God morgon 2008-09-02
Hur har ni det ute i landet?
Måste försöka hinna med att skriva klar en artikel på morgonen, så det var bäst att hoppa upp i tid. Barn och hundar sover, så det är lugnt i huset.
Valpkurs i kväll, annars blir det mest hemarbete.
Ha en trevlig tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon där ute. Just nu är allt bara grått regnet hänger i luften och massor av mygg. Idag ska jag gå till sjukgymnasten sedan blir det varmbad med träning för första gången. Jag kommer att bli som en ny människa efter detta men det kan behövas. Lite jobb med hästarna till kvällen Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon!
I Hälsingland är det molnigt idag och har kommit lite regn i natt. Det är mörkt när jag går ut på morgonen nu, så tyvärr är det nog så att sommaren är slut
vart tar den vägen så snabbt?…
I dag jobbar jag bara ett pass, sedan bär det av hemmåt och stallet. Ännu en box ska skuras eller egentligen samma som häromdan för den blev inte klar. Ungstona hämtade vi hem i går kväll, våra två klev bara på transporten och så var det klart. Granntjejens ettåring hade åsikter på om hon överhuvudtaget skulle åka med men hon hade inget val så till slut så stod hon också på. De verkar vara nöjda med att vara hemma och få träffa de andra.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet! Här är halvmulet och inte speciellt varmt. IDag är det hovslagare halv elva, och tolv börjar jag jobba, ridning ikväll, och däremellan ska man hinna allt annat.
Få se hur det går! Just nu är projektet "få upp Sara" som väntar. Simon är ledig idag, han ska iväg och köra halkkörning mitt på dagen, hoppas han fixar det!
God Morgon alla!
Här har det regnat en liten skvätt, fast dom lovat sol! Hur som helst så skall jag jobba, och måste ringa min massörska/laserkvinna/naprapat, för nu har jag så jäkla ont igen! Hon brukar fixa så man klarar sig flera månader……men mycket tårar går åt!
Ha en bra dag alla!
God morgon
Nyss var det sol här men nu har det blivit grått. När jag har gjort stallet, Wilda och Tjibus bor inne nu, så ska jag åka till Mantorp och överraska min gamla kompis Gia som fyller år idag. Ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran och ta kort på hennes gamla Rosita III 2653 som är 30 år. Hoppas hon är hemma bara…….

#5 Vad gamla alla unghästar håller på att vara…
#6 Ja, åren rinner iväg. Gia har även Emelie 3000 som jag var med att välja ut på heden -84………

God morgon!
Idag sitter jag ensam på kontoret, för chefen är ute hos kund. Det är rätt så skönt förutom att jag fick order att bokföra "kunden från helvetet", dvs den sortens kund som lämnar sina papper för sent och med alla papper huller om buller i en plastkasse.
Det mörka grådasket ute gör mig dessutom seg som bara den och det känns som om jag inte sovit på en månad. Guldruss närmar sig med stormsteg känns det som och det har inte blivit så mycket träning som jag tänkt mig med Liiz eftersom min man har haft envisa problem efter sin blindtarmsoperation.
Jag har i alla fall stått med rockringen ungefär 20min varje kväll och det känns kan jag lova.
Ikväll blir det pyssel i stallet, Liiz ska tränas lite och vår lilla varmblodfölis Alicia ska ha sin vojlock och täckesgjord på sig, det tycker hon är superroligt, hon älskar nämligen all uppmärksamhet hon får! Kanske blir det ett pass för mig på Orbitreken också, men jag tvivlar.
Godmorgon!
Här regnar det och jag är hemma från jobbet. Har fått en ny tid för att göra funktionskontroll i Gävle, men inte förrän den 9/9 så jag föreslog ett byte på jobbet: Om jag är hemma, behöver de inte betala mig någon lön … *s* Och det gick de med på!
Borde egentligen göra en del översättningar, men är för trött och seg i huvudet för det. Regn är liksom sövande …
Jag tror jag ska börja röja lite i köket i stället!
Ha det skönt i dag allesammans! :)
God kväll!
Nyss hemkommen från kurs på Lärarhögskolan i Stockholm, de nya bedömningskriterierna med skriftliga omdömen stod på schemat. Jag passade också på att innan hälsa på farmor 97 år, pappa och gå ut och äta amerikansk junkfood, som mozarellastick och buffalowings med syrran och äldsta sonen.
Kollade till Toffan som har en eltrådskada och som är lindad nu på "kvällskvisten"
God natt alla gotlandsrussvänner och klura nu på en slogan och vinn en betäckning! Se startsidan!