Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 3991 ggr
GranoStall
0

Treårstest Örebro 6/9

Vilka har anmält sina russ till treårstestet i Örebro?

Vi har anmält Flashlight och Grotte. Nu ska vi bara finputsa löshoppningen.

Har en plats över i lastbilen om någon behöver en plats.

RC71
0

Inte russ, men Långarnö Penny, connemara, är anmäld. Så nu blir det lite intensivträning över bommar ett par veckor Glad

[Grabbarna-A]
0

Ska oxå dit, fast med min exmoor Glad.

Tusen
0

Vi har anmält Montró. Måste nu se till att hon kan löshoppa hyffsat och galoppera fritt på komando. Hon kan det då vi kör men vet inte hur hon gör då hon springer löst. Vi får börja hårdträna på detta. Det är ju inte långt kvar. Har ni andra redan tränat en del? Hur?

entill
0

Jonerta Viking är också anmäld. Vet inte om hon har tränat hoppning än, men har hört att hon kan galoppera på komando.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

GranoStall
0

Vi löshoppade i våras men under sommaren är Flash mest körd och Grotte vilat pga skada. Men i morgon blir det lööshoppning igen.

Tusen
0

I morgon är paddocken bokad för löshoppsträning och galopp i frihet.Glad

[Grabbarna-A]
0

Ooops, och jag som bara löshoppat med Amaretto som "förlöpare". Kanske dax att träna ensamma oxå Förvånad.

Backman
0

Glömde helt bort att anmäla Rynkar på näsan

http://vickelbyponny.blogg.se

Chirak-96
0

#8 Jag glömde oxå, kom på det när det redan var försent. Även fast jag har funderat hela sommaren på hur jag ska göra. Men men, får väl åka på kvalitets nästa år. Ingen större fara skedd. Funderar på att åka och titta om jag inte är upptagen med annat.

zonora
0

Zonora är anmäld. Vi tränade löshoppning i våras. Nu har hon fått blivit riden och tömkörd hela sommaren så nu är det dax att löshoppas igen. Hoppas hon är på uppvisnings humör den 6/9!

Det ska bli skoj…

Tusen
0

#8 Sorry Lovisa att jag glömde påminna dig. Vi var själva ute i sista stund för anmälan och glömde helt bort att ringa dig. Förlåt?Skäms
Idag fick Montró löshoppa och galoppera i båda varven. Det gick hur fint som helst. Som om hon inte gjort annat i livet. Hon var pigg så det förslog så det första hon gjorde då vi släppte henne i padocken var att smita ut genom grinden och galoppera lååååångt bort på ett fält. Att det var ytterligare en grind som behövde hoppas över bekymrade henne inte det minsta. Ett stort vackert språng så var även det hindret forcerat. Men med lite kraftfoder i en bunke kom hon strax farande tillbaka för att käka lite. Efter löshoppningen, som hon fattade vad det gick ut på efter endast ett försök, släpptes Montró lös i padocken under tiden som vi plockade undan hindren. Då passade hon på att hoppa hindren själv,mant ytterligare tre gånger samt galoppera runt, runt på en liten volt i båda varven. Man börjar undra om hästen kan läsa ens tankar och räkna ut vad vi vill att hon ska göra. Tyvärr har jag inga bilder från träningen idag. Måste komma ihåg kameran nästa gång.

[Grabbarna-A]
0

Nu har katalogen kommit. 9 st russ anmälda varav en i kat C. Kul att det blev så många.

Wruss
0

#12. Går det att se katalogen någonstans? Kanske skulle ta en tur med kameran till Örebro på lördag Glad.

ZABA
0

#13 Klicka in på Örebro Ponnyavelsförening, sen vidare till aktiviteter och så är det bara att ladda hem PDF-filen. Åker du är jag minst sagt mycket intresserad av foton och resultat på framförallt Nygrannagårdens Wild Rose.

Wruss
0

#14. Tack för hjälpen. Ditt önskemål är noterat. Såg dock att de flesta russen (vilka jag är mest intresserade av) går tidigt på morgonen…. jag är själv hemma med barnen och är beroende av deras farmor om det skall bli ngt. Vi får se om det går att lösa!

Tusen
0

Nu börjar nerverna göra sig påminda. Inte för att vi har så stora förhoppningar, och vi gör detta mest för att det är kul att testa någon gång. Men det verkar inte nerverna förstå. De verkar leva ett eget liv.Obestämd

Tittut
0

Jättekul att det är så många russ anmälda.

Ett jättestort lycka till önskar jag er alla.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Lininaa
0

Jag ska dit och fotografera =) Bilder kommer gå att köpa sedan.

Ska hålla lite extra utkik efter era ponnyer!

AlohaBaby
0

Jag ska dit med mitt treårssto Säby´s Angelina, är iofs inte ett russ men iaf :P. Skulle tycka det var skoj om någon ville ta kort på henne och de andra "säbyhästarna". Glad

Chirak-96
0

Lycka till alla som ska dit. Hinner inte åka dit och titta, kom en massa barnkalas i vägen. Men jag hoppas på bilder och resultat i morgonkväll!

Tittut
0

Är det någon som vet hur det gick för russen idag?

Tusen
0

För oss gick det över förväntan och jag vet också att Jonerta Vikings ägere också var nöjda.

Montró fick betygen: 9-8-7-8-8-6  samt 7-8 på hopp. Samt jättefin kritik. (Väldigt nära diplom alltså)

Jonerta Viking fick betygen: 8-8-8-8-7-7 samt 7-8 på hopp tror jag att det blev.  (Också väldigt nära diplom)

Så vi är JÄTTEÖVERASKADE och nöjda!SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

Scillajsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Emma Harmoni ( E.Fax U.Felicia) Fick dubbeldiplom 50p i hoppningen och 48 på gången Hon var högst bedömda hopp ponny under dagen tillsammans med en new forest om jag kollat rätt delpoängen för henne var 9-8-8-8-8-7 och 9-9 i hoppningen

Tittut
0

# 22 och 23 Jättegrattis till fina poäng och utmärkelser. Verkligen fin PR för rasen med väl presterande russ!

[Croneld]
0

Grattis till dubbeldiplomen och till alla som blev nöjda! Glad

Bra jobbat!

Lininaa
0

Tyvärr regnde det ju väldigt mycket hela dagen, så jag fick inte alls många bilder.

Här är en bild på Grotte när han var ute i regnet.

juliapettersson
0

Någon som vet hur det gick för Flashlight och Grotte?

GranoStall
0

Vi är också nöjda med poängen för våra hästar. Flash vet vi inte hoppar särskilt bra men som domarna sa "det är ju inte det han behöver vara bra på" då de vet att vi håler på med trav. Grotte är ju stor och inte särskilt rastypisk men hoppar däremot bra.

Flash fick poängen 778897 och 55 på hoppningen.

Grotte fick poängen 678877 och 78 på hoppningen.

russigabettan
0

En fråga bara, hur beräknas poängen på testerna och vad krävs för diplom? Jag kan kappt det här med vanlig utställning, så nu blev jag givetvis nyfiken på detta.

GranoStall
0

I hoppning bedömmer man typ, HHB, Extr, Galopp och de båda hoppdelarna. Lägsta poäng för att få hoppdiplom är 47 och ingen delpoäng få vara under 7 och ingen av hopp poängen får vara under 8.

Gångarterna bedömmer man skritten och traven istället för hoppdelarna phc ingen delpoäng får var under 7 och ingen av gångartsbetygen får vara under 8.

Tittut
0

# 30 För att få gångartsutmärkelse får du ha en 7:a i delpoängen för gångarter, men de andra två skall vara minst 8. Totalpoäng minst 47 precis som du skrev.

Tittut
0

För att vara lite ordpolis så har man på ponnyer sedan några år tillbaka ersatt benämningen diplom på  3-årstest och kvalitetsbedömning, med "utmärkelse" för att inte blanda ihop med med det traditionella avelsdiplomet som tilldelas 3-åriga ston på sommarpremiering.

zonora
0

Det gick super bra!!  Zonora fick poängen 8-8-8-8-7-7 och i hoppningen 8-9. Så hon fick hoppdiplom.

Vi är jätte stolta.Glad

entill
0

Vi är jättenöjda med dagens resultat. vi hade inga förväntningar alls. Jonerta var i ett ridhus och hoppade för första gången i onsdags. Ändå stod det i protokollet att hon var väl förberedd och väl visad! Och det stämmer bra, förberedelerna har bestått i att under tre års tid ge henne självförtroende och förtroende för människor. Hon ställer upp på allt vi hittar på, och tycker det är kul. Någon hoppträning har det tyvärr inte kunnat bli i sommar eftersom hon ägnat allt för mycket tid åt att växa.

Måste ge en eloge till ÖPAF, som ordnat en fin tillställning. Även om jag inte har någonting att jämföra med, tyckte jag att det flöt på så fint, utan stress. Tyckte också att domarna gjorde att jättebra jobb. Välmotiverad kritik och rättvisa poäng.

Tyvärr är det svårt att få bra bilder i ridhus, om man inte har så ljusstarkt objektiv, men jag lyckades i alla fall få med Jonerta på bild när hon hoppade.

www.vikingponnycenter.se

Jenni-Bess
0

Som "entill" skrev så tycker jag att ÖPAF ordant en bra tillställning.

Jätte trevligt var det..och Grattis till Katti & Zonora som det gick så bra för.Och till alla er andra också som var där. Glad

Är det någon som har bilder så skulle det vara jätte kul att se.

*Johanna*

karisma
0

Grattis till dubbel diplomet Norrtälje hästen Emma Harmoni och ägaren Carina Bornsäter önskar vi på Karisma Stuteri

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

RC71
0

Grattis alla duktiga russ och dess ägare! Glad Välordnat- som vanligt i Örebro!

entill
0

Fotade bara vår egen Jonerta och Veronicas exmoor Aramon.

Här en rolig bild på Aramon, som tog fantastiska språng över alla hinder. Han fick 46 hopppoäng med 8 - 8 i hoppning.

www.vikingponnycenter.se

[Grabbarna-A]
0

#38 Fniss, vilken mage…Flört men han hoppade bra ändå.

Jag är otroligt stolt över min "bulldozer" som skötte sig utmärkt hela dan, och trevligt sällsis hade han på resan oxå, även om han var mer intresserad av henne än hon av honom Förvånad.

[Grabbarna-A]
0

Jag glömde ju att säga Grattis till alla som var där med sina duktiga russ.

Tyckte oxå att det var en bra tillställning och välordnat. Dom var nästan lite för proffsiga då det rullade på så fort så vi fick gå in innan vår utsatta tid Glad.

GranoStall
0

#31 Det har du rätt i, läste det finstilta lite för fortSkäms