Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 1209 ggr
[Tjiwi]
0

NYBRO IDAG

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, då har man kommit hem efter en dag på ponnyutställning för alla raser i Nybro. Det var 75 ponnyer anmälda men en del ströks i vanlig ordning. Tyvärr var det bara fyra russ anmälda och bara två kom. Det var ett tvåårs russ sto e. Duktig-Juverina och Njord 612. Lojstaidun var ett trevligt litet sto som fick 5x8=40p. och Njord kammade hem fina 98899=43p. Han blev då även BIR……sist på dagen gick vi i BIS ringen tillsammans med 15 andra fina ponnyer och det skulle bli tufft det såg jag ju……i alla fall så klarade vi oss kvar länge, åkte ut som tredje bästa ponny och det var ju bra tycker jag. Morgan hade huvudbry ett tag innan han bestämde sig för att ge BIS titeln till lilla fina vita mountain hingsten Heniarth Mr Milligan och res till welshstoet Kulltorps Zita, båda väldigt bra ponnyer, men- de fick samma poäng som Njord (43). Det var bara de tre som fick det idag-häpp!!

juventus
0

Nämen gud vad roligt,Stort Grattis till er!Glad

Önskar Familjen Andersson

Jenni-Bess
0

Man får Grattulera Skrattande Till dagens poäng och till en väldigt fin hingst.

//Johanna.

Chirak-96
0

Grattis, han är såå läcker!

SigneK
0

Grattis! Kanonpoäng! Så stor han ser ut på bilden - men det är kanske du som är liten? Skrattande

florence-S
0

Jättegrattis Ia. Han är verkligen fin, och du gör ett bra jobb.

JuliaS
0

Stort grattis Ia! Såg Mr Milligan i Nybro för två veckor sedan- en kanonhäst, precis som Njord! Tyvärr var jag tvungen att stryka mina två då mamma varit krasslig och jag behövdes hemma.

mellanbyns
0

Grattis IA! Glad

[Tjiwi]
0

Tack allihopa, jag är så glad åt min fina hingst.

#4 Blir så full i skratt……precis så sa ett par när jag var och visade vår ardenner Ull för några veckor sedan, de kom fram och tittade på honom och sa att de undrat om det var han som var stor eller jag som var liten…ja, både och sa jag, Ull mättes till 168 och jag är hela 158 över havet…så jag säger väl samma här då, jag är inte så lång och Njord är 127 ca tror jag.

mellanbyns
0

#4 Det är Ia som är liten Flört

SigneK
0

Skrattande

[Tjiwi]
0

#6 Ja, det var tråkigt att ni inte var där, hade varit kul att ses, men du behöver inte vara så ledsen att du missade denna utställning för den var inte särskilt bra arrangerad, tyvärr.

Anna-Uppsala
0

Grattis till finfina poängen! :)

[Croneld]
0

Grattis till guldet!Glad

karisma
0

Grattis Glad

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0
Grattis Ia, ni är jättefina båda två!Glad
[Tjiwi]
0

Tack igen allesammans, jag blir nästan rörd när ni är så gulliga….Gråter

russigabettan
0

Njord är så härligt läcker! Vilket hav av man, pannlugg och svans och låt mig inte börja dregla på tangentbordet genom att diskutera hans kropp. Du har en häst som för de allra flesta endast existerar i drömmarna! Jag såg honom i Rättvik och som om inte utseendet vore nog, så verkar han ju vara hur trevlig som helst.

[Tjiwi]
0

#17 ÅÅHH, tack så mycket. Ja, jag är själv mycket imponerad av hans hårväxt….när jag hade tvättat honom i fredags och man och lugg var blöt var den sååå lång, luggen i blött tllstånd räckte nedanför mulen!! Manen en bra bit under halsen, den drar ju upp sig när den torkar men det är verkligen läckert. Jag har tittat på kort från när han kom och den har växt otroligt sedan dess, var ska det sluta?? Själv har jag alltid varit imponerad av Vidars hårväxt och sade till Tittut vid något tillfälle att honom skulle jag kunna köpa bara för manen!! Skämt alltså, men visst är det härligt när de får så mycker hårväxt…för ett tag sedan mätte jag manens längd på längsta ställe och då mätte den 67cm, nu torde den vara längre ändå.

Lisa-trollet
0

Grattis

GranoStall
0

Grattis!

Evis
0

Grattis, vad roligt att läsa och han är verkligen fin!

Teja-Bea
0

Grattis!  kul att russhingstarna håller sig så väl framme på ponnyutställningarna!

Silverboy BIS

Tejas Monljus R-Bis

och Njord så långt framme också!

Jättekul!! =D

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Tittut
0

Grattis Ia, bra avslut på sommaren! Du kommer väl till Guldruss, hoppas jag?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

#23 Tyvärr inte, kolliderar med tävling som vi ska på med Tjibus och Wilda i Vartofta den helgen, suck…..