Västruss Utställning.
Hej Hallå här.
Är det någon som har anmält sig till Väst russ utställning den 13 september. Sista anmälningsdag är den 20 augusti.
Det är ett samarbete med Södra Älvsborgs och Hallands Ardenner förening.

Har inte anmält, men funderar på att låta döttrarna åka med Wiranda och Tjingeling. Men "Tjingan" är väl inte riktigt i utställningsskick (tjock)… men det kanske hinner bli bättre tills dess.

Vart hittar man information om utställningen?

På Väst-russ hemsida.

Eller Svraf hemsida…

tackar :) kanske åker dit med någon
# 1 Det tycker jag. På´n igen bara, du har varit borta länge nog! 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Vart går den utställningen någonstans?

#6. Borta och borta… jag saknar faktiskt utställningarna och jobbet i föreningen lite… men det kan man nog inte säga högt. Nåja, det kan ju inte skada att åka på utställning i alla fall :-)

Den är i Torestorp ute på heden..
Jag kommer att åka-igen……..var förra året och året innan och……ja, det är trevlig utställning och jag antar att det är på samma plats som förra året??

#10 Du är så välkomen igen….
Nu kan du ju ta med din stora herre oxå….! Ja visst är det på samma plats som förra året.

putt

hm snart går ju anmälan ut , får nog fundera på om jag ska anmäla eller inte
Åhh, tyvärr kommer inte jag att kunna åka detta år då det kolliderar med en körtävling…vi åker till Vartofta med paret och tävlar 13-14 september! Attans oxå!!

Neptun får nog göra sin Debut i ringen då om allt går som det ska. Jag ska bara våga visa honom också. Verkar ju skitläskigt…. :O

hm man skulle kanske ta och visa Ijor där , det hade varit kul :-)

#15 det är inte så fraligt att visa… Det är bara lite jobbigt att efter man har visat klart så får man ett "ha behov" att få göra det igen.. =P

#17 Hehe. JAg får väl öva flitigt så neptun han kan stå stilla i mer än 5 sek. Han är något av en hyperaktiv 2 åring ;)

#9 och vart är det någonstans ;-) vi som kommer från Halmstad har ju inte riktigt koll på det där *S* Jag funderar ju nämligen på hur långt jag kan ha dit .
Funderar ju på att anmäla Mary och föl med ju :-)

#20 Ja du vet vi Halmstadsbor gillar ju kusten ;-) , kan ju vara bra att veta om det är långt eller inte innan man anmäler *S*

Är det långt från Björketorp eller man kör inte ens det hållet kanske , jag ser inte det på kartan nämligen ;-)

#20,21,22
Kors då.. Det blev inte den kartan jag planerade.. Men vi har ca 11 mil till Halmstad.
Gå in och kolla på hitta.se och sök då på Torestorp, så blir det nog en bättre karta..
Där kan du även få en vägbeskrivning, hör av dig om det inte går så bra så ska jag försöka fixa detta..

Det var en riiktigt krånglig väg dit tyckte jag (A)

#23 Ha ha se där inte bara jag som är blind då ;-)
Ja är det inte mer än 11 mil så blir det nog att jag anmäler , hm tur jag ska till sto hagen imorgon och hämta hem en häst så får jag ta en koll på dem båda *S*

Jag har ju GPS så om det finns en gatuadress kanske den kan visa mig vägen dit ;-)

Så där nu har jag betalt och postat anmälan hit , det blev bara Mary och hennes föl Slättens Edwin , vet inte riktigt annars hur jag ska lösa det med att få plats i transporten , är ju eg rätt sugen på att visa våran Valack Ijor också men men det får bli en annan gång.

hade velat visa Tyfon men den krokar tyvärr med när jag ska visa min shettis :(

Idag har jag postat anmälan för Wiranda och Tjingeling som skall gå i klassen för ston utan föl. Skall bli spännande!!

Vad roligt att ni kommer. Välkomna…..

Hur många anmälda blev det? Både russ och totalt med "di store"…?

…. puttar upp. Ingen som vet hur många som kommer??

Vart på styrelse möte idag, eller igår ;) då va det totalt 52 anmälda 30 russ och 22 "Di store"..
Ett Heldags kalas kommer det att bli..

Kul att det ändå blev så många

Tycker det är tråkigt att utställningen är samma helg som Gulruss, kan ju omöjligt vara med på båda…

#34 Jag som är van med de 60-80 russ som brukar visas på Gotland varje år, tyckte att det var lite anmälda.
#35 Håller med. Hade gärna åkt upp till Guldruss som åskådare, men en heldagsutflykt till Torestorp med barn och hästar på lördagen omöjliggör nog en resa i helt andra riktningen dagen efter…
Nåja, nu ser jag och tjejerna fram emot Torestorp!! Det skall bli jättekul att visa våra två köttbullar igen! Har inte själv ställt ut sedan 2004.

#36 ja men jag tycker det är rätt mycket med tanke på att det även är GULD RUSS
. Allt är ju litet om jag jämför med vad vi brukar vara på shetlands utställningar , finns väl inte så många som ställer ut sina hästar som vi shetlandsuppfödare :-)

Det är uppsamlings premiering, Håska har sin populära utställning , Guldruss och vi har vår uts så det blev mycket som krockade den helgen….

Det finns ingen väg som man skulle kunna lägga in som ligger i närheten av där utställningen ska vara så man har något hum om vart man ska köra och vara någonstans ;-)

Jag har skickat dig ett Pm….

#40 Tack så mycket , jag får skriva ut det *S* och jag ringer om jag inte hittar :-)

Vi fick vår katalog igår
. Startfältet är ju riktigt roligt med ngr långväga fina gäster. Flera riktigt fina ardenner är ju också anmälda! Vad jag funderade på är om ardennerhästarna tävlar mot russen eller om varje ras placeras för sig i klasserna? Jag såg ju att i "vår" klass, dvs klass 7 ston utan föl, så står först ett ardennersto och sen ett antal russton… kan det bli så att ett russto går etta och sen ardennerstoet och sen ytterligare russ…. eller tävlar varje ras för sig? Hoppas ni förstår vad jag menar.

#42 Varje ras tävlar för sig, varje ras kommer att ha varsin BiR och BiM ring. Vinnare där ifrån går till en Best in Show. Då russ tävlar mot Ardenner.
Jag håller med dig, Det är ett mycket intressant start fält.
Åh va kul det kommer att bli.

Går det att se katalogen någon stans?

#44. Jag kan inte se att den ligger ute någonstans. Här kommer startande russ:
Klass 1 - 1-åriga hingstar
Hadrian e Hadar u Petra 3064
Klass 2 - 1-åriga ston
Fåglabäcks Inez e Primat G u Fåglabäcks Hildur 4528
Klass 4 - 2-åriga ston
Liss KL e Fanér u Gindra 4331
Allgunnens Bim e Patron u Allgunnens Timmie 3778
Klass 6 - 3-åriga ston
Kindra KL e Hadar u Cola 3862
Klass 7 - 4-12-åriga ston utan föl
Tomtebos Linnea 4497 e Vidar u Tomtebos Immra 3864
Julli 4000 e Rival G u Jean 3211
Fåglabäcks Hildur 4528 e Toker u Ella 3715
Wiranda 4235 e Jucent 391 u Wirka 3471
Tjingeling 4342 e Nomad G u Welinda 3117
Klass 8 - 13-åriga o äldre ston utan föl
Gnistan 3611 e Kurir G u Jemina 2560
Klass 9 - 4-12-åriga ston m föl
Tomtebos Immra 3864 e Taktik G u Papaya 3162
Noizette e Söderman u Allgunnens Noja 3364
Glamour 4333 e Tomtebos Enoc G u Xtana 3377
Irina 4543 e Toker u Xtana 3377
Storegårdens Cirka 4733 e Hadar u Öns Bonita 4296
Myntha 4550 e Taktik G u Myrrha 2983
Mary 4602 e Platon u Tamina 2403
Klass 10 - 13-åriga o äldre ston m föl
Pamilla 3473 e Birk 447 u Russita 2162
Klass 18A - hingstföl
Slättens Edwin e Emanuel u Mary 4602
Akilles e Ling u Storegårdens Cirka 4733
Klass 18B - stoföl
Tomtebos Rara e Emanuel u Tomtebos Immra 3864
Aronia e Emanuel u Noizette
Egedals Utopia e Nordman u Pamilla 3473
Odöpt e Nino u Myntha 4550
Klass 11 - 4-12-åriga godkända hingstar
Jabb KL 599 e Hadar u Vilma 3257
Ecksy 600 e Epik u Alfa 4227
Harpun 573 e Toker u Yvana 3455
Djazz 605 e Dugg GRH 9 u Zinta 2703
Fanér 553 e Major G u Queen 2793
Klass 19 - Veteranklass
Grynet e Inter u Martina 2149
Därutöver en hel drös fina ardennerhästar, bl a elithingsten Junid 11546 och superelitstoet Vera 114451 bland många andra.

tack!

När börjar det? Funderar på o åka o titta.

#47. Kl 9.30. De går i nummerordning… det är bara det att det är en massa ardenner emellan också. Vår Wiranda har t ex nr 20 fast det bara är 8 st russ före henne.

Är det inomhus eller utomhus , med tanke på hur mycket kläder man måste ha på sig , jag är ju så dålig på att ha koll på sådant :-)

Utomhus på gräs är det sagt. Fint väder är beställt
.

hm då får man ta med kläder för alla sorters väder kan jag tänka mig då *S*
Djungeltelegrafen har meddelat att ardennerhingsten Junid blev BIS före Fanér. Tror båda hade 43 poäng.
Eftersom Wruss var självaste telegrafen fick jag veta att Wiranda vann sin klass med 42 och Tjingeling, duktigt framvisad av sin unga ägarinna Tilde, fick 40 poäng. Tilde fick också uppvisningspris. Bra jobbat tjejer!
Grattis Wruss 

#52 Ja du har så rätt så…
Min Inez blev oxå klass vinnare….
ensam i klassen med 40 p.
Jarhultdenyngre fick oxå uppvisningspris….
Det har hon väntat och önskat sig många ggr. Grattis Anni.
# 54 Bravo Anni!
Har du mer kul att förtälja från dagen?
Grattis till Inez poäng, ofint av mig att missa det!

Tack för gratulationerna. Båda mina tösar är jättenöjda med dagens resultat. Nu är de nyduschade och sitter o äter glass. Skall försöka få de trötta trollen i säng nu och själv komma i duschen…. sen skall ni få se lite bilder på fina hästar!! Jag har nog lite mera resultat också…
Best In Show = elitpremierade 19-åriga JUNID.

Nu tror jag att jag fått med alla klassvinnare som jag fick att fastna på min kameralins! God natt!!

Tack Pernilla för vackra kort och att du orkar sätta dig ikväll å lägga upp dem här så vi får se dem…..

Oj, vilka fina hästar! Lite extra glad blir jag av att se Wiranda och Bim. Dottern respektive pappa gratulerar till fina resultat. Grattis också alla andra som har haft en bra dag.
Pernilla, får jag spara ner bilderna ( Wiranda, Bim) till framtida uppdatering av hemsidan?

Tak til Västruss for en fin udstilling. Det var dejlig dag, men lang. Vi var meget trætte alle sammen, da vi nåede hjem. Det var en god ide at holde at sammen med Ardennerne, det er nogle imponerende heste. Dog kunne jeg godt tænke mig en lidt mere detaljeret tidsplan, evt. bare hvilke klasser det ligger før og efter lunchpausen. Vi glæder os til at komme igen en anden gang.

Tack Västruss och Ardenner föreningen för en trevlig dag, måste säga att Ardennerna är riktigt maffiga och härliga. Sen att de är så snälla och gemytliga gör inte saken sämre.
Vi är jättenöjda med våran dag då Mary fick guld och gick 4 i sin ring och det är jag jättenöjd med tanke på att jag själv inte är 100% nöjd med hur hon ser ut just nu :-)
Slättens Edwin gick 2 i hingstfölklassen med poängraden 88887=39 det är skitbra om jag får säga det själv :-)
Det enda jag kan tycka var lite dumt var att man bröt för lunch mellan att sto och föl visades , tycker det hade varit bättre om fölen hade fått visats direkt efter sina mammor så hade de inte hunnit bli så slöa :-)

Gratulationer till Slättens Edwin som fick 39, Tomtebos Rara som fick 40 och Aronia som fick 39- alla föl e. Emanuel! Vi är så stolta över hans avkommor- och ägarna som är duktiga på att visa fram dem!
Grattis också till övriga- detär alltid hög klass på Väst- russen!

Hej, nu ligger alla resultaten ute på västruss hemsida. Bilder kommer snart.

Vad bra ska genast dit och kolla , jag missade ju en hel del resultat :-)

Nu har det kommit upp bilder på väst russ hemsida från utställningen..

Då får man ju gå dit och kolla på bilderna då ;-)

Jag har också lagt ut lite bilder på min hemsida (har massor av fler bilder - nästan på alla russ - men det finns ett "smakprov" i alla fall) www.pernillahagg.se

Jättefina bilder Pernilla och även en fin på våran lilla Mary .

#83. Tack
.
Gud vad härlig Junid är-såå läcker!!

Någon som vet vad domaren tyckte om Akilles, hingstföl e Ling?

Står väl kritik och poäng på västruss sida .