Ur spår: Skoskavs tips!
Jag köpte mig nya fina skor, tog dem på mig när jag gick en sväng.. Som straff för det har jag nu fått världens skoskavs blåsor på båda hälarna.. Har ni några bra tips på vad jag kan göra åt dem.. Jag behöver vara i topp trim på torsdag, då det gäller att visa röselserna så bra som möjligt på föruttagningen i Björketorp..
Tips mottages hjärtligt..

Har inget bra tips för blåsorna men ta på dig fuktiga strumpor nästa gång du ska gå in ett par nya skor så formas skorna efter foten och inte tvärtom… och kom ihåg- det är hästen som ska bedömas inte du. Tror inte man får avdrag för halt visare
…
Compeed mot blåsor, finns på Apoteket, ser ut och verkar som en andra hud, skall sitta kvar till skavet är läkt! Rådet är gratis ;) Lycka till på föruttagningen!
Jag har alltid compeed hemma, bra även mot självsprickor på fingrarna. En toppenprodukt.
#3 För att inte tala om dom tunna på brännsår! Skall sitta kvar tills det är läkt!

tack för tipsen.. Ja Compeed är en toppen produkt.. Fast på dessa blåsorna blev det för små plåster så de räckte inte till..