Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 613 ggr
garrilina
0

God Morgon 08-10-01

God Morgon, idag är det första oktober fattar inte vart tiden tar vägen. Hämtade hem unghingstarna från betet i går kväll. Skulle gjort det tidigare men annat har hela tiden kommit mellan. De gick snällt upp på transporten och in i sina boxar, brummade glatt åt de andra när de kom in från sina hagar. Aragorn var jättetrött i morse. Nu går de i hagen med Kurant och Legolas igen efter 4½ månads bete, verkade inte som de varit borta när vi släppte in dem. Aragorn är gänglig ettåring nu han har växt något otroligt den sista tiden. har regnat i skurar hela natten det bara vräker ner, kom ett par rejäla åskknallar också på morgonsidan. Vräker ner just nu igen och jag lämnade paraplyet i bilen, synd eftersom jag ska förflytta mig ner till mellanstadieskolan om en halvtimme, jobbar där idag och avslutar med a-lagsmöte här i em.

Ha en bra dag.

Pernille-G
0

Godmorgon!

Det är mörkt på morgonen nu, grått och regnigt. Jag har kvar Tor med tre ston och två föl på naturbete. Det är bara en kort promenad dit, men  i dag får den vänta till jag kommer hem. Inga ston har brunstat om så jag hoppas på föl på alla nästa år. Speciellt på 17-åriga Hedenhös Dansa som aldrig haft föl. Men att fina Dansa äntligen skulle bli drägtig är numera något vi knappt tör hoppas . . .

Skall snart ta bussen in till Lund. I dag skall jag träffa en ny internationell grupp masterstudenter. Mest från Sydasien denna gången, tror jag. I går tog jag avsked med en trevlig grupp från Östasien - mest kineser. Vet inte helt vad dem lärde sig, men jag lärde mig mycket av dem.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morron, grått i Östergötland idag….igen då!

Ha det bra

Tittut
0

# 1 Du måste ha ett fantastiskt intressant arbete, Pernille!

Har just skickat iväg sonen till skolbussen och sambon till Spanien. Ska äta frulle nu, sedan måste jag börjha med alla hingstpapper. Jag kan säga att brevlådan varit mer än full de sista två dagarna, ändå lär det komma lika mycket idag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Jobb hela dagen idag också, blir en tuff vecka tror jag.. Imorgon ska vi ha inskrivningen i Boden, och russen ska starta, så jag jobbar bara till två då, men vi lär inte vara hemma före halv tolv… Ikväll blir det vila för hästarna, och jag ska försöka hinna röja i köket. Det börjar vara skumt vid sextiden på mogrnarna, snart måste man nog tända lyset inne redan då.. Igår kom vi ut och körde en havltimme tidigare (vi lyckades stänga precis sex igår) så det var inte riktigt helmörkt när vi kom tillbaka.

Malu
0

Godmorgon
Regn,regn o åter regn över gutaön idag..
Dagen till ära är det Hemse stortorgdag som står i fokus men trist för försäljarna och besökarna med regnet som pågår nu..men det står i tidningen att det ska avta med iallafall.Hoppas det!!

Mille
0

Gomorrn

Redan oktober, vart to sommaren vägen? :(

Ännu en ledig dag för mig, men imorgon blir det jobb igen…
Har varit ute och ridit en sväng i regnet, finns inget man blir mer uppiggad av än att rida ett överpiggt russ i ösregnet.

wilson
0

God middag! Nu skiner solen efter regn regn och regn men ser ut att bli en helt okej eftermiddag! Vi har dragit ett varv med snabeldraken idag och tvättar lite… Inget utomhusväder för lillkillen när det öser ner men om solen håller sig framme tar vi nog en tur till stallet och kanske rensar lite ogräs….

Ha en fortsatt bra dag!

[Grabbarna-A]
0

Ja det regnar även här i Haninge idag Rynkar på näsan, jag är hemma och ledig, så himla skönt Glad. Hovslagaren kommer om ett tag och ska sko hästarna. Sen ska jag nog fixa i ordning boxarna så hästarna får sova inne i natt, då blir dom glada.

Ha en bra dag

[Croneld]
0

Hejsan! Idag är det Marknad i Norrtälje så barnen var uppskruvade hela dagen i skolan och väntade bara på att få avsluta dagen. Men synd att det regnade för dottern var sjöblöt när jag hämtade henne och hon var ganska nöjd efter två timmar. Bra för jag ville hem direkt. Ikväll blir det middag och sen ska jag bara ta det lugnt.

Ha det gott!