Frigga 844
Jag läste på stuteri Tejas hemsida att Granes mor Frigga tävlades inom travet med bra framgångar men det står inte vilket travrekord hon hade? Någon som vet?
Runt 2.26 vill jag minnas…..

Hon var snabbaste tvååring på sin tid, och erövrade även treåringspokalen på Skrubb, körd av Irene Levander. Travrekordet blev 2.24,0 om jag inte minns helt fel, har fel dator just nu :D Frigga fick en rad föl e. Dröm 131 som samtliga givit avtryck i travhistorien genom egna eller avkommors prestationer. Hon dog 1971 i trolig gräsbetessjuka.
Rebecca! Fråga Maggan Thienemann, vill minnas att hon också körde "på den tiden"! 3-åringspokalen tog hon, det är helt rätt, men jag minns inte heller rekordet…..

Enligt mitt gamla statistikhäfte travade Frigga 844 2.25,4 som treåring, 1965. För den prestationen tilldelades hon "Treåringspokalen", Torsten och Tilly Dahlgrens fina vandringspris till snabbaste treåriga russ vid Gotlands Travsällskaps tävlingar (alltså inte GRTKs) under säsongen på Skrubbs.

Bild på Frigga 844 med kusken Iren Andersson (senare Levander), från 1965. OBS nummertecknet på sulkyskalmen!
#4 GRTK var inte ens påtänkt då, utan vi körde 2, ibland 3 russlopp varje travdag! Har kört lopp med över 20 startande…..däribland 2-åringar!