Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 619 ggr
September
0

God Morgon 2008-09-28

garrilina
0

God Morgon, har precis ätit min frukost och alla hästar är i utsläppta i sina hagar. Resten av familjen med Russe och Garrilina är på väg till Östersund för att tävla, valde att stanna hemma även denna helg däremot följde granntjejen med så nu har jag två till damer på min lott idag. Har lovat att fixa boxarna till dem och se till att de kommer ut och in, de står uppstallade hos oss så det blir inte särskilt betungande. Den ena damen är ett halvblod med en mankhöjd i min egen höjd över havet. Blåser kalla vindar här idag, får nog acceptera att hösten nog har kommit….Förvånad

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här blåser det så det knakar i huset, vi tänkte köra russen, men med allt som lfyger omkring kan det vara säkrare att rida. Rusar de iväg ner i diket för något är det ju bara hästen, har den vagn också är det inte lika roligt längre.

Idag är jag ledig, skönt! BLir väl litet pyssel här hemma, och så ut med russen.

Ha en trevlig söndag alla!

Hagelberg
0

God morgon! Här skiner solen, underbart (fast det har börjat blåsa lite). Idag ska jag ta ner stängsel eftersom sködaren snart kommer för att plocka bort hälften av alla träd jag har i hagen. Det blir till att även sätta upp en ny hage så pållarna har någonstans att bo under arbetetets gång.

#1 Läste i tidningen att hösten kommit tidigare i år och nu har hela landet höst, det är väl bara att acceptera, suck.

[Tjiwi]
0

God morgon, sol idag med lite blåst.

Ska idag ut och köra en sväng med Njord. Vi ska köra in hö idag som Ove pressade ihop igår…….aldrig varit med om det i september men det gick bra och det ser fint ut. Ha en bra dag

Blokaruss
0

Härlig dag! Solen skiner och det blåser.

Prillan har blivit klart bättre och nu får jag vara med och passa när min 4-åring ska leda in henne. Hon kan få egna idéer och ta en liten promenad åt något gott gräs. Men Nora är tuff och säger ifrån för hon ska leda in henne - så det så!

Nu ska jag titta in i jordkällaren som behöver städas om vi ska få in potatisen.

[Grabbarna-A]
0

Här har vi ett riktigt fint höstväder med strålande sol och det är riktigt varmt i solen, lite blåsigt dock. Har haft sovmorgon idag, skönt Glad. Tänkte väl sätta lite fart nu och göra lite nyttiga/tråkiga saker innan dagen tar slut Förvånad.

Ha en skön söndag.

Lisa-trollet
0

Go kväll

Shoppade lite hästsaker på charlies rea idag. Red Teddy o Triumft o tömkörde Mille. Och så va jag o mamma ute o tömkörde Snygg o Lillis i skogen för första gången, dom va riktigt duktiga små pojkarna, vi mötte ett sto oxå som dom gärna ville följa efter..

[Croneld]
0

God kväll! Efter en härlig solig höstdag är jag helt slut men nöjd. Vi har röjt i källaren och släpat ut 8 säckar med gammalt skräp samt fylt släpvagnen med skrot. Gräsmattan har fått sig en sista puts, en sväng i skogen och plocka kantareller, marsvinen fick rent i buren, de bor i stallet i i en stor bur på ben och praktiskt lock, medan kaninerna bor i Mandas box . Fast hästarna bor fortfarande ute.

Och idag efter 4 veckors bandagering och sårpysslande har jag äntligen tagit av Toffifee bandaget efter hennes eltrådskada som hon hade när hon kom. Det ser fint ut, tack och lov för det var uppslitet runt hela skenan med en stor kraftig ficka uppåt på 5 cm bredd.

Sen har jag färgat håret för att få bort ojämnheter, barnen säger att det ser lite grönt ut i datorns sken Gråteroch lite grått. Jag får invänta dagsljus för att se fullständigt resultat…så får vi se om jag får gå till jobbet med sjal om huvudet!

God natt!

garrilina
0

#8 En grön nyans tycker nog eleverna är häftigtFlört

De delar av familjen som är på väg hem från Östersund är nöjda Russe tog en 3:e plasering och Garrilina en 3:e och avslutade med en 6:e. Själv har jag hunnit med mycket mer än jag trodde så nu kryper jag nöjd ner i sängen. God natt.