Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 913 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-09-12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute, himmlen är bara lite grå så jag hoppas på en dag som igår SOL så att det torkar upp Nu ska jag gå och mocka till alla djur valpar som hästar. Sedan blir det sjukgymnasten och till kvällen Nynäshamn Ha det got  där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Reko
0

Ænnu en morgon på hotell. Jag ær i Halland før att vaccinera nøtkreatur och får mot blåtunga. Nu blir det hotellfrukost och sedan ut før att dra upp vaccin i spruta før tredje dagen.

[Croneld]
0

God morgon! Jag har precis vattnat hästarn, hoppas de inte växer på höjden bara!! # 0 Kul att få hem Timpan, måste hinna förbi och kolla på honom och hälsa på min unghingst på betet. Kanske dags att hämta hem honom snart.

Snart kallar plikten! Ha en bra dag alla!

garrilina
0

God Morgon!

Sov över i morse, vaknade 45 minuter för sent, upp i 120 knyck och ut med hundar och till stallet, in när halva styrkan fått komma ut och väckte sambon som forsatt sova så gick han ut för att släppa ut den andra halvan. Dottern som skulle till skolan idag efter 3 dagar i sjuksängen sov också fortfarande, men nu här hon på bussen och jag på jobbet. Har ett pass på morgonen och ett i em. så jag jobbar till sista lektionen, mycket a.p. tid i mellan. Få se om vi hämtar hem unghingstarna från betet i kväll.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är litet gårtt, men solen försöker klämma sig mellan molnen. Jag jobbar hela dagen idag, och då blir inte mycket gjort hemma. Peter ska klippa färdigt sista skidbacken så kommer traktron hem igen sedan.

Pernille-G
0

God morgn! Först en snabb promenad ner för att se till Tor med sina tre damer och föl i mosshagen. Därefter blir det Lund och studenter som läser kurs om naturuppfattningar och i dag skall se film om relationen till djur. Kanske blir det tid att svänga runt och träffa barnbarnet på väg hem från jobbet i kväll.

Hoppas alla får en bra dag!

Tittut
0

Inte bara jag som försov mig alltså. Jag sov som en klubbad säl när klockan ringde, och lyckades somna om, så mor fick hämta sonen och köra honom till skolan.

Fortsatta skriverier idag. Sedan är frågan om inte jag måste brottas med resultatlistan från sommarens utställning härhemma. Börjar bli hög tid, om man så säger.  Skäms

Ha en trevlig fredag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God morgon!

Sol och blåst…..skall köra ut ett koägg (inplastat torrt hö….) till märrarna på betet i dag, det börjar bli lite dåligt. Sen blir det målning i stallet och en sväng till ICA! Måste handla till helgen eftersom jag jobbar både lördag och söndag…..

Ha en fin dag!

Anna-Uppsala
0

Godmorgon! Snart ska jag iväg till jobbet och köra buss - HURRA! :)

Har äntligen fått börja köra med folk och det är bara sååååå kul. Men lite läskigt också - man är ansvarig för många människors liv och lem, liksom …

I övrigt är det bra med hästarna. Hjördis vilar sig i form till Upplandskuskarnas KM den 5 oktober, då vi ska köra konkörning så det ryker i manegesanden!

Hon verkar ha mått bra av lite vila, för i går när vi var ute och longerade och gick en promenad var hon otroligt glad och energisk. Så det där trotset för några veckor sedan, kanske bara var lite allmän hösttrötthet, helt enkelt.

Och Gerda - lilla raringen - är bara så duktig med sina ponnbarn - och i helgen blir det en körtur igen, när jag har hjälp i stallet.

Ha det bra alla!

*vinkar och rusar iväg*

Lisa-trollet
0

God morgon!

Sol idag, lite moln oxå iof. Ska till jobbet snart. I eftermiddag blir de ridning förhoppningsvis hinner ja rida lite på 3-årsvalacken oxå.

Ha en bra dag

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God för middag………här är det sol, hoppas det blir det i helgen i Vartofta med!

Ska snart gå ut och plocka in T och W för att de ska bada innan vi åker. Vi ska försöka komma iväg vid tolv hugget…..just nu sitter jag med huvudvärk-typiskt- ska packa alla mina grejor snart, hästarnas är klara, måste göra matlådor till Ove så han inte svälter i helgen…….stööön, det är så mycker när man ska iväg.

Bubbe-vi ses i kväll!

Wruss-vore kul om du hinner förbi en sväng på söndag och hejar på oss, dessutom får du se när vi kör så det ryker……..

garrilina
0

#10 Lycka till i helgen! Inte är det så att Ove är lite bortskämdFlört

[Tjiwi]
0

#11 Ticke tack…….lite kanske……..Tyst nu puttrar det på spisen….han gör ju så mycket för mig så då kan jag bistå med lite mat! Hur var det….vägen till mannens hjärta går genom magen, eller…??? Oskyldig

GAJarhult
0

God Förmiddag!

Här regnar INTE, det tycker jag verkar bra inför morgondagen. Hoppas det inte gör det imorgon heller… Ridklubben är inte riktigt överrens med oss utställare som vill ha visning på gräs och inte på deras nyanlagda ridbana… Obestämd De har lagt på ganska grovt grus för att den ska sätta sig men då sätter ju sig stenarna i strålen på små russhovar…. Men det blir på gräs…

Pysslat med hederspriserna nu på förmiddagen å ska nu iväg och tjäna mitt levebröd…. Tur jag har en duktig dotter som kan förbereda tre hästar till imorgon.

Wruss
0

God eftermiddag. Har varit till Lantmännen och köpt lite "sista-minuten-grejer" inför morgondagens aktiviteter… ett nytt grimskaft, ngr lindor att linda svansar med till transporten, en ny hink osv… dags att göra kvällsmat och sen iväg till stallet och tvätta hästar… sen skall hästtransporten hämtas hos Shell innan midnatt Glad.

#10. Hoppas också att det blir tillfälle till körtävlan på söndag.

#13. TACKSAM!! Jag önskar också gräs!