God Morgon 2008-09-20
Morgon grått och regn har roslagen idag
Idag har vi städdag på området dvs. bli osams om vem som ska göra vad vi är bara 4st här Det hela brukar sluta med att jag gör det själv. Sedan blir det middag på Länsmansgården med alldeles underbar mat, efter det blir att bada häst för mårgondagen.
Ha det gott där ute och lycka till alla som skall ut och tävla idag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Ska snart iväg till stallet och sen till sovlalla och tävla
blir nog spännande lopp idag! Sen ska jag tvätta saga och täna en sista gång till utställningen imorrn så hon sköter sig exemplariskt..förhoppningsvis
Lycka till alla
God Morgon!
I dag bär det av till Hufvudstaden f.v.b. till semestermålet! Sköönt! Ni slipper alltså mina inlägg och dumma kommentarer i hela 14 dagar! Får se, kanske jag lånar Anitas dator och fuskar lite…..Några hästupplevelser lär det inte bli, trots att jag träffat på ett par tre ponnyer förut där. I Grekland finns en ponnyras som är ca. 135-140, den härstammar från nån av öarna, minns inte vilken…..dom är fina i alla fall.
Till we meet again…….Ha det bra!

Godmorgon i landet!
Här pressar sig solen fram mellan molnen, det ser ut att bli en fin dag. Jag ska snart iväg och jobba, och efter jobbet blir det födelsedagskalas för Björn som fyller 25 på måndag. Vad barnen blir gamla!! Själv blir man ju inte äldre eller?
Ha det bra alla ute i septemberdagen!
Godmorgon!
Nyss uppstigen. Sonen och sambon for iväg redan runt 6 i morse. De skulle stå vägvakter på någon rallytävling, så dem ser jag inte förrän sen eftermiddag igen.
Ska nog försöka ta lite tag i husets inre idag. Förstår inte hur fyra pers kan stöka till så kopiöst på en vecka… 
# 2 Maggan, det där låter intressant! Är det inte Skyrosponnyerna du menar, eller kanske det finns fler. Ladda kameran om du ser någon.
Ha en trevlig resa, och ni andra som inte ska till Samos, får ha det så gott på ert håll!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Grekland, ja det låte härligt, hoppas du får en avkopplande och varm semester. Jag ska också städa lite, vika tvättberget snabbt och sedan ut..i skogen.
Ha en bra dag!
# 4 Så heter dom ja, jag lovar bilder!
# 1 Lycka till Erika!
Godmorgon! jag har jobbat som en slav hela veckan och kört buss timme ut och timme in, och det är så ROLIGT!!! :D
Måste säga att det var verklgien ett lyckokast att välja att utbilda sig till busschaufför.
På måndag är det dags för första ensamma dagen i bussen efter att alltid haft instruktör eller stödförare med - tala om spänning!
De två russinen har haft en lugn vecka, men i dag ska jag köra med Hjördis. Vi ska vara med i Upplandskuskarnas KM i konkörning 5/10 så det är väl dags att börja träna typ nu …
Ha en skön helg allesamans! :)

God förmiddag!
Solen skiner för första gången på jag vet inte hur länge. Tvätt även hos oss kommer snart inte in i badrummet känns det som. Men först blir det en tur för att handla lite. Efter det ska jag fixa transporten inför morgondagens resa till Dannero. Få se om det blir en tur i skogen med våra älghundar också de letar älgspår och vi kantareller.
Ha en bra lördag och lycka till ni som ska tävla.

#2, 4, 6: Skyros-ponnyerna hade jag aldrig hört talas om, vad spännande: info på Wikipedia och på Equiworld.
bild på Skyros-sto med föl, från Silva-projektet på Korfu
Fast jag undrar om det kan vara renrasiga Skyros-ponnyer på Samos; Skyros-ponnyerna får enligt Equiworld inte lämna Skyros, och beskrivs som betydligt mindre (mankhöjd cirka 105 - 110 cm) än de ponnyer som Maggan sett? Det finns tydligen bara 140 ponnyer på Skyros, och alla är inte renrasiga, så rasens fortlevnad är långtifrån säker. Ser fram emot reportage från GRIFs utsända reporter Maggan!

En lugn dag idag pga att jag var och sydde ihop ett finger igår… Farligt att tvätta fönster… jag skar mig på en rakbladsvass fönster skrapa….
Till kvällen ska vi ha avtackning till två pensionärer på jobbet med att åka till Åhaga i Borås på konsert till minne av Ted Gärdestad, med artister som Janne Schaffer, Jan Johansen, Sara Löfgren…
Måste bara ta en liten paus. Hittade en garderob som skulle tömmas, och konstaterar att vi skulle kunna fylla en container från detta hus, bara med sopor! Fy 17 vad det är lätt att samla på sig onödiga saker.
Jag får nästan panik när jag ser mig om..
Nu blir det en kopp kaffe, lite GIF, sedan ska jag skruva upp några hyllor och förhoppningsvis göra av med högen med lakan som blivit hemmalösa sedan värmepumpen invaderade tvättstugan.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God eftermiddag!
Här är det lite trist idag med ett sjukt russ. Ett av mina äldre ston har varit lite dämpad ett tag och nu visade det sig att hon har lunginflammation. Hon har fått penicillin i två dagar och nu mår hon sämre. Magen verkar ha fått lite problem av pc antagligen. Hon vill inte äta kraftfoder och väldigt lite hö. Gräs går bättre i varje fall. Man blir så orolig - hon är verkligen inte sig själv stackaren!
Nu har jag varit till Granngården och inhandlat mag-preparat och i affären och köpt in fil och jäst. Vi får se om jag kan få i henne något. Det får nog bli via spruta i munnen då. Hon vill ju inte äta…
Fy vad trist. Men hon blir förhoppningsvis bättre inom några dagar.