Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettridsport
Läst 1335 ggr
[Tjiwi]
0

Körtävling inställd-igen.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, då får vi i Åkerbo ställa in vår körtävling på Ekenäs för andra året i rad pga för få anmälningar! Detta är inte bra för vår framtida tävlingsverksamhet då det är svårt att komma igen som arrangör efter flera års uppehåll. Samtidigt kommer det rapport om att Töreboda ställer in sin denna helg pga av samma sak. Tråkigt är det i alla fall för alla inblandade. Så nu är det bara att varva ner och invänta nästa säsong…………..

Anna-Uppsala
0

Japp, nu har körkommittén äntligen lyckats med det man föresatt sig: att se till att så få som möjligt kan ägna sig åt körsporten, eftersom den är dyr, tidskrävandet och besvärlig med nya regler varje år, höga krav på "fin och dyr" utrustning - och så vidare.

Jättetråkigt!

Själv kör jag bara hemma numera, samt deltar i Upplandskuskarnas interna klubbtävlingar. Det räcker fint för oss! :)

mellanbyns
0

Vad tråkigt att det har blivit för få anmälningar..

#0 där är ju lillstumpan! Glad

[Tjiwi]
0

#1 Ja inte är det bra för körsporten att tävling på tävling ställs in.  Hermanstorp, Blekinge, Töreboda och vi har fått göra det. Inte kan det väl vara så att det BARA finns medelsvåra-svåra kuskar som tävlar….?? Man måste ju komma dit också på nåt sätt! Jo, klubbtävlingar i all ära men vi som vill ut då….inte lätt när det inte blir tävlingar.

#2 Vilda Wilda på gammalt foto……Tungan ute

Malu
0

Trist! Men håller med #1.

Däremot ska vi här på ön avverka vårat Gotlandsmästerskap i helgen (söndag)! 10 startande ekipage på listan. Kul, kul!

Alla kuskar ska fixa varsig 2 funktionärer (vilket inte är så lätt alltid!) och även hjälpas åt med banbygget på lördag!

mellanbyns
0

#3 Ja, lilla tokfian! Skrattande hon är saknad

[bsmx]
0

Jag tror det är som #1 säger, sen är det svårt att lära upp sig liksom… Alla bara rider, lätt få ut ridinstruktörer om man är ett gäng ryttare.

Jättetråkigt att körtävlingen blev inställd. Jag är helt fashinerad över körning o skulle gärna vilja titta på en tävling. Var hittar man var de hålls? länktips?

Bor i Sthlmomr.

Anna-Uppsala
0

bsmx => Nu är ju körsäsongen över för i år, men vi brukar arrangera tävlingar på Johannesberg vid Gottröra. Här kan du hitta mer info: http://drive.to/johannesbergskuskarna eller www.upplandskuskarna.se.

Ja, körning är verkligen JÄTTEKUL! Och jag fortsätter väl muppa på med mina djur, tills den dag jag har råd och möjlighet att börja tävla igen.

Men titta tex på Hjördis utstyrsel på bilden jag lagt in i den här tråden.

Är det något fel på den? Nej, knappast.

Får jag tävla med den? Näpp!

Inte ens den minsta lilla serietävling är okej!

Varför inte? Jo, vagnen är 10 cm för smal och då kan jag ju välta … =/

Varför inte lära folk köra i stället för att hitta på den ena utrustningsregeln efter den andra, kan man ju undra?!

[bsmx]
0

Ja verkligen konstigt, du är ju dessutom vuxen o kan ta ansvar kan man tycka. Ang säkerhet så vågar man knappt titta när vissa småtjejer är inne på hopptävlingar på övertända ponnyer, för att inte tala om framhoppningen förenat med livsfara.