Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 387 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 2008-09-10

Jag har precis släppt ut tanterna som varit inne och torkat upp i natt. De stod och huttrade lite i går kväll och ville in i stallet. De låg och sov när jag kom med halm i manen!

Sen ska stona med föl stå inne ett par timmar och torka upp de med. Mina hästar har inget så mkt skydd som de kan ta lä vid, så de blir nöjda av att få komma in lite.

Ha en bra dag, här är det jobb som gäller!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här klämmer sig solen genom dimmolnen redan, så vi får fint idag med! Härligt med sol i flera dagar!!!! Det har vi inte varit bortskämda med under sommaren. Simon klarade sitt teoriprov igår, och ska köra upp idag, så får vi se om vi har ytterligare ett barn med körkort i eftermiddag. Eller pojke ska det kanske heta, för ingen av flickorna har körkort! Sara och Linnea var ute med shettisrna igår kväll, och jag får se om jag hinner ut med russen idag på fm, em ägnas åt jobb och däremellan ska man hinna med massor.

MagganS-B
0

God Morgon!

I dag skulle man vilja bo i Norrland, SMHI lovade jättefint väder, grattis Bisse!

Själv skall jag iväg på jobbet……Gårdagen ägnades åt stallet, skura hästsläp och plocka blodriskor! En riktigt fin dag!

Ha det bra därute!

Wruss
0

God morgon kommer även från Skövde idag. Här är det grått ute men inget regn ännu. Igårkväll var jag och Tilde i stallet och tränade med Wirran och Tjingan. Wirran är i toppskick, men Tjingan ännu lite tjock. Dock är det mygginvasion vid stallet just nu… och Wirrans svans ser ut som en rotborste Gråter. Hon skulle behöva lite löshår!! 8-åriga Tilde är jätteduktig på att springa med hästarna och ställa upp dem. Det bådar gott inför Västruss utställning på lördag. Vi får väl se om hon vågar springa i ringen då, eller om jag får hoppa in. Ikväll är det ridskolan som gäller och sen föräldramöte i skolan.

Have a nice day!!

Tittut
0

Hej!

Funkar det nu….

Här är det artikelskrivning som gäller hela förmiddagen. Sedan följer det underbart roliga arbetet att röja tvättstugan, för rörmokaren kommer i morgon för att installera in den nya värmepumpen, och den skall stå där mina garderober står, och tvätthögen ligger…..

Ha en fin onsdag!

# 3 Jag håller tummarna för er på söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Wruss
0

#4. Tack syrran!!! Men du… snälla gör det på lördag istället Flört.

PernillaJ
0

God förmiddag!

Uppehållsväder men grått och +11 grader i Leksand. Jag känner mig litet kulen, undrar om det är en höstförkylning som försöker smyga sig på. Jag måste nog ordinera mig en grogg (i strikt medicinskt syfte, för att döda bacillerna!) till aftonen.

Hunden är inte heller kry, i eftermiddag ska jag åka till veterinären med min setter som har ont i tassen och haltar.

#4 Ni får bygga ut huset igen - du behöver uppenbarligen mer plats att stuva undan saker!

Överväger att börja cykla.