Körtävling på Gotland 080921
Imorgon söndag är det dags för årets Gotlandsmästerskap i körning i Gropen i Stånga.11 ekipage deltar.
Tävlingarna börjar kl.10 med dressyr och sedan är det maraton och en precisionsbana som ingår i sträckan.
Hela 6 stycken russ deltar!!
Dessa är : Trofé 498, Pärlemo,Länsman, Yoshi,Rasmus Nalle och Estrella (hon startar endast i dressyr/precision).
Resterande ekipage kör haflinger,sv.ridponny,fjording, vbl.travare och shetlandsponnyer.

Lycka till i morgon! Synd att jag inte kunde vara funktionär i morgon, hade gärna varit där och fått se lite russ.
Kristina
Lycka till, ni har tur som får tävla……..

Vilken dag, att få se en 26 årig pigg och allert russing va med och tävla trodde jag inte, Men Ulla har en PÄRLA i sin Rasmus Nalle som visade fina takter och fick en 3e plac i dressyren och om jag inte minns helt fel en 3e i Gotlandsmästerskapet också!
Trofe gjorde en ok insats i dressyren (inte hans starka sida alls) och va JÄTTE duktig i maraton, han har kommit på att man kan galoppera genom hindrena nu och det är sååå roligt! Vi fick en 2 plac i GM:et och är jätte nöjda för det. tack Eva Karlsson för laginsatsen ;)
Också GRATTIS till Pärlemo ekipaget där dottern va tömförare idag och mamma groom som fick med sig en 3e plac i maraton grenen ( om jag inte minns helt fel…)
Trofé var andra och tredje snabbaste i alla martonhinder, men pga att precisionen var endel av maratonsträckan och vi petade en boll där så åkte vi ner på en delad 4:e plats i det momentet.Hade annars varit placerad 3:a i maraton
.
Maraton är hans starka sida iaf! Kanonkul var det!
Grattis till er fjärdeplats Malin!!! Många kramar från oss alla
#5 Tack,men tyvärr innebar 4:e platsen ingen placering men vi blev ju placerad 2:a i Gotlandsmästerskapet