Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 826 ggr
September
0

God Morgon 080921

I dag njuter vi i svampskogen.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Sokksen och frost, snart skav i gå och hämta hästarna och sedan lasta och åka till Skellefteå. Det blir en heldag på travet, årets sista.

[Croneld]
0

# 0 Jag ska ocskå ut en sväng nu på morgonen, ska bara njuta av morgonlatten.

# 1 Lycka till på travet! Men kan man få en förklaring av vad Sokksen betyder? Kul med dialekter.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

GRÅ morgon igen….fuktigt ute som bara den. kl 11 ska jag vara i Linköping på möte med Östergötlands ponnysällskap där jag faktiskt är…. hmmm Ordförande. Vid fem ska vi vara nedanför Åtvid för att fira svärfar, denna dag går den med…..

I går körde jag Njord för femte ggn och vi var ut på en liten tur och han är så underbar!!

Wruss
0

God morgon!
En morgon som började med strålande solsken, men nu har övergått tilll bomtjock dimma! Hittade MASSOR av trattkantareller (och en gul!) igår. Barnen har olika aktiviteter idag och sambon åker nog på sjön för att prova fiskelyckan. Själv återgår jag nog till svampskogen på eftermiddagen. Det finns mer att hämta där!

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Jag hittade fyra gula i hagen igår……..och massor av svarta trumpetsvamp eller vad de heter men dom fick stå kvar….

russigabettan
0

Här i nordligaste Uppland är det solsken så jag tänker trotsa både feber och halsont och ta en cykeltur med barn och hund innan jag åker vidare till stallet för att mocka och hämta spån åt kaninen. Ser ut att vara en bra dag för att fota lite också, men hagarna ser tyvärr megatrista ut med all lera.

Ha det bra ute i landet både folk och fä!

garrilina
0

God Morgon!

Solsken och frost nu på morgonen för första gången i höst. Har valt att stanna hemma i dag istället för att åka med på insprängt lopp i Dannero. Får hålla tummarna här hemma istället för Garrilina och Therese. Ska fixa så stallet är klart tills de kommer hem och gärna ha packat lite hösilage till morgondagen också. Sedan ska tvättmaskinen få snurra på högvarv.

Ha en bra dag!

GAJarhult
0

Här skiner solen och det är ca 11 grader ute. Idag ska trädgårdsmöblerna tas in och måste klippa gräset igen, tror varje gång att nu är det nog sista gångeb för säsongen… Sen tänkte jag att det ska grävas för plintar till utestallet. Tänker oxå hinna till skogen å hitta lite mer kantareller….

Blokaruss
0

Mitt sjuka sto verkar lite bättre idag! Skönt om det går åt rätt håll. Hon åt gräs så det stod härliga till men ratade kraftfodret och höet. Magen verkade bra också efter att jag stoppat i henne kraffts mage och tarm. Det var nog magont igår som gjorde henne så eländig stackaren!

garrilina
0

Fick just rapport av en glad Therese från Dannero Lanso Ess vann med Garrilina som tvåa båda på nya rekord. Grattis!Skrattande

September
0

#6  Lägg på ett 10 - 15cm lager av sand där dom trampar mest så får du torrt o fint hela vintern

Jossa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll!

Idag är jag jättetrött, är väl lite slut från igår då jag var på en rock konsert i Harbo. Mycket bra musik! Dans och sång blev det också, så som sagt. Jag är ganska trött.

Annars idag har det inte hänt så mycket. Jag och Storvreten tog några få kort på Dumle, annars har vi bara legat på sängarna och lyssnat på musik och pratat om ett band vi vill starta sedan…

Är lite nervös för morgondagen. Ska tillbringa hela måndagen med min kommande nya klass. Ska in till Uppsala och vandra omkring i Jensen gymnasiet och vara elev igen. Ser faktiskt fram emot det.
Ångrade att jag hoppade av skolan, så jag är glad att det fixade sig för mig. Nu kommer jag gå Samhällsprogrammet i tre år, så ja. Det ska nog bli bra detta.

Ha en fortsatt bra dag!