Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1102 ggr
amandahandersson
0

Vilken lycka!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara få uttrycka min alldeles enorma glädje! :)

Igår startade min älskade lilla sturlpelle Zolero (e. Niklas II, u. Cazzandra, ue. Axel) på Solänget, 40 mil från Boden.
Vi kom 4:a i det första (hopplösa) loppet på 2.17, vilket bara det var 8 sekunders rekordsänkning.
Andra loppet vann vi med drygt 100 meter på 2.15,4 - exakt 10 sekunder under det gamla rekordet!
Jag var näst intill mållös i segerintervjun, hehe :)

Det är bara så enormt roligt, efter allt strul och tjorv det varit med Zolle. Men nu är han verkligen på G och jag hoppas han fortsätter såhär nu :)

Några fler som har goda nyheter? :D

gotlandsruss
0

grattis

alpros
0

Åhh, grattis! Vad roligt för dig! Zolle ser väldigt koncentrerad ut på sin uppgift.

AK47Kalashnikov
0

Grattis! Verkligen jättekul! =D

FridaMariedahl
0

Härligt! :D Gu vad roligt, du som har kämpat med honom så mkt! Jag har en god nyhet och det är att Lusse äntligen får gå ut efter 5 veckor i box. Veterinären tyckte han var så fin när han gick att vi inte behövde röntga ;) Det är lycka att se sin häst lycklig :)

ryttarn
0

Grattis!!!

En annan lycka är att vi äntligen fått sätta Jaritza i vagn efter tre månader med daglig sjukgymnastik och massage. Alla framsteg känns så possitiva med den damen….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

thilda-
0

Grattis =)

Tittut
0

Kul när det går framåt. Lycka till!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Jättegrattis! Så mycket jobb du lagt ner på honom! Du var verkligen värd att vinna! Hoppas det går lika bra i fortsättningen! Lycka till!

Chirak-96
0

Jätte grattis! Han ser verkligen taggad ut på bilden.

_Jag_
0

GRATTIS :D Jätteroligt :) Jag har också en bra nyhet XD Neptun gick under 30 för första gången i lopp idag. Han gick ett bygdetrav och kom trea på 2.27 hans rekord är 2.33.1…

stally
0

Grattis, så flna ni ser ut!

johannaolofsson
0

STORT STORT GRATTIS! Vi är så stolta uppfödare här på Gotland! Ni har gjort ett super jobb med honom!

Lycka till framöver!

amandahandersson
0

Tack så mycket! :):)

Nästa start blir Östersund 25 juli, då är vi taggade till 1000 igen.. ;)

[Croneld]
0

Grattis!

amandahandersson
0

I söndags gjorde Zolero "comeback" efter en helt tävlingsfri sommar. Det visade sig nämligen vara en lindrig kotledsinflammation som spökade lite, så efter starterna på Solänget har han inte startat mer.

Men som sagt, i söndags var han tillbaka på Skellefteå, och han vann överlägset utan att behöva ta i någontung på 2.16,6 :)
Visserligen hade han dålig tag, kände sig inte alls bekväm på banan och stannade och hade sig… Men vann gjorde vi! Och bäst av allt så travade han bra, vilket bara det är en seger i sig! :)

Veckan innan det travade han otroliga 2.06,0 på en klubbtävling här på Boden - så nog kan han fortare! :)

Det är bara så otroligt roligt att starta med Zolero nu, för när han väl har gjort det i år så har det ju gått skitbra! :) Heja Zolleman! :)

StuteriQveiar
0

Grattis!

EmmaSofie
0

Grattis!! Ni ser bra ut!:P

Forgein
0

Grattis! Gulliga ni är tillsammans:D