Uppstallning Guldruss
Vi har tänkt att bland annat anmäla Jaritza till Guldrus. Problemet är att hon då troligen är med Mikaela uppe på Wången. Att köra fram och tillbaka, wången<->stockhuolm, samma dag kommer givetvis inte på frågan. Så nu undrar jag över vad det finns för möjlighet att stalla upp 3-4 russ(beroende på vilka vi skall/får ta med till Guldruss) från lördag till söndag, samt från söndag till måndag.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag har precis samma fråga/önskemål avseende Rapsodi. Tycker det är lite väl långt att åka över en dag. Hur har ni som ställt ut på Guldruss tidigare år gjort?

I proppen till Guld-Russ, som finns i Gotlandsrusset nr 2 2008, står att uppstallning ev. kan ordnas och att man då skall kontakta Skansens stall under dagtid. Ett annat alternaativ kan vara att ta kontakt med någon ponnytravkamrat i Stockholm, och höra om de har tillfällig stallplats ledig.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

#0 Annars kan ni ju pausa halvvägs, i Eskilstuna. Här får ni både boxar och hagar =)
Vi har 12 mil, ca 2,5h, till Skansen
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Från värmland kan det vara en idé, men mickis kommer med Jaritza och förhoppningsvis Isilon Tinúviel(om hon får tillräckligt med poäng i forshaga) från Wången, 5 mil väster om Österssund, tror det blir en rejäl omväg men har inte kollat kartan ännu, annars är det en idé….
Jerker Klang,

Ahaaa.. du menar så!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

När är det på Skansen ? En annan som missar alla utställningar på russ sidan *S* jag skulle ju anmält till Tingsryd eller Tomelilla men vem missade det eftersom hon var på semester jo jag *S*.Så himla typiskt mig.

#6 I år är det söndagen den 14 september. Brukar väl vara andra söndagen i september varje år tror jag.
Jerker Klang,

#2 Har varit i kontakt med Skansen idag men dom har ingen möjlighet att härbärgera några hästar alls för tillfället.
Så min efterlysning kvarstår, russen Tejas Monljus 540, Jaritza 3873, Isilon Tinúviel och Isilon Sunsilk söker övernattningsmöjligheter from lördagen den 13 september tom måndagen den 15 september i hyfsad närhet till stockholm.
Alla fyra är väldigt snälla mot såväl boxar som staket. Ingen av dom behöver stå inne utan det räcker med hagplats, givetvis kan inte Monljus stå tillsammans med stona då Itzi inte skall betäckas ;-)
Jerker Klang,
Jag kan erbjuda två små ponnyboxar och två ngt större i mitt lilla stall. Kommer antagligen att åka med Umbra och fölet, men har fyra boxar över om du är intresserad. 5 mil från Sthlm, i Odensala.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#9 Det skulle vara perfekt, e-postar dig när jag är klar på jobbet….
Jerker Klang,

Hej.
Har anmälan gått ut till den utställningen??
Är inte så uppdaterad vad de gäller utställningar.
Kram Elin
3 11 Nej, men det skall vara betalt och inskickat senast den 26 augusti.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Om det är fler som behöver övernattningsplats så kan jag kolla med stallägaren där mina hästar står. Pärlviken ligger 3,5 mil s/v om Stockholm, ungefär en timmes bilresa från Skansen. Borde inte vara några problem att åtminstone få låna en hage.
/ Lotta