Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 978 ggr
Pernille-G
0

God morgon!

Äntligen en dag med bra väder. Jag är på väg till Hallands Väderö. Hoppas jag hittar några hästar! Jag får väl ringa till uppsynsmannen från båten. Ska bli roligt att träffa Loke igen och se hur han ser ut nu.

Önskar alla en bra dag!

MagganS-B
0

God Morgon alla!

Här ser det ut att bli en solig dag. Hoppas Slite Marknad lockar alla stadsbor, så vi får en lugn lördag på jobbet! Mycket som händer i dag annars, lille Jello startar på GRTK:s tävlingar utan mig som åskådare, tyvärr, och min pappa fyller 89, vilket är lite viktigare än russen i dag! Så tårta väntar mot kvällen!

Ha en bra dag alla, och lycka till Jello och Jenny!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här försöker solen klämma sig mellan de svarta molnen, hoppas på bra väder idag när man är ledig. Ska iväg på lanthönsklubbens rliga träff på Grans, och så hoppas jag hinna litet i trädgården, men hästkörning blir nog värre. Sara red båda russen igår, så de har fått röra på sig iaf. Ta hem hästarna till sjöhagen då min 1 ha hage nu har i det närmaste slut bete.

PernillaJ
0

God morgon!

Jättefin morgon i Leksand, solsken och klart. Jag ska iväg på haltblods-fölchampionat i Svärdsjö idag och hålla i ett sto när fölet visas - ny erfarenhet, jag har nog aldrig visat ett så stort djur. Tror iofs damen "bara" är 165 cm, men jag tycker hon är gigantisk. Tur att hon är snäll.

Snurrar runt och röjer lite planlöst nu på morgonen eftersom jag får en besökare som tittutar in i kväll.

Hagelberg
0

God morgon! Denna helgen är det Väckelsångsdagarana så det känns så kul att vädret är med oss denna helgen Skrattande. Ungarna springer Väckelsångsloppet (obligatorisk skoldag) sen är det fotboll, både barn och veteraner. Söndagen brukar vara lite stel Tyst.

Min gamla häst, Fina har ett fullständigt igenmurat öga! Hon är helt "blind" på det, det är som om insidan av ögonlocket sväller ut. Jag har fucidinsalva men det inte lagt sig. Fick frågan om det var en geting som bitit henne så jag funderar på om man ska ge henne en korticontablett? Hjälper det så en dag efter? Är det inte bättre på måndag så får vet. komma och titta på det.

UllisT
0

Go morron

Här är det sol och inga moln på himlen. Blir en kanondag. Idag kommer det torv som ska lastas av sedan är det förberedelse för kräfftskiva och femkamp med alla grannarna.

[Tjiwi]
0

God förmiddag

Här är det strålande solsken, perfekt att det håller i sig för Ove slog vallen i torsdags, äntligen då det bara regnat och regnat….så i morgon kör vi in lite hö om det går som det ska.

Städa klart skullen och köra paret och sätta vagnen på Njord igen ska oxå hinnas med……

PernillaJ
0

#4 Min kusins ena sto hade samma problem som Fina för en månad sedan. Prova att skölja med koksaltslösning, och lägg i litet Streptocillin-salva i ögat, en gång (eller ett par ggr) per dag. Om det försämras under helgen eller om det inte är bättre på måndag, ring veterinär.

garrilina
0

God förmiddag!

Molnigt men det ser ut att bli uppehåll, bra för vi ska bala hösilage idag. För mig väntar skurning av ytterligare en box eller två, ska hämta hem ett och två-årsstona från betet i morgon de har varit borta sedan i maj. Hade en fundering och åka på premiering i Bollnäs idag men tycker inte att jag har tid. Dottern kom hem igår från trippen till Wången och var dunderförkyld så hon är inte så intresserad av följa med. Legolas hade skött sig utmärkt förutom att han riktat någon kospark mot veterinären när han skulle kolla om kulorna satt där de skall vara. Det är lyskväll i hela skärgården ikväll få se om det blir någon tripp i kväll för att titta på alla ljus.

Ha en bra lördag!

ryttarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God middag!

I morse var det strålande solsken men nu har det murat igen lite. Dock har SMHI lovat uppehåll så det får vi väll tro på….

Har bygt en hage åt jossan och Isilmë nu på förmidagen. Isilmë fick även grimma för första gången. Rackarns cool kille även om han tyckte det var lite skumt. När jag gick in for han runt som ett skållat troll och försökte få fart på sin mor, inte lätt….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

# 7 Fucidin är också antibiotika…..nästan samma som streptocillin, gör samma verkan.

# 4 Kör inte dubbelt penicillinsalva! Koksaltlösning är alltid bra, men jag tycker du skall kontakta veterinär!