Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1306 ggr
garrilina
0

God Morgon 08-08-29

Ännu en dag med grå himmel, gummistövlar är obligatoriskt numera om man ska sticka näsan utanför dörren. Nu ska jag ta med hundarna ut och även släppa ut hästarna alla utom Kurant har stått inne i natt.

Ha en bra fradag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Köksspisen knastrar hemtrevligt, och ute är det grått, men solen verkar försöka pressa sig mellan molnen. På dagens schema står mer innejobb, och så jobba på em. Få se om Sara och Linnea far ut med hästarna, shettisarna borde de ju ta ut iaf.

Tittut
0

Morgon!

Dis och grått, och blött i gräset och på min tvätt, idag igen!

Ska stöka undan lite innan jag far iväg och chipar och idkollar en knippe föl på förmiddagen.

Först frukost!

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God Morgon!

Solen skiner över alla grenar som ännu ligger kvar i trädgården, det blir inte lite av fyra stora träd……hoppas allt är borta när jag kommer från jobbet!

#1 låter jättemysigt med din vedspis, önskar jag behållit min en gång i tiden……

Malu
0

Goförmidda! Solen skiner även på södra ön men det har varit tal om regn..
Är på jobbet lång dag idag ..från 7-15.50.
Ikväll stundar årets stora jobbarfest för hela Tekniska förvaltningen i kommunen på Kneippbyn, ska bli kul ,men man får ta det lite lugnt då jag ska på travet med shettisarna imorrn.Blev bara ett shettislopp av trots det var 4 proppar utlagda..trist..
Fick rapport av Wilson att Trofé 498 gått nolla i en clear round klass i hoppning nu på morgonen som de är iväg på över helgen på fastlandet..Han ska starta i LB om en timme och sen även några klasser till i morrn o söndag.
Var iaf första gången han gått felfritt direkt i en clear round, så grattis säger jag!

[Croneld]
0

God morgon! Idag har vi kompdag och jag och barnen är hemma och myser! Tänkte gå ut och köra en repa under tråden, men det öser ned. Få se om det slår om så vi kan vara ute idag.

Ha det gott!

PernillaJ
0

Godmorgon! Litet grått även i Leksand och 11,5 grader. Norrmännen har lovat uppehåll idag och hela helgen, hoppas de har rätt!

Jag har hållit på och pysslat med stambokföringarna. Är det nån som vet hur det gått på premieringen i Gräfsnäs 20/7? Jag saknar både katalog och resultat därifrån. Samma sak gäller uppsamlingspremieringen i Mellerud 24/8. Norra Älvsborgs Hästavelsförening verkar inte gilla mig - jag har fått katalog från alla andra arrangörer utom dem…

ryttarn
0

God Morgon!

Här i Värmland skiner solen från en klarblå himmel. Har precis kommit upp från stallet där jag tittat till Josephine och Isilmë. Känns ovant att ha en nyfödd fölis så här sent på året.

Idag blir det till att jobba hårt här på hemmakontoret och få undan allt som vart ligande under mina dagar uppe i Jämtland och nordnorge.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Croneld]
0

# 6 Nu när jag läste ditt inlägg kom jag på att jag skulle betala in stmb.avgiften, nu var detta klart!

GAJarhult
0

God morgon

Här i väst skiner oxå solen…

Räkningarna för månaden är betalda och nu ska jag ut och ägna mig år trädgårdsarbete alltså klippa gräset. Min mor bjuder på middag idag å det är så skönt att slippa tänka på mat. Hon är oxå själv och får då något att göra… 

Funderar på om jag ska köpa mig nån mer hingst så jag får en flock å kan välja nån trevlig att visa nästa år…..Tyst

VeronicaP
0

God middag. Här skiner solen också och det passar ju bra när man ska tvätta hästar , då vi ska på shettisutställning i morgon.

Merete-h
0

God middag! Skiftende vær i Trøndelag. Håper på bedre temperatur og oppholds til hoppeutstillinga i morgen. Kun ei gotlandsruss hoppe av 29 påmeldte. (Winnie Bess)

Kvelden går vel med til kopiering av program og div. forberedelser til morgendagen.

God helg alle sammen :0)

SigneK
0

Solskin och 20 grader här! Det ska bli vackert sommerväder även i helgen har de lovat Cool

Wruss
0

#6. När jag frågade på shetlandsponny.ifokus om det var ngr russ anmälda till Gräfsnäs fick jag svaret nej. 31 ponnyer totalt men inga russ.

PernillaJ
0

#13 Javisstja, tror du nämnde det i nån tråd här på GRIF också tidigare.

Men Mellerud 24/8 då; var det några russ med där månntro - nån som vet?

PernillaJ
0

Fick just höra att Polgara Dar (född 2005 e Micklas 571 - Dejlia 3476 e Haj 374) fick diplom i Mellerud med 98888=41 poäng. Micklas andra diplomsto ur hans första kull, båda med 41 poäng - inte illa!

Kristina-
0

#15 Roligt för Micklas, men Dejlia är också en mycket vacker märr !