Ny familjemedlem...
Inspirerad av andra valptrådar vill jag passa på att presentera min nya sambo - valpen Cockie. Cockie heter egentligen Pei Attentions Piece of cake och är en Shar pei. Hämtade henne från kenneln i Katrineholm i söndags och hon åkte hela resan hem till Gotland utan ett pip. Hon är verkligen en supermysig individ som redan är så gott som rumsren, åker bil med glädje och snarkar brevid mig i sängen på natten. (Eller snarkar medan jag får jobba på nätterna) Jag är helt såld! På bilden är Cockie bara fem veckor…

men fy va söt:D

Snacka om att jag blir avis!! Blev riktigt förälskad i rasen när jag träffade en shar-pei förra sommaren då vi semestrade på Gotland. Dom verkar helmysiga!

Underbart söta:D
Villken söt hund..

Men Julia då… har du bytt ras?? Jag får nog hålla med tidigare inlägg att hon är vansinnigt söt, men jag tror nog ändå jag föredrar "dina andra" hundar
.

Grattis till valpköpet och välkommen in i "hundägargänget".

Ja, jag har varit Pointern lite otrogen men har både Daina och Lennon kvar. Dock har jag gått med tankar om en annan ras i flera år och tyckte att det skulle passa nu när jag går ner i tjänst för att plugga. Dessutom är Pointer och Shar pei väldigt lika i temperament och psyke. Vänliga men flockbundna. Båda otroligt bra sällskapshundar som vill vara sin matte till lags.
Med Cockie hemma nu kan jag ändå konstatera att Pointrarna är främlingsfientliga (cockie helt oberörd av det..). Den lilla har blivit totalt ignorerande och så är de rädda när hon snarkar… Men det är väl med hundar som med folk.. när det blir vardag är det inte så farligt längre;)
Vilken söting!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Ja, det var en riktig liten raring minsann! Man vill ju bara krama den!!!

Välkommen i valp gänget ibland måste man byta ras det är ganska trevligt Hon var verkligen en kramis kan tänka att hon snarkar högt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Åå, så söt!
Håll koll på vecken bara. 

Ja, hon förtrollar alla i sin väg. Hade hon inte ätit upp sladden till kameran skulle jag lägga ut nya bilder.
Hon växer så att man nästan kan se det. Annars är nackdelen med valpar att man skulle behöva mammaledigt bara för att gulla hela dagarna.

En bra skryngelbild finns föresten under nyheter på min hemsida…