Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 894 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 08-09-22

Godmorgon i landet!

Här är det halvklart, och det är redan tio grader varmt, så någon frost har vi inte haft inatt. Idag ska jag röja i köket och pyssla om mina bortglömda smådjur, samt skjutsa Sara till skolan, då hon har sovmorgon på måndagar.

Gårdagens tävlingar var lyckade, Yazzå vann ännu en montéseger, och Primula sänkte till 2.42, inte illa för en fyraårig shettis tycker jag!

PernillaJ
0

God morgon! I Leksand är det disigt, 2,2 grader och höst. I lördags och söndags hade vi såna där gnistrande vackra klara dagar, det var så härligt att se solen skina igen.

Jag var på dop igår, lilla Anna döptes i toppstugan på berget Åsleden, 437 meter över havet. Fantastisk milsvid utsikt i solskenet, jag var bara ledsen att jag inte hade med mig kameran.

Idag ska Hastig som kastrerades i torsdags få sin sista penicillin-spruta, sen håller jag tummarna för att läkningen ska fortsätta lika fint som det sett ut hittills.

Wruss
0

God morgon!

Sol och ca 8 grader. Back in business… jobb igen alltså. Har en lönekörning att avsluta nu på fm. Annars blir grabbarna inte goa att tas med på onsdag… Oskyldig. Det blev MASSOR av nya trattisar igår och en handfull gula också. Lagom jag skulle lämna skogen för att hämta Tilde på kalas, så hittade jag drömstället! Jag måste åka tillbaka dit om ngr dagar, jag hann ju  inte få med mig en 10-del av det som stod där!

Ha en bra dag!

russigabettan
0

God morgon!

Tillbaka på jobbet efter ekonomimässa torsdag och fredag samt en sjukhelg. Borde nog ligga i sängen egentligen, men vem har tid och råd med det? Kallt på morgonen bara 2 grader, snart är det halt när man ska iväg, usch! Ridning med äldsta dottern ikväll, med en protesterande lillasyster väntandes på läktaren, kanske svärmor kan ställa upp och ta henne om jag har tur.

Ha en bra dag ute i landet, nu ska här jobbas!

#1 Detta måste vara den mest fantastiska bild jag sett på länge, borde få pryda omslaget på russkalendern!

[Tjiwi]
0

Grå morgon idag med….inatt har det varit kallt här, var på nollan så jag låg och hade dåligt samvete för T och W som inte har så mycket päls på sig…..men de går här utanför köksfönstret så de överlevde natten!!! Knäckte till nacken i natt och har jätteont!

Ha en bra dag!

Tittut
0

God förmiddag, är det nog på sin plats att säga.

Begynnande förkylning och halvt illamående, så jag har just klivit ur sängen. Duktiga Ponteman fixade själv sina bestyr inför dagens skolfotografering och sin frukost i morse.

1 & 3 Visst är den för härlig! Håller med dig precis!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Wruss
0

#1. Jag kunde inte se bilden när jag la mitt inlägg. PernillaJ - kompletterade du med den lite senare tro? Säger bara WOW! Vilken bild! Det ser ur som russet ifråga (vem är det?) tittar rakt in i kameran!

johannaolofsson
0

#6 Det måste vara vackra Deniz på bilden!

Måste erkänna att jag är stolt uppfödare till denna fina damSkrattande

[Tjiwi]
0

Håller med föregående talare-jättefin bild!

Blokaruss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Wow vilken bild! Vilken häst är det? Härligt att lyckas så där bra med ett foto!

Här verkar Prillan må lite bättre i varje fall. Hon börjar att protestera mot PC-sprutan i varje fall och t o m travade lite i hagen. Magen var dock lite sämre. Kanske hon fick lite för mycket gräs inne i natt i boxen. Hon gillar ju inte höet just nu.

Nora tröstar Prillan i hagen.

PernillaJ
0

Vad skoj att ni gillade bilden, tack tack! Jo visst är det min fina Deniz II 4745. Idag har jag förresten sett att Deniz brunstar; trist (men inte helt oväntat) att hon alltså inte blev dräktig.

Jag tog bilden i #1 (och den här ovan) i lördags 20/9 när det var så fint solsken. En positiv bieffekt av att stödfodra är att stona blir väldigt glada när de ser mig (=foderautomaten), de kommer i galopp när jag ropar. Deniz kom farande och upptäckte matte på huk med kameran i gräset, hon tittade på mig och jag lyckades fånga blicken på bild. Tyvärr fick jag också med hagens enda telefonstolpe i bakgrunden till den första bilden (som jag i övrigt tyckte blev bäst) - typiskt!, men perfektion är tråkigt, eller hur.

#6 Jo det kan nog hända att det dröjde nån minut innan bilden kom med, eftersom jag brukar lägga in dem så de syns direkt i tråden (såhär).

garrilina
0

God eftermiddag!

Hemkommen från jobbet, en dag med elwevens val 13 flitiga och glada elever 13 - 15 år som sytt barnkläder så de knappt han ta lunchrast, kläderna ska vi skänka bort till något barnhem. Nu ska jag gå ut i solskenet innan och kolla vart vi har herren som sluppit sin antenn idag och det märkte han för han är då inte där han ska vara, synd att shettisar är så lågaFlört. Vilka härliga bilder Pernilla, är Deniz en av Garrilinas mostrar? Garrilina som för övrigt tog en andraplacering på Dannero igår med ytterligare 3 sek. sänkning.

Ha en bra fortsättning på dagen!

karisma
0

God kväll där ute Står knapt på benen både förkyld och magsjuk Har varit på Atg - kliniken idag med en häst, op nästa vecka hur kul är det Gråter om allt går bra så ska det vara klart om en månad. dvs konvalesenttiden Ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Har precis varit ute hos hästarna och fyllt på vatten. Toffan gnäggar och tittar längtande mot stallet. Vill hon stallas in kanske?

Jag har märkt att de lite äldre hästarna och som varit uppstallade gärna vill komma in och de riktigt myser i boxen. Ungefär som de tänker, min box är mitt slott och du får gärna borsta min kungliga man och bädda min säng i flera lager. (skämt)

Många har skrivit i tråden i dag, och jag kan bara säga grattis, fin bild, har också plockat svamp idag och krya på dig! Hälsningar till er alla.

God kväll!