God morgon 2008-08-16
Hejsan på er allihopa! Idag ska vi ta en lite Stockholmstripp och hälsa på min mamma och syster som är på vistit från Holland. Hon har med sig sin son och det är alltid kul när småkusinerna träffas. Lycka till på Ökna idag!
Ha en bra lördag!
God morgon!
Småregnar, men inte kallt, ingen blåst heller, konstigt!
Här är allt väl, börjar jobba på måndag, Diva såld, kräftorna kokta (5 kg!), det är nu bara huset som skall städas och salmbären som skall plockas!
Ha en bra dag alla!

God Morgon får man väl lov att säga då.
Fast det absolut inte känns som någon, blev uppkörd av föräldrarna som skulle iväg. Mamma på shettisutställning i Växjö, syrran till Gekås och pappa till sina päron.
Men solen skiner så ska väl inte klaga!
Var hemma från Åbys dubbeltrav strax efter 12 inatt, lagom trött!
Men det gick bra, Cascader 2a på 1.55,4 nytt rekord. En sänkning på 3 sekunder. =)
Nu ska mina pärlor ut i hagen, återstår att se om Zamiren vägrar gå ut idag igen. Gräshagen är ett rimligt stopp tycker han! ;)
Ha det kalas hörrni!

God morgon!
Har fått vakna hemma idag
Avslutade de tre dagarna med mina arbetskamrater med att stanna kvar i Sundsvall och sedan bli uppplockad av familjen. Bergsåker blev mellanstation innan hemfärd, var hemma vid 23.30. Blev helt okey resultat för våra startande ponnyer. Garrilina sexa med 1,9 sek. rekordsänkning igen, Sörbys Sara trea och hennes son Sara´s Gimli som vi lånar ut trea med en rek.sänkning på 3,1 sek. Är så kul med Garrilina som slutade tävla som 5 åring kom till oss dräktig som 11 åring gjorde komback på banorna igen vid 13 årsw ålder, föl ifjol och nu sin sista tävlingsäsong och fortsätter sänka sitt rek. hela tiden. Nu är det lite tvätt som väntar får nog torka inne ser det ut som och ladda om batterierna för arbetet igen på måndag.
Ha en bra dag!

God morgon eller kanske förmiddag..
Solen skiner och det är redan nu ca 20 grader. Molnen håller sig på avstånd..
Börjar dagen med att kolla på lite OS spel. För att nu snart gå och ta in pojkarna för rycktning och promenad. Fast innan promenaden så blir det raket fart med bilen till kinna för att köpa något mot skoskaven.
Till kvällen blir det att vara chafför åt päronen..
Ha det gott idag..
Nino med stoet Extana

Godmorgon i landet!
Nu är jag hemma igen! Hästarna ser klotrunda ut efter två veckors vila, russen ska starta i ett bygdetravlopp imorgon, det får bli snabbjobb inför nästa helg. Trädgården är väldigt frodig, tyvärr är allt det gröna inte bara grönsaker… Marsvinsburarna är också smutsiga, så jag tror jag har dagen räddad med trädgård, smådjur och mer plock ur bussen