Rekomenderad - ej rekommenderad
Jag har visat min hingst och fått tummen ner. Trots det kan jag ju anmäla honom till Bankeryd om jag har lust. Har det någonsin hänt att en hingst som inte blivit rekommenderad senare samma år blivit godkänd vid den centrala avelsvärderingen?
Det har hänt. Undrar tro om inte Lon 483 var en sådan. ILBIN kanske minns, och kan rätta mig om jag har fel.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Nja det tror inte jag. Lon måste väl vara för längre sen som han gick in och då hade vi väl inte föruttagning!
Men det har visats samma hingst flera ggr som ej blivit rek, sen visats i final ändå….
# 2 Det har varit föruttagning ganska många år vid det här laget. Bara det att vi hade det tillsammans med andra raser på flera håll i landet, och sedan en final i Borås. Det var innan ponnyerna delade upp sig och visades på olika platser beroende av ras.
Jag är nästan tvärsäker, men orkar inte leta reda på mina papper ute i arkivet.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Jag är ganska bombis på att Lon var på föruttangning där han inte blev rekomenderad för att sedan bli godkänd vid avelsvärderingen.
LON blev inte rekommenderad i skåne, tror det var1996, vi fick väl inte till rörelserna han fick en 6:a på traven?? Eftersom vi skulle till Borås, där finalen gick, med Morin för stamboksföring och bruksprov fick LON följa med…och då blev han gdk…Det var väl tur för han har gjort bra i från sig!
Jag kanske inte ska misströsta helt då utan komma igen? Nu får jag en annan domares syn på min häst på söndag och sedan kanske det klarnar lite mer vad jag ska göra med honom. I år är det försent att anmäla till den centrala avelsvärderingen i alla fall.

#6 Jag tkr absolut inte att du ska misströsta, visst är det tråkigt o höra men som sagt dom kan ju fortfarande bli gdk även om dom, inte blivit rekomenderade! :)