Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 762 ggr
Tusen
0

Fler som har en späckad höst???

Efter att sommaren och all ledighet är slut, upptäckte vi här om dagen att kalendern är fullspäckad inför hösten. Hela sommaren och semestern har varit helt död på aktiviteter, men nu när alla börjar jobba igen drar det igång ordentligt.
Vi ska…
…på trav på Solvalla på lördag
…Monté-SM på söndag
…Guldstoet på fredagen därpå¨
…Och samma helg på trav (inte helt klart ännu)
Sen kommer….
…Montétävling på varmblod
…3-årstest
…Guldruss
…ev kriteriet
…och ytterligare travtävlingar varenda helg ända in i november.

Är det inte konstigt att det har blivit så snéfördelat? Är det fler som har fått det så här snefördelat?
Till saken är att dessa aktiviteter gäller endast tre (3!!!) russ. (förrutom montéstarten för varmblod)
Phuuu!!! Tur att vi inte har så många.

Tittut
0

Har haft en hysterisk sommar, som sträcker sig till den 25 oktober, den enda helg som jag är ledig sedan midsommar…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Cara-Mia
0

Jobb i helgen sen är det flytt helgen därpå. Sedan är det avelsvärdering i Värnamo på lördagen och hästutställning dagen därpå. Helgen efter är det hundutställning och Guldruss. Helgen efter är det hundutställning. Sen tror jag att det ska vara lite lugt ett tag…… Tills Bankeryd! Kanske lite jobb oxå.

[Grabbarna-A]
0

Jag tror att det lugnar ner sig för oss efter guldruss, med hästeriet alltså. Vi kommer inte hinna med så mkt mer aktiviteter i år endå då jag har lovat att extrajobba några timmar varje lördag, så det blir arbete mån-lör Skrikandes.

Reko
0

Riktigt så späckad är inte hösten för mig. När stopremieringarna är över så kan jag börja träna mer intensivt med mina egna hästar. (Nåja, en extrahäst har jag fram till Bankeryd förstås!)

En i publiken i Dingle undrade om jag var överallt men i år har jag "bara" hållt till i Västra Götaland men det räcker en bra bit. Sju hästar har jag visat i år fast jag bara har två själv. Lite träning vill till också och en körde jag också.

amandahandersson
0

Nja, faktiskt inte…
Just nu har jag väl på schemat:
1. Börja gymnasiet, ny skola! Ska läsa Samhällsvetenskapslinjen :)
2. Start på Vitsand 31 augusti, Boden 4 september, Boden 14 september, Umåker 17 september, Skellefteå 21 september, Skellefteå 29 oktober, samt ev. någonting i Finland.
3. Alla möjliga stallprojekt… Tex. flytta all selutrustning, alla täcken samt annan utrustning som finns i stallet, till källaren, och sedan ev. bygga en till box i stallet. Sen mycket mer!
4. Utlandsresa till Cypern 29 september till 6 oktober.
5. Fixa hemsida till stallet (jag måste verkligen göra det!).

Sen lär all hästträning och plugg i skolan tillkomma, men det är ju obligatoriskt :D
Ganska slapp höst ändå! Hade gärna fått vara mer tävling! ;)