God morgon 08-08-21
Då var det dags igen! Upp och hoppa och iväg til arbetet, idag har vi fotografering på personalen, så jag får välja något fint ur garderoben (ha, ha). Sen ska jag packa lite till kvällskvisten till min lilla tripp i helgen. Ska köra Manda en sväng också, för sen får hon vila två dagar när jag är borta.
Vårt kaffe är slut, jag längtar till jobbet så jag kan få mig en liten slurk. Hur kunde vi missa det när vi handlade igår!
Ha det gott!

God Morgon!
Här är det dimma, med en sol som försöker komma fram. Är på väg ut med hundarna och morgonsysslorna med hästarna. Föreläsning ända till 16.30, få se om det blir blåbärsskogen efter det.
Ha en bra dag!
Godmorgon! Snart dags för dusch och sen iväg och köra buss en stund. Puh, jag avskyr morgnar! Tur att jag åtminstone börjar klockan 08 numera, och inte 07.15 som det var ett tag …
I dagens nätUNT - http://www.unt.se - är det en artikel om att det finns fantastiskt mycket KarlJohans-svamp i år. Informerar er svampisar om detta, i fall ni skulle ha missat det. *sss*
Nej, bäst jag sätter fart - *wroooooom*
Tänk om det vore körkort för häst man skulle ta i stället - så mycket roligare det skulle vara!
På bilden: jag tömkör Pinja för en dryg vecka sedan.
Morning!
Ska snart väcka barnen. I morgon blir det första dagen på alla skolås som sonen måste ta skolbussen på morgonen. Mormor har gått i pension….
Elan har bestämt sig för att vara på dagis för första gången sedan i slutet av maj, så jag får åka och hämta hästar själv. Gick inte ens att locka med glass… Tur jag har vovvarna som sällskap.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon där ute idag är roslagen grå och det regnade inatt, min dator ville inte koppla upp mig i morse så den lider nog av vädret åxå. Full rull blir det idag valparnas farmor kommer på besök sedan skall djurvakten komma och kolla allt, börjar fundera om jag lite mycket djur eller ? Får väll slänga ner lite vita kläder till imorgon och kanske ett lila spö och väst annars känner ingen igen mig i helgen ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
# 4 Vilka öron! 

Godmorgon i landet! Här är för ovanlighetens skull mulet och grått, men uppehåll ändå. Igår regnade det bara ett par mm, så vattnet har sjunkit undan litet i trädgården. Jag röjde ur hönshuset igår, och nu har jag istället inrett det till butik, så nu kan man ta hit folk som vill handla också. Litet svårt när allt måste vara nerpackat… Här är det lugnt på skolfronten, ungarna börjar inte förrän på månda och onsdag. Sara börjar sjuan, och SImon sista året på gymnasiet. Det är på sina barn man ser hur åren flyger iväg…

Gomorron i landet!
Ska till doktorn idag och kolla knäet som jag blev sparkad på av en yster och mkt hormonstinn hingst under betäckning! Det knakar och har sig så det är tur att man har Josefina som kan visa häst, och jag bara behöver "halta efter" med föl i övermorgon.
Ser fram emot hösten med spänning. Skall byta ministoet mot ett mycket vackert stoföl, Sheriam (e: Hadar 539 u: Cherie 3550) samt införskaffa stofölet Ariel (e: Djazz 605 u: Ada 3172).
Alla mina pojkbebisar är sålda, och det ska bli spännande att se hur de utvecklar sig! Nu kommer Vidarblodet ner till Skåne och Halland/Västergötland, samt ytterligare en till Örebro. Jättekul!
I övrigt är det förberedelser inför premieringen i helgen på Jälla samt Enköping. Lån av bil med krok samt lån av transport då vi ännu inte lagat Mondeon där topplocket gick vid utställningen i Märsta i juni. Ja, ja, ja. Livet ska inte alltid vara lätt…

Godmorgon, regnet öser ner så pass att alla hängrännor har svämmat över. Verkar hemskt lovande inför lördagens utställning…
Schemat idag är fullproppat med saker som ska fixas inför helgens 3dagars evenemang!

God morgon. Här skiner solen i mellan varven, blåser och än så länge har det vart uppehåll…
Efter att har varit skit nervös i ca tre veckor har dommedagen infunnit sig. Dagen som är orsaken till att vi för två årsedan åkte till en ö ute i, hmm, Östersjön? Det var en kall och blåsig ö på sen hösten. Endast för att få utsätta sig för en sån här nervositet långt innan.
Men jag är inte nervös längre. Det är ett lugn som sprider sig ifrån magsektionen och ut i hela kroppen, jag har accepterat att det inte finns något att göra åt det. Men mamma är som ett yrväder idag. Hon blev nervös igår kväll när hon skulle sova och värre blir nog hennes nervositet. För hon springer mellan sakerna hon gör.
God förmiddag.
Här blåser det men uppehåll i alla fall. Känner mig lagom seg idag. Får se om man piggnar till och tar sig en tur med någon av pållarna sen.

Kommit hem från föreläsning blöt från knäna och neråt, lyckades pricka in värsta åskovädret med hällande regn på lunchen, vi var så duktiga och gick. Blöta kläder i tre timmar blir väldigt kalla. Här hemma låg Therese med migrän så det blev ingen hemridning från betet för Russe i kväll.
#4 Av oss som bor norr om dalälven är det nog inte alla som vet vem den med passion för lila är
så det är ju bra att du talar om det.
# 7 Grattis till de nya sötnosarna! De kommer du få stor glädje av! # 8 Vi syns på lördag då, de ska bli kul att träffas.
Nu är Umbra och Marimba hemma igen. De var nog rätt glada att få komma hem, och fölen satte faktiskt igång att leka, kul!

Jag har satt tvättmaskinen i arbete idag, saknar det där torkvädret som var i somras: då det var så varmt och torrt att man hängde en tvätt på strecket ute och sedan när man kom med nästa laddning ett par timmar senare var den första omgången torr, och doftade rent och somrigt.
Idag fyller Maggie Gustafsson år
(Björksta stuteri i Umeå)
Många grattis till dig!
Som en tidig födelsedagspresent travade Björksta Trolltrix under två minuter på Bergsåker i helgen som gick, och fixade därmed Björkstas första (tror jag?) Tvåminutersdiplom.