Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1135 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-08-25

Morgon där ute Roslagen är ännu lite grå få se vilket väder det blir. Åter måndag morgon om vädret tillåter så blir det halm pressning den här veckan Ska bara först tilll sjukgymnasten Sedan blir att köra traktor, till kvällen valpkurs

Ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

God morgon!

Här är det full rulle. Hundarna har morgonrejs runt köksbordet, fast tvåbeningarna sover.

Får se vad som blir gjort idag. Ska till BVC med Elin på 5-årskontroll. Vi skulle varit där för tre veckor sedan, men det glömdes bort den gången. Skäms

ha en trevlig, ny vecka!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det mulet, och det var hela 6 grader när jag skjutsade Peter till stan. Här stundar första skoldagen på terminen, båda ungarna ska iväg med varsin buss. Simon ska ta sin första körlektion idag, blir spännande att höra hur det går.

Efter frukost blir det hovslagare, och sedan jobb från halv tolv till sex, sedan måste jag handla på hemvägen och innan det blir middag är det väl midnatt.

[Croneld]
0

Morning! Ska till Uppsala idag. Men slipper Ultuna vet.sjukhus i alla fall. Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Morgon!

Lön, ögonläkaren, handla present, reklamera ny mobiltelefon, handla färg till stallet mm. mm. Mot Visby!

Grått och mulet, fast vi tål väl lite mer blöta trots 145 mm under augusti!

Wow, vilken respons jag fick på mitt inlägg, jättekul att läsa om allas åsikter!

russigabettan
0

Godmorgon!

Sitter på jobbet och jobbar med bokslut för glatta livet! Tog en paus för att kolla in här en stund, det blir som ett gift. Ser ut att bli en solig dag. Kollade på monté SM kat B igår, vad säger man tiderna är helt fantastiska!

Idag jobbar jag till 14, sedan är det att stressa hem 3,5mil och hämta barnen för att skynda hem ut med jycken innan äldsta dottern har ridlektion 4 mil bort. Ikväll väntar ett träningspass med Orbitreken(eller snarare en kamp på liv och död)Har bestämt mig att få bättre flås till Guldruss(använder det som morot). Har ni förresten någon aning om hur bra träning en rockring är för samtliga magmuskler!!!! Skulle vara kaxig och visa mina döttrar att jag minsann fortfarande kan rocka, idag är plågan svårSkrikandes, men rolig träning var det i alla fall!

[Tjiwi]
0

God morgon SverigeCoolStrålande sol idag med….jiipppiiee!! Tyvärr känner jag mig lite seg idag med, blir nog bättre när jag kommer ut i solen.

Karisma-vi tog in fyra lass halm igår så nu är det klart för denna gång här…skönt!Flört

#5 Ha, jag började också med orbitreken förra veckan,pust, det är verkligen jobbigt, men nyttigt…Tungan ute

Pernille-G
0

Arbete i Indien i juli och semester med barnbarnspassning i augusti - tänk man kan bli så trött av att passa en aktiv 1,5 åring, fast det så klart är världens underbaraste unge, tycker mormor! Om en vecka börjar höstterminen med nya studenter så den sista veckan av semestern kommer att gå åt för förberedelser och möten, hoppas jag får tid till ett besök på Hallands Väderö också för att se hur det går med unghingstarna. Det var länge sedan jag  såg Loke sist.

#4 Jättebra inlägg Maggan!

här är det grått och det har precis börjat regna - igen!

Ha en bra dag alla!

Tittut
0

# 5 & 6 Vad i allsindar är en orbitrek????

[Tjiwi]
0

En träningsmaskin som man går på och håller i, ja hur förklarar man det då…har du aldrig sett den på TV reklamen??Förvånad

russigabettan
0

#8 Ett plågsamt, vidrigt träningsredskap från typ tv-shop (jag har lånat morsans) som man står och trampar på samtidigt som man för handtagen man håller i fram och tillbaka typ. Det är som att jogga inomhus ungefär. Effektiv känns den i alla fall och den är bra när man som jag har småbarn och ej kommer hemifrån när de somnat! Hög musik i öronen är ett totalt måste om man ska stå ut, mitt flås är verkligen uselt!

[Tjiwi]
0

Så beskriver man det ja…….

Tittut
0

Jag tittar ju aldrig på TV…

[Tjiwi]
0

#12 Hmmmm, ja då har du ju missat den förstås…….jag har pm at dig…..

Anna-Uppsala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min syster har en sån där som hon köpte på Rusta, och hon går medan hon tittar på tv! :)

Själv har jag en hundvalp …. *s*

Här är allt bra- botsett från at jag har ont i halsen. Sista körlektionen i dag inför uppkörningen på onsdag, i morgon ska jag bara ut på lite finslipning med GUB:s egna isntruktörer. Fy katten vad jag är nervös - tänk om jag gör bort mig och inte får busskortet?! *gaaaaaah!!!!!*

I går var Hjördis riktigt dum när jag körde. Hon tvärstannade, skyggade och försökte vända och springa hem, och en massa ant bus. Så i dag bli det tukt och lydnadsträning, med en matte som ska köra i stället för åka …

Det är inte alltid så lätt att ha en ponny som börjar komma upp i kondition och som dessutom har en massa egna idéer och attityd!

På bilden: Min Scilla leker med stallchefens Bubben.

garrilina
0

God eftermiddag!

Hemkommen från jobbet helt tom i huvudet, är så mycket nytt första dagen med en ny klass, som tur är det en åtta så de hittar iallafall. Avslutade dagen med avcheckning inför onsdagens 100 års firande av skolan, tänk om alla Medarbetare var positivaSkrikandes vad mycket lättare det går då. Solen skiner även idag och hoppas att det gör det i morgon också då vi ska vara ute hela förmiddagen och kasta hästsko, spotta grodor och annat kul.

Min träning blir ett antal boxar att mocka istället Flört. Nu blir det middag, stall och fika hos svärsonen som fyller år innan det blir dax för sängen, morgonen börjar vid halv fem imorgon, busspass vid halv sju. Så nu är man igång igen.

Ha en bra kväll!