Godmorgon 08-09-27
Godmorgon i landet!
Här är mulet och fem grader. På gården ligger det plåtar överallt, de låg tdigare över veden, men har flaxat runt i blåsten igår. Idag ska jag jobba, och kanske åtminstonde hinna ut till hästarna i hagen…
God morgon, här är det strålande solsken och blå himmel. Perfekt för idag ska vi ha körutflykt, vi är sju ekipage som ska träffas och ut på tur, därefter fika och massor prat förstås, ha en bra dag.

God morgon! Strålande väder och så ska man jobba! Känner mig på topp, riktigt kul fast jag vet inte varför. Är lite halvkrasslig, har för mkt att göra men känner mig bara så glad
. Det måste vara för att jag har gotlandsruss 

God morgon! Jag sitter och kollar när Johanna spelar SingStar.
Redan klockan 9 så var det några grader varmt.
Kusinen ska komma hit. Farfar o Barbro är redan här, alla ska fira Johanna. Även fast det var någon vecka sedan hon fyllde år

God förmiddag!
Idag när jag är ledig har det strålande höstvädret övergått till grått blåsigt höstväder
Är på väg till stan en sväng glömde handla kattsand till kattungarna igår. Sedan blir det stallet och förbereda transporten för mig, till dottern kommer det en kompis så för dem blir det ridning. I morgon bär det av till Östersund på ponnytrav.
Ha en bra lördag!

Idag skiner solen i mellan molnen, blåser ganska rejält.. Skall nu snart sätta mig i bilen, för att åka till Falkenberg och Årets Ponny…

Godmorgon!
Sitter på jobbet och har middagsrast. Efter det blir det till att packa ihop alla sakerna inför ponnytravet på Halmstad imorogn och kanske ta en tur med hästen som inte ska starta.
Bra väder har vi haft idag, lite moln emellanåt men ganska mkt sol. Har jobbat på fm och sen på em var vi ute och lekte med pållarna.
Tömkörde lite tandem
, Aramon hade skygglappar på sig för första gången och inte brydde han sig om dom, duktig kille
, värre är det med Amaretto han gillar inte alls sin skygglappar fast han borde vara van vid det här laget
. Jag får väl ha överseende att han tjaffsar lite med dom på så länge han svänger höger och vänster när jag ber honom annars hade det varit svårt att göra detta utan en låååång pisk
.
Nu ska jag äta sen ska vi in till stan.
Ha en trevlig kväll

Sen kväll har det hunnit bli för mig och Kevin som annars brukar sussa kudden såhär dags…;)
På TV rullar en lustig film-NOT. Så strax blir det väl sängen iaf…
Har inte fått nåt vettigt gjort idag, är dunderförkyld så Trofe som skulle klippas idag slapp undan då jag knappt orkar gå på toa… :(
Hoppas det släpper snart! Ha en bra söndag allihopa!

#7 Häftigt att tömköra tandem :D kan tänka mig att det är rätt svårt
#9 Ja det krävs ju lite "precision" med fingrar och händer och att hålla samma takt och tempo som hästarna
, och gärna två samspelta hästar. Har turen att förlöparen lyssnar så bra min röst så han har lärt sig höger och vänster
. Tror det är lättare att både köra och rida tandem än att tömköra faktiskt. Målet är att köra detta ekipage så här nån gång framöver
.