Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: kör-travsport
Läst 872 ggr
Malu
0

Körtävling på Gotland 080921

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon söndag är det dags för årets Gotlandsmästerskap i körning i Gropen i Stånga.11 ekipage deltar.
Tävlingarna börjar kl.10 med dressyr och sedan är det maraton och en precisionsbana som ingår i sträckan.
Hela 6 stycken russ deltar!!
Dessa är : Trofé 498, Pärlemo,Länsman, Yoshi,Rasmus Nalle och Estrella (hon startar endast i dressyr/precision).
Resterande ekipage kör haflinger,sv.ridponny,fjording, vbl.travare och shetlandsponnyer.

Rolla
0

Lycka till i morgon! Synd att jag inte kunde vara funktionär i morgon, hade gärna varit där och fått se lite russ.

Kristina

[Tjiwi]
0

Lycka till, ni har tur som får tävla……..

wilson
0

Vilken dag, att få se en 26 årig pigg och allert russing va med och tävla trodde jag inte, Men Ulla har en PÄRLA i sin Rasmus Nalle som visade fina takter och fick en 3e plac i dressyren och om jag inte minns helt fel en 3e i Gotlandsmästerskapet också!

Trofe gjorde en ok insats i dressyren (inte hans starka sida alls) och va JÄTTE duktig i maraton, han har kommit på att man kan galoppera genom hindrena nu och det är sååå roligt! Vi fick en 2 plac i GM:et och är jätte nöjda för det. tack Eva Karlsson för laginsatsen ;)

Också GRATTIS till Pärlemo ekipaget där dottern va tömförare idag och mamma groom som fick med sig en 3e plac i maraton grenen ( om jag inte minns helt fel…)

Malu
0

Trofé var andra och tredje snabbaste i alla martonhinder, men pga att precisionen var endel av maratonsträckan och vi petade en boll där så åkte vi ner på en delad 4:e plats i det momentet.Hade annars varit placerad 3:a i maraton Obestämd.
Maraton är hans starka sida iaf! Kanonkul var det!

Zetter
0

Grattis till er fjärdeplats Malin!!! Många kramar från oss allaGlad

Malu
0

#5 Tack,men tyvärr innebar 4:e platsen ingen placering men vi blev ju placerad 2:a i Gotlandsmästerskapet Skrattande