Letar efter fölgrimma
Nu är jag trött på att leta runt i affärer och på internet så nu frågar jag er. Var har ni köpt era fölgrimmor till era russ? Metallica (3 veckor) har hittills haft en shettisfölgrimma som jag lyckligt lyckats hitta men nu har hon nästan vuxit ur den och jakten på en ny grimma börjat. Dock hittar jag ingen grimma som passar antingen så är det strl shettisföl eller "bara" föl och dom är på tok förstora.
Så var hittar ni era grimmor läder eller "vanlig", gärna internet sida så jag kan skicka efter en lite fort =)
Börjar bli brottom då hon ska på utställning på lördag på sundbyholm så snabba svar uppskattas!
Vi köpte en liten mjuk grimma på Bidermans då Max föddes. Den kunde även Montró ha året efter. Den har spännen både runt nosen och runt nacken. Jättelätt att reglera från shettisföl till tvåårigt russ (ungefär).
Elin hittar du ingen till på lördag kan du gärna få låna vår grimma.

#1 Tack så mycket jga hör av mej om jag inte hittar någon grimma.
Jag letar och letar någonstans borde ju även jga finna en grimma =)

Det är svårt att hitta bra fölgrimmor till ponnyföl, jag som säljer sånt letar med ljus och lykta efter någon grossist som har sånt, inte lätt!!!!!

På den här sajten finns flera fölgrimmor i nylon till shetland och minishetland. Om du söker en grimma att visa i kanske något i stil med lädergrimman på bilden vore nåt (pris 175 kr, finns i stl minishetland som nog passar ett russföl?), den ser nätt och prydlig ut. Till en fux skulle jag helst ha försökt få tag i en i brunt läder.

Sune har en grimma i strl ponny föl, den kunde han ha från första dagen och nu drygt två månader senare sitter den fortfarande kanon och han har även att växa i. Det är en lädergrimma köpt på Pegasus Hästshop, Umåker. De hade den inte hemma men jag skulle absolut ha en brun läder med mässing spännen och efter en del letande så hittade dom en åt mig :D
På Börjes Tingsryd har jag hittat fölgrimma som passer russföl som är lite mer än en månad gamla. Det är svårt att hitta grimma till tiden mellan 2 och 4 veckor…

Så det är inte bara jag som inte hittar, det var lite skönt att höra faktiskt… Men ni som visar era bäbisar som små då vart hittar ni passande grimmor.
Får ta och sy mej en eller kanske virka, undra om det är godkänt på en utställning, att ha sitt föl i en virkad grimma :P haha
Mer hjälp mottages mycket tacksamt

Den är för stor för ponnyföl, passar bra till vuxna minishetland och större föl ca. 5 ånaders russ skulle jag tippa. Hjälper ju inte att det förmodligen kommer en "riktig" shetland- och ponnyfölgrimma till nästa år…

#9 Aha okej så det är ingen shettis fölgrimma…. tack för snabbt svar skulle precis trycka på sänd knappen för beställning

Globus ponny föl grimma någon som vet nt om den, Metallica har den sorten nu fast i shettisföl strl den är för liten så en ponny kanske skulle kunna psassa, den finns även i cob och full-föl så den kan ju inte vara mkt större än shettis strl??
- häst
- grimmor
Fölgrimma, nylon, justerbar i nacken,
Någon?

Jag har köpt majoriteten av mina fölgrimmor på bidernamns. Bland annat två svarta lädergrimmor som jag har på utställningar.
Om du vill, Elin, så får du gärna låna en av lädergrimmorna! =)
Jag har även köpt fölgrimmor på
Bole.nu och på borjes-tingsryd.se/
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
sharpman har grimmor till ponnyföl. Även hööks grimmor brukar kunna fungera.
Vi har fölgrimmor ner till minishetland. Dessa är väldigt ställbara och passar föl oavsett ras. Importeras från England. Har även Globus sortiment.
Amor vincit omnia 

Idag hade jag ett ärende till Granngården (i Eslöv) och hittade då en ponnyfölgrimma i läder, som är helt perfekt. Svart med mässingsspännen, ställbar nosrem med många hål, nackremmen är ställbar på båda sidorna med många hål. Kan nog användas från födsel till avvänjning. Märke: Källqvists Pris: 129 kr.

#15 Det är där jag köpt min! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Till utsällingen fick jag låna en av Beas fölgrimmor vilket jag tackar stor för. Men har även hittat en grimma som passar Lica i Strömstad när min kära mor var där på semester hoppade hon in i en liten butik och där fanns den så nu har jag en grimma hon kan ha och när hon vuxit ur den så bode hon kunna gå över till "vanlig" fölgrimma.
Men jag förstår inte varför ingen tar tag i det hela och syr upp små fölgrimmor som passar våra småttingar det vore ju dte bästa =)