla mina djur. Har tillbringat varje dag i veckan i Uppsala på en rehabkurs för människor med depression och ångestsjukdomar. Det känns helt fantastiskt att få verktyg att hitta tillbaka till sig själv. Jag har varit sjukskriven i 2,5 års tid för det nu, och jag bara vill bli frisk!
Jag tackar min lyckliga stjärna för mina hästar som i allt har hållit mig uppe, samt kompisar och anhöriga som sporrat mig. Nu är jag äntligen på väg! Det låter kanske lite konstigt att ta upp det här, men jag kan tänka mig att det finns fler som håller på med hästar som drabbas av depression- och ångestsjukdomar. Många gånger är man ganska känslosam då man håller på med djur, och de tar mycket tid och ork samt ger en möjlighet att "vårda och ta hand om" utan frågor och mänskliga aspekter.
Tanken med att ta upp det är att man ska kunna känna att man inte är ensam om man sitter där hemma och bara flippar runt på datorn, och kanske inte kommer igång med allt man föresatt sig.
Kan vi inte ha en tråd där man pushar varandra och utdelar glada tillrop till de som känner att de behöver det? Man skriver- och läser ju bara de trådar man är intresserad av i alla fall och det är ju valfritt om man vill vare sig skriva eller läsa? Det kan vara så "lavrviag" saker som att man bara tog sig tiden att sätta sig ned i hagen och kliade på sina älsklingar, så att säga "bara stannade upp i nuet", och tog tillvara på livet! 
Jag är jättestolt över att jag har anmält mig till domarkurs 1 i november fastän jag har jättedåligt självförtroende och är nervös över att jag inte känner så många (och att alla kommer att vara så duktiga och kunniga…). 
Kram från en som börjar sin vandring mot det "normala" livet!

#10 Ett av mina avelsston har fått problem med juvret - jag "skrev av mig" om det i min blog igår (klicka på länken i #8).

#10 Heja Anna! Och du, nu fick jag pengar till kursen i födelsedagspresent, så nu MÅSTE du åka, annars har ju inte jag någon att åka med
#11 Stackars flickan, hoppas att hon blir bättre snart!

#12 Har haft samma problem på Allgunnens Gloria, och veterinärerna brukar vara skeptiska eftersom att det är ovanligt med juverinflammation på ston, men de kan ha fått en smäll mot juvret som ger smärta, och reaktion i juvret, eftersom att juvret blir svullet får mjölken svårare att passera genom mjölkgångarna. Massera henne gärna med juversalva, och mjölka ur lite extra för hand ur den juverhalva som är mest spänd.
Lycka till!
Gloria blev bra, så det går bra ska du se…I värsta fall kan de klara sig med en juverhalva också, men det verkar ju inte så farligt i hennes fall.

#12 Tack, tack! 

#10 Jag kan känna så med ibland, men jag tycker att hela Gif är en rensning för hjärnan. Titta på russ och läsa om dem och de olika inriktingarna. Det negativa är ju att den är ju klart beroendeframkallande…. 

#12 Grattis till segern igår - jag hoppas ni hade spelat en slant oxå?
#13 Tack för uppmuntran och rådet, jag har inhandlat juverliniment på Granngården. Inte för att Deniz uppskattade det, och massage i någon större utsträckning tillät hon inte - men jag hoppas det kan lindra något ändå. Dessutom luktar det mysigt, kamfer och pepparmynt.
#15 GRIF som terapi? Absolut!

#16 Tackar! Hon hörde nog att pappa sa att det var sista starten, så nu måste han ju fortsätta lite till
Nej, det gjorde vi inte, jag gillar inte spelande, och har i stort sett fått min far att inte spela något. Men fint odds gav hon

#10 Tack för tankeställaren i en stressig vardag.
# 10 Det är lätt att ta på sig och åt sig för mycket att det hela bara går på rus.
Ett av de klokaste beslut jag tagit var när jag slutade arbeta på mitt gamla jobb. Det hade gått i stå, och jag flängde runt och hann ingenting. Nu hinner jag inte så mycket heller kanske, men vi har i alla fall ett helt annat lugn hemma. Det kostar pengar, men vi överlever än så länge utan att jag behöver jobba borta.
Just nu är jag jätteglad. Ponteman, 9 år, har just genomfört sin första crosstävling, och kommit i mål i alla fyra heaten utan skador och utan att komma sist.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

#19 Kul. Du får gratta honom från oss också!
Känner också igen mig i att springa hit och dit. Jag slutade som registrator, och det var det klokaste jag kunde göra då mitt hjärta ändå ligger hos främst russen…