Tävling! Månadens russbild - augusti 2008
Under hela 2008 kommer en bildtävling att pågå här på Gotlandsruss i fokus. Varje månad kommer vi att utse Månadens Russbild.
I December sammanställs alla Russ till en kalender och vi utser även Årets Russ. Så skynda dig att leta fram dina bästa Russ-bilder!
Tema för augusti är: "Utställning"
Innan du deltar bör du läsa igenom reglerna!
Regler för Månadens Russbild-tävlingen hittar du HÄR
Posta bilden i denna tråd.
Den 10:e augusti är sista inlämningsdagen för bidragen.
En opartisk jury utser minst 5 bidrag som går till final för omröstning.
Omröstningen till bidragen pågår från den 12:e till den 20:e i månaden.
Därefter räknas rösterna samman och vinnande bidrag publiceras.
Bilden skall vara i liggande format och ha såpass bra upplösning att den kan tryckas i en kalender
Ev frågor tas med lekledare B.Jakobsson
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

VAR är den fantastiska bilden på Tant Gredelin och fölungen på Guldruss förra året, som jag tror Agge tagit? Den skulle jag vilja se i den här tävlingen! :)

Okej da Anna! Jag tar väl den bilden då. Den är ju ganska rolig. Malin när hon försöker hypnostisera sin fölunge, Karismas Lilla Tim på Guld-Russ 2007.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

# 11 Jättekul bild, ser ut som om piskföraren inte tycker att hon skall sitta där, karisma alltså…..

Räknas premiering eller bara utställning?

Mitt bidrag är från Odensala-utställningen den 8 juni, av den svartskäckige avelshingsten Bloka Joker 620 visad av sin uppfödare och ägare Heléne W (som gett sitt tillstånd till att bilden är med här).
Jag tycker om bilden för att häst och visare är i så fin harmoni: hästen är följsam och fokuserad med spetsade öron, och skrittar i exakt samma takt som matte. Ett samspelt par i svart och vitt!

#18 bilden ska syfta till en stylad häst, prisutdelning, domare tillsammans med russet, etc. all form av utställning räknas!

Mitt bidrag denna månad kommer här.
Det är finska Algunnens Xaja som BIS-vinnare på Guldruss 2006. Tillsammans med sin visare och Detta års domare Torsten Jacobsson. Som för övrigt denna dag dömde sin sista utställning!!

Här kommer en bild på mig och Qruella Dar från Odensala i år. Tycker att den blev en bra visningsbild, lite på samma grunder som Pernilla tar upp om sin bild. Öronen framåt och en glad blick, och så springer vi ju i samma takt med benen lika också! Fotograf är ju såklart inte jag eftersom jag är med på bilden, det är Sabina Söderberg som tagit den och jag har hennes tillåtelse att skicka in den.

Tyvärr #28 & #29
Sista chansen att skicka in bidrag var 10 augusti.
Välkomna med bidrag nästa månad!
//Lekledare

Trodde den var öppen så länge den var öppen sas. Har varit inne flera ggr å försökt men fokus har ju inte varit så stabilt uppe och åtkomlig på sista tiden så därför trodde jag att du gav folk lite dispens…
//M

#31 Håller med dig, tråden brukar ju låsas när tiden är ute. Tänkte oxå att det var förlängt pga trassel. Synd på så fin bild.
Synd då jag starkt hade tänkt rösta på #28. :(

Synd de va ju nästan dom finaste bilderna

minerna) på utställning i Vetlanda hösten 07.