Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettridsport
Läst 1106 ggr
Fiffilura
0

Måste köpa ny sadel!!

Ozzy har vuxit ur sin sadel - inte bra för jag är en fattig studerande trebarnsmamma. Har sett en syntetdressyrsadel på Hööks som ser juste ut, men den är bara vid i bommen. Kanske skulle jag behöva x-vid. Sen skulle jag även behöva en allround. Hööks har en fin allsound sadel, brun med gula sömmar. Även den endast i vid bom (och normal förstås).

Nån som har erfarenhet av dessa sadlar eller nåt annat prisvärt bra alternativ? Syntet känns bra för de små ryttarna som ska konka på sadeln.

Kanske nån har en bra begagnad på lager till salu?

[bsmx]
0

Hej!

Jag har en välskött äldre allroundsadel att sälja, den är nyligen omstoppad. Vi bor i sthlmtrakten o kan tänka mig sälja den till ett bra pris. Har legat på en modell grövre russkille.

[bsmx]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är bild

[Tjiwi]
0

Jag köpte syntetdressyrsadeln och den är faktiskt väldigt fin med tanke på det låga priset. Passar perfekt på mina russ, de är ganska breda över ryggen. Har alltså vid. Rekommenderar den fast jag egentligen inte tycker om Hööks saker eller syntet……men den är fin och lätt, väl värd priset.

Fiffilura
0

#3 Men är den inte för stor? Embla provsatt i den och hon tyckte den kändes på tok för stor. Nu är ju Ozzy gnaska liten och nätt, endast 119,5 hög…

Köpte en annan på Hööks, den bruna (finns i svart oxå) med gula sömmar. Strlk 16 tum och den såg löjligt stor ut….

[Tjiwi]
0

Nej, den är inte stor, men mina russ är stora och grova, nästan maxade B.

Chirak-96
0

Jag kan tipsa om sadelgrossisten i Nyköping.

Jag har provat den från Hööks, men dressyr modellen och den låg och gungade på min hästs rygg och de sa på Hööks att den låg bättre på hästar med lite svängd rygg. Plus att den var jätte stor på min trots att han är en stor modell (127)

Jag köpte nyss en dressyrsadel från sadelgrossisten för 2590 kr. Vet inte vad allround modellen kostar. Jag köpte då 15 " och den är jätte söt, nästan lite liten till min men det går. 15,5" hade varit perfekt.

http://www.sadelgrossisten.se/   (Jag är inte säker på att de har allround sadlar) Hoppas du hittar det du söker.

Jag har annars en "hög" med allroundasdlar som jag tänk sälja men har inte tittat igenom dom än…