Hoppning
I helgen har Trofe 498 varit i Gamleby på regional hopptävling, det slutade med en 0 i clear round Lätt C och han debuterade även i Lätt B med 8fel första dagen och 16 andra(ryttaren glömde vägen och sen va det lite svårt att komma igångi flyt igen…;) ) Han deltog även i ett derby med 21 hinder i grundomgången men vägrade ut sig i en kombination som också övriga halva startfältet gjorde!
Vi är jätte stolta och glada över lilla gubben som skötte sig utmärkt på sin första stora hopptävling,han skulle nog egentligen starta i unghästklass med tanke på att detta va hans tredjehopptävling men han är ju för gammal ;) Nu mötte han riktiga hopp ponnys som inte gör annat än hoppar. I gamleby under detta tre dagars meeting räknade de med ca 700 starter under helgen!
Vad som förvånar mig va att i KatB klasserna fanns INGA fler russ, bara importerade ponnysar eller olika sorters ridponnys som håller måttet för KatB (även om vissa kan diskuteras), lite tråkigt tycker jag att det inte fanns fler russ på plats… Här på Gotland är ju KatB uteslutande russ.
Hur ser det ut i övriga landet,om det är någon här som sysslar med hoppning!?!
Jag tycker det är SÅ kul, att ni verkligen visar på hans användbarhet. En elittravande skönhet som är så allround, ett riktigt russ med andra ord!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Min dotter Embla har inriktat sig på dressyr och ska tävla för Östrfärnebos dressyrlag. Första starten är på söndag i Älvkarleby, ska bli ritkigt spännande. Hon tränar dock lite hoppning, mest gymnastikhoppning. Lägger in en bild på det. De har även startat i några clear round hoppning i sommar.
Granntjejen däremot som är några år äldre än Embla tävlar hoppning med sitt russ. Vi var o ch kikade i helgen och de vann faktiskt en av klasserna. Verkligen kul. Men som du säger, det är ont om russ.
Det värsta är att på en av startblanketterna (tror det var Gävle ponnyklubb) fanns inte ens Gotlandsruss med utan Ozzy står som "Övrig ponny".

*tar sig för pannan* övrig ponny! det var det oförskämdaste!! Säg genast åt de som är blankettansvariga att det faktiskt existerar en inhemsk ponnyras i landet, som också vill tävla. Men i hoppningen verkar det ju vara mest populärt med kp utan känd härstamning… B-ponnyerna ska väl helst utrotas verkar vara förbundets melodi, och då är det klart att gotlandsruss inte behövs på någon blankett…

Glömde ju skriva Grattis till en toppen hingst!!!
Grattis till Trofés framgångar! Han är verkligen duktig, hoppas Lova är dräktig…….

Vilken skönhet han är Trofé!! Grattis till en mycket fin kille!
Har varit på några hopp och dressyr tävlingar här omkring (södermanland) då mitt förra russ Solblinks Zephyr numera är en välskolad ponny. Och här finns det då lite russ på tävlingarna inte många mest korsningar eller okända härstamningar men finns det gör dom även om det inte är i så svåra klasser. Denilsson är en bra allround ponny också måste jag få säga, han både hoppar snyggt och går fint i dressyr. Travet är han ju också med i även om han inte riktigt förstått än att man ska springa och inte visa upp sej publiken :P
Zephyr i alla fall kommer att gå långt och förhoppningsvis hinner talangen komma fram ordentligt innan hans ägare blivit förstor. Just nu löshoppar han 120 och tränar 110 med ryttare, han själv mäter 128 cm. Så det är ju inte illa! Dock tävlar dom inte i så höga klasser än då både Zephyr och hans äagre behöver lite mer tävlingsvana först, men till nästa år hoppas dom på Msv.
Grattis grattis till Trofés framgångar. Han är verkeligen ett allroundruss må jag säga!
Den 21 september ska jag tävla han i körning igen, komplett tävling -Gotlandsmästerskapen!! Jippie va kul de ska bli !
Full fräs på maratonbanan -hihi…!
Hoppas att fler vill använda honom att betäcka sina ston oxå :-)
jag har ju själv fött upp 2st efter Trofé och min Pirran och helt underbara avkommor att hantera mm
Han visar inte sin bästa sida då han varit på utställning men ack så trevlig häst det är…..många som missat en kanonhingst!
Hade jag ett russto som skulle betäckas vore valet lätt ..
Trofé såklart!
Får vänta ett par år tills min ettåring är mogen för den uppgiften och hoppas Trofé finns i närheten då som nu!

Tack alla, han är KANON!!!
Åh, gud vad kul och grattis till framgångarna med Trofé. Jag har ju min lilla två åring efter honom och jag hoppas hon ärver mycket efter sin far :)

bilder finns på www.wisbyridklubb.se under fotogalleri, gamleby

Grattis Malin, va kul att han kommer ut och visar upp sig lite!
Min Valter har tävlat lite hoppning. Men som du säger är det väldigt tunnt med russ på hoppbanorna… =/
Jag tror att åldersgränsen sätter stopp, russen är ju i regel ganska tuffa att rida!
På bilden går Valter sin första LA-runda. Rider gör då 12-åriga Sandra Nilsson (2006)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus