Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 612 ggr
karisma
0

God morgon 2008-09-07

Morgon där ute grått och blött som vanligt Idag är jag trött men det är bara att ta ny tag. Fötterna är fortfarade blöta efter gårdagen (glömde stövlarna hemma) men det ska jag inte göra idag då det är nosarbete för valpen  Vi på kursen ska ut i skogen och lägga spår och drika kaffe. hinner jag så blir det en tur till ridhuset ikvläll Ha det gott där ute

Lycka till Erika & Plomona och alla andra som ska ut och tävla idag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Nyuppstigen efter 70 mil i bil i går, och hämtning av sambo i natt. Jag skulle ha varit på samma kräftskiva, men var hemma och sov istället.

Snart ska jag ge mig i väg till Köping på shetlandspremiering. Bara 13 mil….enkel.

Ha en bra söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

God morgon! I natt klockan 3 väcktes jag av orolig hund som var skum i magen och ville ut, pronto. Tur att man inte sover tungt för det hade inte varit kul att vakna till resultatet inomhus… undrar vad han ätit.

Nu ska jag iväg och hjälpa till att spruta penicillin i krassliga fölungar. Igår skuttade en av dem till just när jag började klämma på sprutan, så sprutan knäcktes precis vid kanylfattningen och jag sprayade penicillin över mina byxor. Den rackaren fick i sig medicinen till slut, undrar just hur det ska gå idag.

[Croneld]
0

Lycka till idag på alla tillställningar. Jag håller tummar och tår för Ijor och Amanda som startar i Derbyt idag. Nervös blir jag ju!!Obestämdnär jag sitter så långt bort och väntar på resultatet.

Igår målade jag sista boxen och får se om jag orkar riva ner lite tak över gången idag. Det sitter skivor som tak och under är det vanligt gammalt stalltak som bara väntar att få komma fram.

Ha det gott idag!

MagganS-B
0

God Morgon!

Ännu en regnig och grå dag, inte går det att gå i svampskogen när det är blöttGråter

Men först på dagordningen står mätning av ett par hästar……ännu är tydligen inte säsongen slut!

Lycka till alla som skall i elden i dag, hoppas det inte regnar för mycket på er!

Pernille-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag skall jag förbereda en presentation till en konferens - men jag skall också omgås med mina russ så mycket som möjligt. Jag har haft ett 24-timmars blodtrykstest - lite upp och ned med trycket - men helt jämt och jättebra under den tid jag är med min lille russflock. Vi kanske kan marknadsföra "russ för hälsan"!

Skickar med en bild på fölet Toke och pappa Tor.

Hoppas alla har en bra söndag och hinnar stressa av!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här har vi fint väder, dock inte lika strålande som igår när inga moln syntes alls på himlen. Vi var och tävlade på Solänget och for hemifrån halv sju och kom hem 24.00, så idag vilar vi i form. Sara vann två lopp med Primula och sänkte Yazzås rekord till 2.15,5. Svampskog lät kul, undrar om man hittar något här? Fast älgjakt pågår så man kan ju inte vart som helst.

MagganS-B
0

# Jag behövde inte ens gå till skogen, hittade fjällskivlingar hos hästarna…..

SigneK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 visst är hästar bra för psyket! :)

Idag var min vännina här med sina två små barn som fick rida på vart sitt russ, gamla Stickan 26 år och dotter Silja 16 år. Det gick jättejättebra. Och sedan var det lek med valparna, som har blivit riktigt gulliga!