Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1196 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-09-16

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon i stugorna runt om i norden. Idag är livet i Roslagen grått som en alldeles vanlig grå tisdag fast vad gör det bara det inte regnar. Två myggbett sätter stopp för vattengympan idag igen man får inte ha några sår som är öppna i varmbassängen GråterIdag tro jag att jag skall ta och räkna hur många underbara RUSS som finns hemma för antalet bara ökar eller så är jag dålig på att hålla kollObestämd Ha det gott där ute och krama någon idag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är helt dimmigt utanför, man ser knappt till vägen. Ingen nattfrost iaf :D

Igår hade Sara med sig tre kompisar hem, så alla tävlingshästar fick motion på en gång, effektivt ska det vara!! Idag är det trädgård, kök och jobb som gäller, ikväll ridning. Simon har lagat min subaru, så nu får svärmor tillbaka sin bil. På tal o Simon, bäst väcka honom om han inte kommer ner, för det är tidiga bussen till skolan idag!

garrilina
0

God Morgon! Grått ännu en dag, glad att jag fick uppleva att det finns en sol bakom alla moln i söndags på vår tripp till Skansen. Har precis landat på jobbet, ska ta och kopiera upp nya scheman till "min" klass och även förminska och plasta in fickscheman till dem, nu ska alla ändringar vara gjorda. Efter en lektion slutar jag för idag så då blir det stallet resten av dagen. Ska börja med att fixa till Kurant och Legolas boxar för de ska nog börja få gå in på nätterna nu. Nu blir det kopiatorn en stund framöver.

Ha en bra dag.

[Croneld]
0

God morgon! Visst är det höst nu med kallare väder, men dagarna är härliga och friska. Igår var vi ute med skolklassen hela förmiddagen i skogen och det var så härligt. Idag däremot är det kort skoldag och sedan möten som gäller hela eftermiddagen. Då hoppas jag att min hemhjälp "Inge" har lagat mat när jag kommer hem.

Ha en bra dag!

karisma
0

#3 vad orättvist att du har en manlig hemhjälp jag har bara IngaOskyldig

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

Goder morgon!

Sonen tog just cykeln till skolbussen, så jag ska väl försöka göra klart det som inte hanns med igår. Skulle behöva handla, kylskåpet men även plånboken i tom, så det får väl vänta ett par dagar.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

God Morgon!

En regnskvätt har vi fått nu på morgonen……inga lysande utsikter precis. Är nyduschad och skall till jobbet till 9. En vägg kvar i stallet! Sen firar vi!

murkla
0

God Morgon!

Underbart att vara hemma igen. Har varit i Filippinerna på semester  i två veckor kom hem igår. De har varit super bra o behaglig värme. Men som sakt skönt att komma hem till kalla Malung men de är fint med höst. Var o såg pollarna igår och de hade börjat att sätta vinterpälsen och Murkla var nog allt rund av sig så hoppas att de blir något nu i Maj. Själv så ska jag jobba natt så de är skönt med en ledig dag..

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Måste bara säga att det var inte nattfrost, det var morgonfrost, när jag gick ut för att skjutsa Simon till bussen var bilens rutor frusna… Och så läckte de olja om subaruns växellåda, så det blir till att köra merca idag med…

PernillaJ
0

God morgon! 6,5 grader i Leksand, uppehållsväder men det är ju så grått - bläh. Var är ljuset, solen, de klara färgerna? Jag ska ägna mig åt pappersarbete idag, ska skriva protokoll, skriva fakturor och bringa ordning i bokföringen.

Narciss 4344, fotograferad på Guldruss i söndags

För de som väntar på sina stambokföringsbevis kan jag berätta att jag knogar på med stambokföringsarbetet, och hoppas kunna börja skicka ut stambokföringsbevisen i slutet av september eller början av oktober. Det har visats cirka 157 gotlandsruss-ston tre år och äldre i år (varav ca 122 st treåringar), och det har betalats stambokföringsavgift för 115 ston hittills. Jag har nummersatt 4768 - 4882, nu återstår korrekturläsning, utskrift och utskick.

Info om stambokföring på SvRAFs hemsida.

[Tjiwi]
0

Morron Sverige!

Här är det grått, ser inte skönt ut ute….har inte kommit ut ännu. Känns som jag hellre är inomhus, får väl städa lite idag eller nåt….ha en bra dag.

JuliaS
0

Halloj! Uppe tidigt idag. Har tagit in fölungarna på box och väntar nu på id-kontrollanten. Skönt när allt pappersarbete som passansökan och språngrullarna så smått blir klart. Även unghingstarna fick komma hem i går kväll så idag står verkning på schemat förutom skolarbete förståss…. Ha en bra dag!