Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 668 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-08-19

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eller inte morgon på er Roslagen bjuder på duggregn istället för ösregn idag Var på första kurstillfället igår kväll med valpen och det var en upplevelse både för mig och Glitter, min lilla valp som var näst yngst var störstFörvånad Höstens första strömavbrott klarade vi av några timmar åxå så visst är hösten här  Oj det här låter ju bara tråkigt men det roliga är ju att alla kurser börjar bara att välja och vraka, snart får jag även stå på balvagnen och titta på alla fina färger som de avslagna åkrarna bjuder på Och mina ridlektioner böjar igen  jippi  Ha det gott där ute för det ska jag ha

Bild valpen ville inte vakna idag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Morning!

# 0 Är du laddad för helgen? När du ska med och visa lilla Hjärtat? Jag har inte så mycket att skriva idag, så ha en bra tisdag alla! Fick bilder på mailen på GerTi av rigolette photo..

Anna-Uppsala
0

Godmorgon!

Har redan varit ute på första hundpromenaden, och snart ska jag till tvättstugan. I dag ska valpen och hennes pappa vara ensamma hemma i en och en halv timme för första gången.

Jag tror det kommer att gå jättebra. De har ju sällskap av varandra och jag ska ta ut dem ordentligt en gång till innan jag går, plus att jag har en granne som håller uppsikt på eventuella ylanden och så vidare.

I går tömkörde jag Gerda, som var jätteduktig som vanligt. Hon känns så STOR med sina 125 cm, jämfört med Hjördis som är 116 cm. Tänk vad en decimeter kan göra skillnad ändå! Får spänna ut selen överallt när Gerda ska ha den - och då pratar vi INTE om magen, för där stämmer storleken faktiskt rätt bra … *sss*

Ha det bra i dag allihop! :)

På bilden är det Gerda och lillmatte A för drygt ett år sedan.

karisma
0

# 1 Alltid laddad för resor har fått vägbeskrivning till vårat depå stopp på hemresanCool

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här öser det fortfarande ner regn, när vi lade oss igår hade det kommit 40 mm… Länspumpen går för fullt i brunnen, och jag får se om jag måste plocka in mina marsvin från hägnet, all denna blöta har gjort det till en insjö. Idag börjar ridningen, och annars händer inget särskilt här idag. Jag ska jobba och så ser hela huset ut som ett bombnerslag.

pillidill
0

Godmorgon! Nu har jag hälpt både Petronella som skulle till 7:an och Paulina som skulle till 6års till bussen, eller Nella sa jag åt henne vilken tid hon skulle gå ut till bussenFlört. Och Lina stog jag och höll sällskap och såg till så bussen vet att hon ska åka med från o med nu. Nu sitter jag bara och kollar på hästarna ut genom fönstret. Just nu håller Min Viking(*08 e:Trojka u: Nebulosa New forest)på att leka kurragömma med shettisarna i ogräset som är högre än dom (nästan)Skrattande

Jenniferohlson
0

Godmorgon! Igår fick vi hem våra nya lilla vovve, hon är lite rädd för de andra men är lugn och snäll!

Idag ska tjejorna vaccineras och GerTi ska kolla tänderna:)

Ha en bra dag allihopa:)

Chirak-96
0

God morgon. I dag ska jag måla klart den sista boxdörren i stallet. Sen är det bara vattnet kvar och det kan jag inte göra så mycket åt. Ska nog försöka dammsuga bort allt spindelnät i selkammaren oxå. På em är det läkar besök med sonen. Så i dag får hästarna bara beta och ha det gött.

#5 Va snäll du är som hjälper dina syskon!

[Tjiwi]
0

Morron där ute…….Cool sol idag-hurra!!

Ska ut och ta in Wilda för lite körning i dag, bäst att passa på när det är sol.

#7 Dina namnskyltar är så gott som klara, ska bara lackas innan de skickas upp till dig.Förvånad

Tittut
0

Morrn!

Idag är det mulet ute, och mulet inne. Tur att ungarna börjar skolan och dagis i morgon. 10 veckor hemma med varandra börjar slita på dem…

jag ska snart åka och id-kolla en islänning. Får se om det blir något annat vettigt gjort idag också.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Chirak-96
0

#8 Spännande… Skrattande

Mixie
0

Goddag :) idag sitter jag på nålar! :P Fick igår kväll veta att Oddny ska säljas från norge, ringde och pratade med nuvarande ägare nyss och fick veta att det fanns en annan spekulant som skulle komma och kolla i morgon.. HOPPAS att jag får köpa henne! Då kommer min älskling hem igen!!

//Mickan

garrilina
0

God eftermiddag!

Måste titta vad som har hänt här idag, själv har jag suttit en hel dag med lärares yrkesetik och konflikthantering. Egentligen tror jag att det var middag jag skulle göra men våffeljärnet får vänta en stund. Här hemma har hovslagaren varit och  verkat en av stona och samtidigt har även lilla fölis fått en koll på sina fötter, var inte ett dugg konstigt att en främmande lyfte tyckte han. Hon har även kört lite akupunktur på Garrilinas hals, var lite stel där annars kändes hon jättefin. Praktiskt med en hovslagare som är dubbelutbildad då kan man slå två flugor i en smäll. Nej nu måste jag ta tag i middagen sedan blir det nog blåbärsskogen en stund, måste ha något att fylla i pajen till karismas och cronelds depåstopp på lördag.

Ha en bra kväll! Här lyser solen äntligen!!!Glad

Impulz
0

God Kväll!

Här har det inte regnat idag (för en gång skull!) och varit ganska mycket sol, så jag har ägnat dagen åt att mocka hage som har blivit uppskutet länge nu pga allt vatten. Kört Sune och Ella har vi oxå hunnit med. Kyra och Ella fick äntligen komma ut på lite bete igår, det blev efterbetet på höåkern hemma hos mormor och morfar. Naturligtvis så blåste de storm och vräkte ner regn hela dagen när vi stängslade in den i söndags, kom hem som ett gäng dränkta katter, man undrar ju vad folket i bilarna som åkte förbi tänkteCool

#11 Jag håller tummarna!