Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 1262 ggr
[bsmx]
0

fråga om guldruss

Hej!

Är det bara guld på russutställning som gäller för deltagande i Guldruss? eller kan den erhålla guld på vanlig ponnyutställning?

juventus
0

Det går bra med vanlig ponnyutställning ocksåGlad

annelie-huskvarna
0

Måste hästen ha vunnit guld samma år?

crazycattiz
0

gäller poäng på premiering oxå?

entill
0

Guld-Russ är öppen för russ som erövrat guldplakett under 2008 på utställning godkänd av SH. Även ett-åringar och två-åringar som erhållit 39 poäng på av SH godkänd utställning. Utställningen är öppen även för tre-årsston som erhållit diplom 2008.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

crazycattiz
0

så premiering räkans inte?

Wruss
0

Premiering räknas endast i det fall hästen är 3 år och har fått diplom!!

Mixie
0

När är guldruss? =)

//Mickan

Chirak-96
0

I år är det söndagen den 14 september. Brukar väl vara andra söndagen i september varje år tror jag.

Mixie
0

Okej =) Jag ska visa mitt sto på premiering den 24 augusti tror jag det är, vet ni om det finns någon utställning i stockholmsområdet (eller inte allt för långt bort) antingen i juli eller augusti?

//Mickan

[bsmx]
0

9 På startsidan är det en utställningskalender. Hittade en utställning i Norrtälje 16 aug. Vet någon om dommaren Ronny Jonsson är bra att döma russ?

[bsmx]
0

Uttrycker mig kanske konstigt, jag menar mer om det är en russdommare. Har ingen erfarenhet av utställningar direkt, men jag har hört folk säga att olika dommare är mer inriktade på vissa raser welshdommare, russdommare, shettisdommare osv

Norrveda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 Ronny kan Russ!

Jag är utställningsansvarig för flera utställningar varje år och bokar många domare. Som tidigare sagt litar jag på att våra domare kan sin sak, utställning är "för dagen" och poängen kan därför variera från gång till gång på samma ponny. Har man en riktigt bra ponny kan man visa för vilken domare som helst.

[bsmx]
0

Ok vad bra, frågar man inget, får man inget vetaGlad tack

Jag har inte läst(rätt ny här) om att nån inte skulle lita på dommare, förstår inte varför man inte skulle göra det? men kan förstå att man blir besviken eller väldigt glad över resultat. Precis som i alla bedömningstävlingar.

Tusen
0

Nja, det här med "för dagen" tror jag inte så mycket på. Till viss del, ja, men visst har domarna favorittyper. Det tycker jag att man ser rätt ofta. Men eftersom det är en bedömningssport så får man gilla läget eller låta bli och ställa ut. Alla bedömningssporter är till en liten del bedömning med hjärtat. För inte kan en häst ena veckan vara t.ex. en sämre rastyp än den var för en vecka sedan. Det är i alla fall min åsikt.

[bsmx]
0

Har ställt ut 2 ggr, ena dagen hade ponnyn  lång hals o nästa dag kort halsHemlis.

bubbe
0

#9 Utställningen är hemma hos oss på Vätö (som ligger utanför Norrtälje) och hit var du väl på årsmötet. Cirka 9 mil från Stockholm.

[Jessica90]
0

Kanske dum fråga men hur många poäng måste russet ha för att få guld? Är det 40p?

[Grabbarna-A]
0

#15 Inget konstigt med det, beror helt på hur ponnyn står uppställd.

ryttarn
0

#17 Ja, 40p och mer är Guld.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[bsmx]
0

Olla 18 Jaha,  då förstår jag. Tyckte det var mycket konstigt. Vad bra med den här sidan, man får snabbt svar på sina frågor. Tänk hur det var förr…sitta o ringa folk som inte alltid hade lust att besvara frågor, slå i böcker mm

Tack för era svarSkrattandenu är jag lite klokare.

[Grabbarna-A]
0

#20  ja visst är det bra & man kan prata med flera samtidigt Glad. Om man har en kort hals på sin pålle så får man försöka stå så att den sträcker ut halsen.

Tusen
0

Vart har proppen till Guldruss tagit vägen? Har letat som en tok. Tror den låg ute på Mälarruss hemsida i våras, men det var kanske den gamla.

ryttarn
0

#22 Har oxå letat utan resultat, någon som vet?

Jerker Klang,

www.isil.se

Rolla
0

Har du tidningen gotlandsrusset nr 2 maj 2008? Där finns alla propositioner till utställningarna.

Kristina

ryttarn
0

Någonstans har jag säkert den om jag letar på dotterns rum…. Är så van att ha saker och ting i datorn…..

Jerker Klang,

www.isil.se

Cara-Mia
0

Proppen ligger på Svenska Russavelsföreningens sida.

Har dock en fråga. Det är väll bästa föl på Skansen i år med????

entill
0

Jodå, det blir Skansens fölmönstring som vanligt.

www.vikingponnycenter.se

Cara-Mia
0

#27 Vilken klass är det? Kostnad?

Har betalt medlemsavgift nu så jag har inte senaste numret av Gotlandsrusst…..

Cara-Mia
0

putt

entill
0

#28. Fölmönstringen är klass 18. Avgiften är den samma som för övriga klasser d.v.s. 275:-

www.vikingponnycenter.se

VeronicaP
0

Måste de ha fått guld på utställning i år eller gäller gamla meriter

Tittut
0

# 31 Det skall vara meriter från 2008.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0

#32 haha då kan jag ju aldrig visa då jag alltid lyckas missa russutställningarna ;-)

ryttarn
0

#33 Går bra med vilken SPAF godkänd utställning som helst, altså inte bara "renodlade russutställningar".

Jerker Klang,

www.isil.se

VeronicaP
0

#34 Vet det , men jag lyckas alltid missa det , du vet minnet är inte det bästa , på shettis sidan blir jag ju påmind hela tiden av en massa så där kan jag inte glömma det . Det ska ju helst passa med tävlingarna också , det är väl det som får gå i första hand här just nu känns det som , synd att man inte kan dela på sig och vara på flera ställen samtidigt ;-)

ryttarn
0

#35 Känner igen problemet……

Jerker Klang,

www.isil.se

Cara-Mia
0

När är sista anmälningsdag?

[Grabbarna-A]
0

#37  26 augusti

VeronicaP
0

hm då har man ju eg ett russ färdigt till guldruss , hade varit kul att åka dit med tanke på att Wilma fick 41 poäng idag men det blir lite långt och jobbigt att köra med tanke på av vi ska uppåt dit igen första helgen i oktober.

Fagre
0

Hej.

Jag har bara varit på en så kallad drop in utställning och fick guld. Räknas de eller måste man ha varit på en "riktig" utställning??

//Elin

Tittut
0

# 40 Det går bra det också.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~