Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: ur-spår
Läst 7788 ggr
Anna-Uppsala
1

Ur spår: vad har ni för hundar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själv har jag två stycken:

Blomman (som egentligen heter Broome) som är en 8 årig working kelpie, och hans snart 3 månader gamla dotter Scilla. Scillas mamma är korsning golden-rottweiler-okänd (troligen labbe) och hon är världens snällaste valp!

På bilden: Scilla ser bedjande ut - har matte kanske en Frolic i fickan?

Jennie_A
0

Jag har ingen egen, men mamma har två Irish Soft Coated Weathen terriers, Nalle och Eddie. Eddie är yngst och en otroligt yster och kelig hund. Nalle är lite "gubbig" men kelig, mest när han blir avundsjuk för att Eddie får mys. Jag är uppvuxen med hundar, mamma har haft flera olika raser.

På bilden: Eddie åker bil. Han är skönt trött på den här bilden :o)

Denna kommentar har tagits bort.
Rolla
0

Jag har två stycken shetland sheepdog. Myra 2 år och Timmy 7 år. Jättemysiga och snälla hundar

Jarhultdenyngre
0

Jag har en korsning Collie/ Dalmatin. Ja han är som han är. Jag köpte han för 1,5 år sen knappt. Då var han 9 månader, så jag tog över han som andra hund. Han var då väldigt säregen av sig och kanske inte haft de bästa förutsättningarna för ett härligt hundliv.

Här hemma springer han lös på gården och älskar att jaga katter över gårdsplanen och titta på höns i bur.. Om hästarna skulle få för sig att springa i hagen så blir allt till en jätte toppen dag..

Melvin är en riktig sjusovare.. Han kan gärna sova till 11 på förmiddagen innan det är intressant att stå upp.. Has bästa sov ställningstips är upp och ner "det finns inget skönare".

Nu i Augusti fyllde han två år. Till hösten så ska vi börja på vår tredje kurs på bruksen, där han inte är det minsta intresserad av vad jag försöker få han till att göra.. Det är mycket mer interssant att titta på alla andra hundra och människor. Men vi bygger på att få bättre kontakt..

På bilden är det Melvin, ute på Hälsö, en ö ute i Göteborgs skärgård förra hösten.

Miii4
1

Jag har en Hovawart/Collie/Dobermann/Flat Coat, vid namn Bamse.

Han gillar hästar, fast dom kan ju vara otäcka ibland. Dock är det värsta han vet förutom kloklippning TRAVBANOR. Dom är jättehemska och framförallt tråkiga..

Han är 1,5, år gammal :)

karisma
0

Jag har några stycken hundar 3 Yorkshireterrier 10,3,2 år gamla 1st Shäfer 6 år och en Cane Corso valp som är 4 månader på söndag

På bild cc Glitter 3 månader

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ElinLilja
0

Jag har en American Staffordshire Terrier som heter Gentle Art Always On The Run "Puma"

Hon är 10 månader opch just nu i sin bästa trotsålder… "jag hör inget, jag ser inget och du kan absolut inte se mej!"

Tittut
0

Och vi har Chiffe, 10 år och Morris 14 veckor. Båda borderterrierpojkar.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

vasiria
1

jack russel

Farmen
0

Vi har två stycken.
Simba 10 år blandning bordercollie,springer spaniel,munsterländer.
Busan 5 månader blandning bordercollie,golden.

Torpets
0

Jack russel,lågställd och släthårig ,2st. Tomtom 8år och Daisy 4 år.

Jenniferohlson
0

2 pudlar har vi, mor och son, 10 och 8år gamla:) Blir ev, en till innom snar framtidCool

Impulz
0

Vi har en hund, en 5 årig blandning av Schäfer (75%) och Collie (25%)vid namn Zera.

juliapettersson
0

En borderterrier vid namn Debbie, fem år, uppfödd hos Granö stall. En stor hund i litet format!

G-OC
0

Två dalmatiner  Solbos Essie 5 år, Solbos Indira 19 månader, och Dansk Svenska gårdshunden Arne 2 år

MagganS-B
0

Enya korsning collie/bordercollie och ett litet stänk stövare…..8 år.

Rågsvedens Lusen, långhårig dvärgtax med utställningsmeriter, vilket inte märks när han rullar sig i en massa skit! Lusen är min sänghund när han är ren, han är 9 år.

ninam
0

chihuahua, shetland sheepdog och en caanan dog

MagganS-B
0

Här är Enya!

Cara-Mia
0

Jag är tillsammans med min mamma uppfödare av Engelsk Springer Spaniel. Senaste tillskotet Jasmin på bilden.

Kajsa-B
0

På gården finns även två Welsh corgi cardigan, dom heter Wesaborgs Mumin (kallas Todd) och Wesaborgs Mestari (kallas Mesti) men dom är dotterns

Kajsa-B
0

Hmmm - hur blev det här då? Det här inlägget skulle ligga före corgi-pojkarna

Jag har IRLÄNDSK VARGHUND, tiken Modesty Blaise som blev sju år i feb och som jag gråter blod över att jag inte fick några valpar ur.

thilda-
0

Vi har haft smålandsstövare och Drever.. vi har även haft en liten kennel med stövare… men nu har vi inga hundar.. :)
men vi ska skaffa en Collie

[Croneld]
0

Jag har ingen hund just nu, men senaste hunden vi hade var en långhårig collie. När jag var liten hade vi en westie och tonårshunden var en New Foundland.

Fiffilura
0

En bordercollie tik, Dakota. Född 2002. Vi har henne till att valla fåren. just nu är hon guld värd för småbaggarna rymmer ungefär 5 gånger om dan… då säger man bara "Hämta fåren" så är de inne… Perfekt…

Kajhugo
0

En drever vid namn Birger.

crazycattiz
0

Jag har en Bearded Collie som heter Ixxi, 3 år

Anna-Uppsala
0

Tack för alla svar - jättekul att läsa om och se bilder på alla era hundar! :)

På bilden sover Blomman tillsammans md katten Pelle i min obäddade korg … jag menar säng!

FridaMariedahl
0

Jag har en Welsh springer spaniel,  Pennygirl Deep Cover "Molle" 11 år och en golden-labrador blandning som verkligen lever upp till sitt namn, Wilda, 4 år.

Colt
0

Två Parson Jack Russel
Världens underbaraste hundras.

palomia
0

Vi har en Doris (till vänster), korsning New Foundland-Berner Sennen. Inte världens snabbaste i tanken men dock världens snällaste…

JuliaS
0

Två Pointrar (Daina och Lennon) samt en nio veckors Shar pei som heter Cockie.

Emmahpemma
0

jag har en "papperslös" långhårig schäfertik.

En omplacering som jag tog över när hon var 1,5år gammal. då var hon ett nervvrak o såg ut som ett spjälstaket. Hon var helt enkelt för stressad för att äta.

Nu ligger hon här på soffan brevid mej, fem år gamma och är ganska så harmonisk och har nyss ätit en stor skål hundmat :)

Nu ska vi bara kämpa på lite till med hundmötena, SEN så ska Hailee göra tävlingsdebut. Skrattande

wilson
0

Vi har en rondellhund ( dalmatiner, boxer, labrador, rottweiler) KANON mysig blandning, dock lite seeeeg och har inte kommit ur "jag hör inte dig, ser inget…" perioden ännu trots att han är 1,5år gammal….

På bilden tillsammmans med polaren amstaffen Leroy

Anna-Uppsala
0

Ha ha, rondellhund!!!! DET var en kul benämning på en blandrasjycke!

CarinaA
0

Oscar,ca 3 år(omplaceringshund), han ÄLSKAR att följa med på träningsrundor  o vara på ponnytravTungan ute !!

entill
0

Jag har min lilla Adidas, 4 månader gammal av den nya och ovanliga rasen Småländsk gårdshund Knöppletorpsmodellen, i vilken det ingår de flesta kända raser och några till. Det finns Border Collie på både fädernet och mödernet, vilket ger en alert och arbetsvillig hund, dessutom finns både labrador och Goden retriver, som dämpar livligheten något. Stövare och Karelsk björnhund finns också i stammen.

Adidas är i alla fall en klok och trevlig hund med mycket humor. Han har många intressen, men mest intresserad är han av botanik och zoologi. Plockar gärna blommor och bär och gräver också upp rötter för att noggrant undersöka dem. Getingar, fjärilar, myror och katter är favoritdjuren.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Saiop
0

Jag har ingen hund, men min pojkvän har två stycken portugisiska vattenhundar

PimPim

Saiop
0

Regina

Jenniferohlson
0

Här är bild på vårt nytillskott som kommer idag:)

Teja-Bea
0

Jag har en blandrastik. 50% Golden Retriever. 25% Bordiecollie, 25% Engelsk Springerspanniel.

Sasha är 3år gammal och mycket tränad. Hon har gått flera lydnadskurser, freestylekurs och flera Agillitykurser.

Sasha är bra kompis med hästarna och lekar med fölungarna och med pappas Gutefår. Hon hänger alltid med när hästarna tränar i skogen och hon är väldigt social!

http://www.teja.se/Sasha.htm

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus