Godmorgon måndag 29/9-08
Long time, no see …
Jag jobbar numera som busschaffis och hinner knappt med något annat än det. Puh! Som tur är har jag ett duktigt ponnybarn som tar hand om hästarna, och som dessutom är tillräckligt kort och envis för att kunna rida Hjördis.
Gerdas inkörning går lite trögt just nu, beroende på tidsbrist, men russ blir ju gamla så man får trösta sig med att hon nog hinner bli inkörd så småningom i alla fall … *s*
Hoppas att ni har det bra allesammans och att ni får en härligt solig höstdag i dag! :)

Godmorgon i landet!
Här har det slutat blåsa litet grand iaf, och träden ser inte ut som C längre. Mysli och Yazzå har stått inne inatt, de får vara hemma till fredag morgon, då åker de ut i beteshagen igen. De ska tävla på torsdag, och behöver kraftfoder. Sedan tar vi hem Mimmi och fölis, för Mimmi behöver något bättre att äta än betet.
På dagens shcema står arete hela dagen, och när jag kommer hem ska vi köra russen, sedan middag och gonatt antagligen.
God morgon! Hoppas att alla får en bra dag, själv ska jag jobba halvdag och sen åka ner till Stockholm och hälsa på min pappa och farmor. Jag stod och tittade på Bam Bam och hans kompis nu genom fönstret, finns det något härligare än att se föl leka? (Ja, det finns det säkert, men inte nu på morgonen)

Morgon där ute nu var det måndag igen Jobba borta några timmar sedan fullt ös hemma Valpkurs till kvällen tre hästar mindre (betes och betäkningsston åkte hem igår)det märks när man ska mocka snart är antalet där det ska vara Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
Hemma igen efter en hektisk med mycket trevlig helg i Falkenberg. Nu återstår att få ihop någon av allt som det som hänt också.
Sonen har sin första sjukdag på jag vet inte när. Han hostar och låter som en kraxmaskin.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Go morron. VAB idag… igen känns det som. Minstingen har någon konstig bakterie i magen som inte vill ge med sig. Får väl vänta 48 timmar igen då! I dag kommer en sadelmakare och ska hjälpa mig att prova ut sadlar. Får ingen sadel att ligga bra på Poffi, och Chiraks nya dresssyr sadel ligger bra men vandrar fram vid ridning.
Nu börjar vår nya sadelkammare att ta form, har fått alla grejjor (utom selhängarna) från Börjes nu! Men fullt blir det!
Ha det gott!
God morgon, sol igen. Nu börjar man bli bortskämd med det, hösten är bara såå härlig när det är detta väder.
Idag är det ett helt uppslag i vår morgontidning om mig och Grus, jättefint!
Tvättade stallet med högtryck igår och ska börja måla lite idag innan det är dags för jobb.

#0 Milda tider - vad gör du uppe 03:45?
#6 Vad skoj, lägg in länk här så vi alla kan läsa! Eller scanna.
God morgon, litet småmulet i Leksand men det kan nog bli en fin dag om nån timme eller så.
Jag hittade fyrspanns-bilden i en gammal Min Häst-tidning, visst är de fina! Vi har ju haft trådar om russkorsningar förut, och det är klart att jag förespråkar renrasavel - men om man nödvändigt måste korsa tycker jag det är OK om det blir så här lyckade avkommor.
#7 Ska kolla om det står något på www.corren.se. Kan scanna annars och lägga ut det här.

Go morron! Sol här oxå. Ledig idag så ja tänkte löshoppa lite 2-åringar. Och i eftermiddag kommer Emelie, min medryttare, o rider Ronja så då ska Mille få följa me ut på en skogstur oxå.
Ha en bra dag

Gomorgon :D
Ledig idag så jag har varit ute och städat i stallet och sadelkammaren. Ska laga middag åt min kära mor och sedan blir det nog en körtur med sms och kanske lite jobb åt unghästarna med.
#9 Skogspromenad låter trevligt, kan jag väl följa med på 
Hej! Det var lange sedan jag skrev i morgontraden, jag ar nyss hemkommen fran semester i Grekland. Kan VARMT rekommenderas att aka dit i september! Pa bilden ar jag pa Akropolis. Dock ingen hojdare att vara i Athen, alldeles for varmt. Sedan blev det badsemester pa en alldeles underbar o vid namn Paros. FANTASTISK! 
Sa ar man da "hemma" i Dublin igen, har ar det hòst i luften, lite sol varvat med regn, m.a.o. som vanligt.
Idag fyller mina yngsta systrar 19 ar!
Ha en bra dag alla!

Halloj i landet!
Har just ätit en snabblunch och arbetat samtidigt som vanligt. Det är en fin måndag i alla fall vädermässigt.
I övrigt vill min envisa förkylning som är inne på andra veckan inte ge med sig och min stora lillebror ligger på sjukhuset eftersom någon idiot sprang ikapp honom bakifrån i lördags på gatan och sparkade av honom fotleden när han och en kompis var på väg från korvmojen in på krogen.
Han kommer nu bli borta från jobbet i minst 6veckor, men läkarna säger att han får räkna med 12veckor. Vad säger man, världen är full av idioter, det är inte konstigt att man blir förbannad ibland(även om man ej borde slösa energi på det)!
Ska dit med lite godis och uppmuntran senare, sjukhus är inte roligt.
PernillaJ => Om man börjar jobba 04.30 är det en bra idé att äta frukost ungefär vid 03.45, annars hinner man inte duscha, klä sig och ta ut hundarna innan man ska till jobbet … ;)