Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 971 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-08-15

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute roslagen vaknar till ett fuktigt väder, det är ju inte ovanligt just nu vet inte hur många hundra mm det kommit sista veckan men blött är det Jag är nu tillbaka på sajten efter datahaveri ska nu försöka lära mig den nya sidan. Men det har varit ganska skönt att inte veta vad som hänt där ute fast lite abstinens har jag haft, inte ens vetat om det funnis pengar på kontot  kul när man handlar. Så nu är det åter till verkligheten Hoppas ni alla haft en skön sommar och att den kommer tillbaka

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Trevligt att ha dig tillbaka igen, karisma! Det har varit lite tomt. Skrattande

Ska jobba en stund nu på förmiddagen, sedan åker jag mot Småland i kväll. Jag har fått äran att döma shetlandsriks i år, vilket ska bli jättespännande. Hoppas på vackert väder, då det är utomhus.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

nemesis
0

Godmorgon! Här vaknar lillkillen alltid tidigt så det blir inga långa sovmornar… hmmm men  det är skönt att komma upp spec när solen skiner så vackert.

Min dag ser ut som så att jag ska köra 2 hästar på förmiddagen sen på kvällen så blir det att fira Lillsyrran Emma då hon fyller år idag..

PernillaJ
0

God morgon alles! Idag upptäckte jag av en slump en konstig funktion, om man trycker på "Ctrl" och "2" samtidigt blir det sån här stor stil.

Regn och kylslaget idag igen, brr. Jag ska jobba några timmar på förmiddagen och sedan i eftermiddag bär det iväg till Romme, V65-trav i kväll och i morgon V75. Fina hästar och högklassig sport.

#1 Jag har dåliga nyheter för Liselotte: medtag regnkappan till Huseby, prognosen säger regn lördag - men uppehåll söndag.

[Tjiwi]
0

Morron alihopa!!

SOL, äntligen……blir så glad såå!! Ska stryka några dukar innan jag går ut. Ska putsa träns och packa lite saker som ska med i morgon när vi åker ner till Nybro på ponnyutställning med Njord. Bada får han göra ikväll när jag kommer hem från jobbet. Hoppas också på bra väder.

Ha en skön dag där ute.

Anna-Uppsala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lycka till på utställningen med Njord - och hoppas ni andra också får en rolig hästhelg.

Själv ska jag flytta hem Gerda och Hjördis till stan igen, efter en härlig månad på landet.

I går drog Gerda släpa för första gången i sitt liv. Naturligtvis var det helt odramatiskt - hon så otroligt bra i huvudet, den hästen!

Vi jobbade också Pinja, och tänk vilket fint par hon och Gerda skulle bli ihop. Pinja är för övrigt fortfarande till salu - hon är diplomsto, förr 2002 och e: Granit - Trojka Viking. Jag skulle ta hem henne direkt om jag hade råd!

GAJarhult
0

God dag på er alla. Idag skiner solen… gott efter de senaste dagarnas regn och blåst. Har hjälpts åt att städa och åh vad det går fort då. Nästan roligt… Nu ska jag steka färs biffar till middag och klippa gräsmattan. Så måste jag flytta stona till lite sämre bete, efter en vecka på bättre gräs har de svällt upp alldeles för mycket. Till kvällen blir det pyssel med ung herrarna och en liten promenad.

[Tjiwi]
0

Tack Anna!!Skrattande

[Croneld]
0

Ja, då får jag också önska alla lycka till på de olika tillställningarna! Jag har tillsammmans med min son, en vän och en hund varit ute på en skogspromenad nu på morgonkvisten. Vi lyckades plocka en varsin korg med fina kantareller.Glad

Nu väntar bara jag på att lusten ska slå till så jag ska röja i huset och plocka undan här och var…

[Tjiwi]
0

Va, kantareller….har varit ute men inte hittat på mina ställen ännu! Jag håller oxå på att städa, idag vardagsrummet, hann inte dit igår då jag städade köket exta noga igår……pust!!

Anna-Uppsala
0

Svamp växer inte i naturen. Svamp växer i Konsums kyldisk.

Så det så! ;)

Jag skulle aldrig våga äta något jag plockat själv - den saken är klar!!!!!

[Croneld]
0

# 9 De kommer nog ska du se! # 10 Så sa jag med en gång i tiden och gick med armarna i kors brevid min svärfar. Sen gick jag med på att BARA plocka gula kantareller, nu är jag uppe i betydligt fler sorter. Fast jag plockar bara de sorter som inte har någon annan svamp som de kan förväxlas med. Man får läsa svampböcker som stamböcker, om och om igen. Självklart blir man klassad som lite tokig.Oskyldig

Jag fick ett meddelande av Karisma på min mobil och nu har jag blivit tvungen att lovaFlört att göra kantarellsmörgåsar till vår tripp till Sundsvall på fredag. Tänk vilken service, här köper man en karismauppfödning som föl och nu följer hon med och visar henne på premieringen åt mig! GladDå kan jag väl göra mig till lite extra och göra några goda smörgåsar.

Miii4
0

ojsan, fel dag :P

Impulz
0

#10 Exakt så sa min mamma oxå, men vet du, kantarellerna kan inte förväxlas med någon annan, så nu är vi på ständig jakt efter den gula skatten, snart kommer hästarna att kunna kommandot "sök kantarell"Flört

Fast det är jämt krig om dem, det kommer sånnadär hemska stadsbor ut hit och söker alla skogar så mycket de kanSkrikandes