God Morgon 2008-09-04
Morgon tror att solen försöker tränga igenom men det är fuktigt ute. Ha Ha har träningsvärk efter vattengympan i tisdags så det blev inget ridhus igår kväll hästar fick en extra vilodag. Ska försöka ta mig till frissan idag och göra något åt håret Sedan ett nytt försök med ridhuset Ha det gott där ute
Bild min fina clemates som blommar för fullt kl 5,30 mörkt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Här passade det på att regna sisådär 25 mm igår, så småhästarna är kvar i hagen vid sågen då ingen som var hemma ville gå ut och hämta dem. Nytt försök imorgon, idag hinner vi inte, kotknackare först, sedan jobb, och sedan full fart till Boden där Sara och Primula ska tävla 18.15, sedan kan vi ta det lugnt… Mina arma marsvin i hägnet måste jsg städa in imorgon, det är som en sjö i deras hage…
Här är det förmiddag nu, och jag har just varit ute på första hundpromenaden. Kaffet smakar fantastiskt gott och det är lugnt och fridsamt här hemma nu när ungarna är i skolan.
I går gick jag en promenad med Gerda, hundarna och en kille jag träffat en del på sistone. Jag tömkörde Gerda, hon blev rädd för något i skogen och hoppade iväg, och gissa vem som stod på näsan rakt ner i ett dike som inte synes i gräset?! Jo, jag … *oiiii*
Måtte ha sett väldigt kul ut, när jag försökte hasa mig upp, samtidigt som jag höll i tömmar, pisk och försöke försvara mig mot valpisen som ville vara med och leka! Tur att ingen med kamera var närvarande!
Ha en skön dag i dag allesammans- och må solen lysa på er!
Go förmiddag
Här är det sol och blå himmel-jippie……
Ska snart ut och jobba T och W, vi åker ju på tävling nästa helg. I går var det Njords dag, nya skor och så körde jag honom för fjärde gången och han var lika snäll som alltid. På söndag åker han på sin sista utställning för året.
#2 Jag skulle vilja säga att det var synd ingen kamera var med………
Bilden är från i lördags då jag hade besök av en jätteduktig åttaåring som förstås ville rida….här med Wilda!

#2 Kille ?
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#2 Blev oxå nyfiken…..
*vissel vissel* Ja, en kille. Ni vet en sån där som är lite lagom annorlunda än vi ….
Kul! Vad tyckte han när du for omkull då???

God kväll!
Hemkommen efter ännu en långdag på jobbet, klarat av tre klasser på museumet, ni kan tro att jag har fått upp ångan för att prata om folkdräkter, lakan, svepaskar, laggkärl och friargåvor
. De har en del gamla seldon också faktiskt. Har även beskådat en Zorn värd sådär 8 miljoner idag. Avslutat med en timme med arbetslaget och nu är det middag som gäller. Sambon hade bara lämnat spår efter sig i köket. Han har killar som går jaktinriktning på gymnasiet här och de hade lyckats träffa en säl i morse så de hade nog varit in och ätit något snabbt såg det ut som. Sen vill nog de fyrbenta ha mat och box för natten.
#6 Kille låter som "lammkött" i mina öron. Eller är det jag som är så gammal att objektet har passerat killåldern.
Nä … inget lammkött. Skulle snarare säga "medelålders bagge" ….. *sss*
Han såg intenär jag for omkull, för det var han som var inne i buskarna och skrämde Gerda. Jag skulle gå runt en anan väg, och han genade tvärs igenom buskaget. ;)
# 9 Bra att du testar hans hästintresse innan……
Vad roligt Anna
, grattis , eller vad man säger, eller lycka till kanske, eller både och
, ja du vet vad jag menar iallafall.
Amaretto han är just nu ute på en ridtur, det börjar bli mörkt, tur att dom tog iallafall en reflex på sig… Själv har jag badat "bulldozern" som nu är inpackad i en massa täcken för att hålla sig ren till på lördag och för att inte frysa i natt. Vi åker i morgon istället för tidigt på lördagmorgonen. Vi mellanlandar i eskilstuna och passar på att umgås med trevligt sällsis.
Ha en bra kväll
Hejsan! Kanske dags för flera att skaffa hund, då kommer man ju ut lite..
Här har det inte hänt så mycket, det vanliga bara, matlagning, disk, daglig skogspromenad och hästpyssel…
Tack allihop! Klart man måste testa honom ordentligt först …
Det där med hund funkar inte, det är jag helt säker på. Har testat i hur många år som helst utan att det fungerat! Däremot är det en bra idé att söka jobb på en mansdominerad arbetsplats … *sss*