GOD MORGON 090913
Lycka till i dag alla fina russ som ska ut och göra någon form av reklam för sig och rasen

Godmorgon i landet! Solsken idag, nu har vi haft uppehåll en hel vecka i sträck, det är nog sommarnes rekord!!! Fast jag har iofs hört att det är höst nu… Idag ska jag jobba för ovanlighetens skull, men inte imorgon iaf. Skönt med en ledig dag i veckan.
Peter ska ta hem traktorn och se om han kan fixa kopplingen på bussen, och i em ska vi väl greja på litet här hemma, det finns massor att göra!

God Morgon där ute Nu är Timon hemma två storlekar mindre och lite på tå, han saknar nog alla fruar som han fått lämna på ön. Ska nu klura ut vem han ska göra sällakap med för är det något han hatar så är det en liten flock att gå med. På dagens schema står det Stocholm leverera en valp som skall gå till Norge sedan bada häst för guld russ Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! Jag ska jobba fast det är lördag, vi ska ha öppet hus kombinerat med föräldramöten på alla stadier på vår skola idag. Typiskt när det är en så fin höstdag, men jag får skynda mig hem vid tvåtiden så hinner jag vara ute ändå. De vuxna russen är så fina nu, vinterpälsen smyger sig upp som en sammetslen matta som är så glansigt vacker. Fölet ser mer ut som en rugguggla, som en liten trollunge!
Ha en bra dag!
God morgon!
Har haft sovmorgon idag. Manliga delen av familjen är på rally. Elin och jag får vara hemma och passa hästhämtare och fixa inför morgondagens Skansensbesök.
# 2 Är det ont om yorkar i Norge, eftersom dina valpar hamnar där?
Håller med ovan, lycka till alla som behöver det idag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God morgon!
Jag skall också jobba, fast det är lördag. Så blir det när man har öppet alla dagar året runt!
Annars händer det inte så mycket på hästfronten mer än att ett till fönster blev målat i går, och en till box nästan är klar!
Ha en bra dag!

God förmiddag!
Någon sol ser vi inte till i Hälsingland, grått och kallt som alla andra dagar, tvätten torkar lååångsamt. Tog lite sovmorgon idag för i morgon kliver vi upp extra tidigt för att åka till Skansen. Dottern ska bada Russe inför morgondagen och jag fixa transporten och göra ordning fodret för i morgon kväll så Sofia bara har mockningen åt oss att göra. Men först ska jag göra i ordning pengakuvert, bucklor och rosetter inför morgondagens insprängda lopp på Hagmyren och lämna ifrån mig det.
Ha en bra dag!

God förmiddag från Enköping.
Har suttit och vaktat telefonen, väntat på att Marika ska ringa från Treårstestet i Nybro med Exact. Här kommer resultatet:
Exteriört: 8 8 8 7 7 + 7 i galopp = 45 p
Löshoppning: teknik och förmåga = 7
Löshoppning: temperament och allmänt intryck = 8
Totalt fick han: Hopptalang = 46 p
Gångartstalang = 45 p
Det var nära diplom som var 47 p, inga delpoäng fick vara under 7 så det greja han. Han skötte sig bra enl Marika, men hade lite svårt att stå still vid visningen.
Jag är iaf nöjd. Lite surt sa Marika, bara en poäng från diplom
# 8 Retfullt nära, men ett jättebra resultat!
Bra jobbat!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

#7 Vad synd att ni inte kom iväg, då blir vi nog de nordligaste i år.
# 8 Grattis Florence och Marika som gjort ett fint jobb! 

#4 Ja det finns inte så många och de Norska är dyrare Men det låter flott Export Norge eller hur
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Är nu hemma efter en solig dag på utställningen. Har blivit solbränd i ansiktet och det brukar man ju bli på uts och premieringar, det hör till….
En mycket gemytlig och trivsam tillställning med mycket puplik och många vackra hästar. Hoppas att alla var nöjda med sin dag.
Jag tycker att det var jätte kul att vi haft uts ihop med Ardennerna och hoppas det kan bli samma nästa år. Vi tjänar nog alla på att göra lite gemensamma aktiviteter med olika raser…

# 9 och 11 Tack, tack

#13. TACK för en jättefin utställning. Jag håller med om att konceptet med flera raser är jättekul. Mera sånt!! Kanske ett lite tidigare datum nästa år - så man kan få kvala till Guldruss. Dessutom önskar jag en lite utförligare vägbeskrivning i nästa års katalog. Vi missade rätt avfart mot Torestorp redan i Kinna och fortsatte istället rakt fram mot Varberg… kostade oss ngr mil och antagligen minst en halvtimme i "missad utställning". Nåja - vi hann lasta ur o få hästarna lite rörliga innan vi skulle in i ringen. Och det gick ju bra ändå!! Behöver jag säga att hemresan gick mkt snabbare
. Tack igen!!

#15 Men Bir och Bim fick/får samma hederspris som på Guldruss iallafall…