God Morgon 2008-09-26
Morgon där ute Roslagen är fortfarande grå och disig, men jag hoppas på en lika fin dag som igår. Snart är september slut och det är dax för årets sista premiering i helgen Vart har sommaren tagit vägen tycker attt det var maj nyligen.
Ha det gott där ute och lycka till med vad ni gör i helgen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 0 Visst är det konstigt? Först går man runt och gläds över att fölen börjar komma och att syrénerna blommar, sedan innan man hunnit reagera är det oktober….
Ska försöka få ihop en text innan jag far iväg till Falkenberg och två späckade jobbardagar där. Hoppas det går bra för våra russrepresentanter äv om de är få.
Ha en fin fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här är halvklart, men det blåser halv storm, skönt att jag plockade in mina marsvin häromdagen. Hästarna går det dock ingen nöd på, de har ännu gott om bete i sjöhagen. Tack vare att det inte frusit så är det t.o.m grönt!
Idag ska jag röja i köket och jobba på eftermiddagen, det beöver handlas också…

Ett gråtrist Eskilstuna möter mig i fönstret.
Idag ska jag packa och så blir det en sista repetition på bruksridingen för mig och Valter.
Imorrn bär det av mot Dala-Järna!
Gomorron
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
SOL morgon…….
Fin, fint väder här igen. Ska åka in till Åtvidaberg snart och handla, kylskåpet är nästan tomt nu…..
I morgon ska vi träffas hos vänner utanför Linköping och ha en körutflykt, detta istället för tävlingen som blev inställd. Ska bli jättetrevligt och vi hoppas på bra väder. Det är sju ekipage som deltar. Efter detta blir det gemensam fika-förstås….
Ha en underbar dag!
Måste fixa en ny fårhage och kolla till bagglammen för att se om varg, lo och björn hållit sig borta… Här i Roslagen har 21 får gått åt till vargen hittills! Samt att en häst blivit skadad av en björn, tror man i varje fall!
Prillan ska ut i sin konvalecenthage också. Hon mår bättre men det tar väl lite tid innan hon är tillbaka som förr.
Härlig dag i varje fall!
Hejsan!
Även för mig bär det av mot Jälla på premiering på söndag. Har inget eget russ, ska hjälpa till där med några russ och på själva premieringsplatsen. Serva med kaffe etc.
Ha det så gott!

#6 Rekommenderar att du åker till Jälla i morgon lördag 27/9! Då ses vi i morgon, jag ska sitta i sekretariatet.

# 7 Oj, skrev fel, jag ska också dit i morgon så klart!